Var göra av!!!

#1 - 14 augusti 2007 11:35
Är väldigt glad för jag hittade 8 små platy yngel...trodde jag hade missat alla eftersom honan blev smal för någon vecka sedan.Så bra de är på att gömma sig :D
Men jag kan omöjligt ha kvar 8+1 (sedan tidigare),var gör man av dem. Det är ju inte så många som "vill" ha för många av dessa pga förökningen :)

Hur gör ni andra...?
#2 - 14 augusti 2007 13:23
skänker bort alt. ger som föda...
#3 - 14 augusti 2007 13:59
Mamma Mia skrev:
skänker bort alt. ger som föda...

Mmmm känns som om det får bli det första alternativet.... :D
#4 - 14 augusti 2007 16:21
När det börjar bli för mycket av ungfödare här, och då främst Platy och Black Molly så brukar jag lämna in det på zooaffären, ibland byter jag till mig ngt som fiskmat tex eller mot några andra fiskar.

Hälsningar från Anneth
#5 - 14 augusti 2007 18:33
Jag tycker att du ska som Anneth gör sälja/byta mot andra saker i fiskaffären ev sälja till privatpersoner.
#6 - 15 augusti 2007 07:21
Tack.....

då ska jag höra mig för. :D
#7 - 15 augusti 2007 12:56
Tvilum skrev:
Är väldigt glad för jag hittade 8 små platy yngel...trodde jag hade missat alla eftersom honan blev smal för någon vecka sedan.Så bra de är på att gömma sig :D

Men jag kan omöjligt ha kvar 8+1 (sedan tidigare),var gör man av dem. Det är ju inte så många som "vill" ha för många av dessa pga förökningen :)

Hur gör ni andra...?

OMÖJLIGT att säga om de är för många om du inte samtidigt säger hur stort akvariet är!:D Ett tiotal levandefödare kan du väl härbärgera?:)
#8 - 15 augusti 2007 21:08
tummen skrev:
OMÖJLIGT att säga om de är för många om du inte samtidigt säger hur stort akvariet är!:D Ett tiotal levandefödare kan du väl härbärgera?:)

Har ett 150 liters just nu och kvoten är nog redan fylld redan innan ynglena.....något kan få stanna men det lär väl bli fler snart.:D
#9 - 16 augusti 2007 07:17
Tvilum skrev:
Har ett 150 liters just nu och kvoten är nog redan fylld redan innan ynglena.....något kan få stanna men det lär väl bli fler snart.:D

Vilka är de övriga invånarna?:confused:

Annons