Var hitta snygga,alternativa bakgrunder?

#1 - 19 juni 2008 10:17
Jag tycker att alla 'standard'-bakgrunder är så fula. Skulle vilja ha något snyggare som matchar resten av min inredning. Har funderat på att göra en egen på ex en männsika som håller andan under vatten eller ett snyggt svart/vitt mönster. Kanske en bit snygg gammal medaljongtapet?

Tycker iaf att det borde finnas någon sida på nätet som har lite mer alternativa bakgrunder. Någon som vet?
#2 - 19 juni 2008 10:30
Alltså, foto-bakgrunder, och inte 3D?

Vill du vara riktigt alternativ i så fall, så ta en egen bild, och be att få den utskriven i den storleken du vill ha den, och laminera den.
#4 - 21 juni 2008 11:41
Coola tapeter man kanske ska ha själv i lägenheten.... hehehehe
#5 - 22 juni 2008 10:35
En vit skiva som lutar mot akvariet i toppen och har en glipa mot akvaret i botten. Därnere har du diodbelysning som ger ett läcker uppåtriktat sken bakifrån. Stämningsfullt om aftonen!
OBS utanför akvariet på baksidan!
#6 - 22 juni 2008 11:01
de flesta av mina kar har jag målat bakrutan med mattsvart hobbyfärg och jag tycker det är otroligt stilrent och passar till all inredning!
#7 - 22 juni 2008 11:47
Tack för tipset MattiasL... den bakgrunden ska jag testa!
#8 - 22 juni 2008 13:43
E man skraj för o måla akvariet, vilket blir en ganska permanent lösning kan man använda sig av svart sopsäck för att få samma resultat. Denna ger även en lite ojämn och naturlig look.

MVH Simon B:)
#9 - 22 juni 2008 15:02
Likaså funkar det att sätta toningsfilm på glaset, lätt att ta bort.
Detta gäller även latex.
#10 - 24 juni 2008 17:02
Eller lite tyg tex plysch som man tejpar upp på baksidan med kraftig vävtejp för att få en väldigt djuuup färg.
#11 - 29 juni 2008 11:18
snygg billig bakgrund

Julietta skrev:
Jag tycker att alla 'standard'-bakgrunder är så fula. Skulle vilja ha något snyggare som matchar resten av min inredning. Har funderat på att göra en egen på ex en männsika som håller andan under vatten eller ett snyggt svart/vitt mönster. Kanske en bit snygg gammal medaljongtapet?

Tycker iaf att det borde finnas någon sida på nätet som har lite mer alternativa bakgrunder. Någon som vet?

hej jag ska nu sätta tunna bräder med barken kvar på bakom akvariet det blir en bakgrund med djup i å som är naturtrogen i allra högsta grad dessutom gratis om man har ved själv:)
#12 - 1 juli 2008 09:54
En ihopknölad svart sopsäck funkar oxå det har jag till mitt 840L. Fäst på utsidan av bakglaset utan att sträcka ut för mycket. urfint och billigt!
#13 - 5 juli 2008 09:13
Har man tiden och lusten så kan man bygga en själv... Jag byggde en trälåda där jag limmade sågspån på som jag målade med metallicblå och volvo grön sprayfärg, limmade fast en liten spegel bakom spånen lite åt den ena sidan så att jag fick ett djup bak om valisnerien och i kanterna limmade jag fast mangrovi rötter och bambupinnar med små plast blad virrade rundt om. I båten satte jag fast en sne bräda där jag limmade grus fast på. Det blev ursnyggt!
#14 - 7 juli 2008 11:46
Trollsvans skrev:
Likaså funkar det att sätta toningsfilm på glaset, lätt att ta bort.

Detta gäller även latex.

toningsfilm, hur ser sånna ut?
#15 - 7 juli 2008 23:17
SJonsson skrev:
toningsfilm, hur ser sånna ut?

Toningsfilm har man på bilrutor för att göra dom mörka, finns säkert på biltema , fanns tidigare i vart fall på mekonomen att köpa på 4m rulle i grön, brun ,grå och svart nyans.
Bilagor:

Annons