Var fira julen någonstans

#1 - 20 december 2006 19:13
I år ska jag ner till Mossan och Fassan och fira jul,det är jag tacksam för dem bor skogen nedanför oss och då slipper jag ta bilen är så trött att köra och flänga runt på julen bara att sätta ungarna i vangnen på med ficklampan och gå.Bästa med allt men kan ta snaps till sillen det är inte ofta man kan göra det:D Sen kommer man hem kvickt när man har tröttnat på släkten:D
#2 - 20 december 2006 19:16
Vi ska vara hos mina svärföräldrar (som vanligt) som bor 3km från oss "i byn". Men som sagt så är jag ju bara vaken några timmar så det blir lite småtråkigt. Men min familj ska åka dit tidigt så jag får sova ostört :).
#3 - 20 december 2006 19:20
solbacka skrev:
Vi ska vara hos mina svärföräldrar (som vanligt) som bor 3km från oss "i byn". Men som sagt så är jag ju bara vaken några timmar så det blir lite småtråkigt. Men min familj ska åka dit tidigt så jag får sova ostört :).
Kan ni ta taxi i Önneköp bara en fråga??
#4 - 20 december 2006 19:23
stene skrev:
Kan ni ta taxi i Önneköp bara en fråga??

Jovisst men det blir dyrt... tänker du på min man och julsnaps? Så får han låta bli den :D.
#5 - 20 december 2006 19:26
solbacka skrev:
Jovisst men det blir dyrt... tänker du på min man och julsnaps? Så får han låta bli den :D.
Tycker nästa synd om han:D Jag har aldrig kollat upp det där jag bor brukar vara hos svärförädrarna som bor 5 km bort käns lite trist att behöva köra hem den lilla biten.
#6 - 20 december 2006 19:32
På sommaren kan man gå eller cykla men på vintern är det trist. Till nyår ska vi vara hos min svåger som också bor i byn och då ska vi sova över.. På vår jul brukar det inte vara så mycket snaps men glögg innan maten och en wiskey till kaffet. Men det är FÖR TUSAN mer synd om mig som jobbar!:(
Men nu är vi väll lite "av spåret". :D
#7 - 20 december 2006 21:15
hemma hos mina föräldrar i norrköping, ska bli skönt att komma "hem"...
#8 - 21 december 2006 00:21
Lugn jul hemma med föräldrarna och ingen dricka här inte då jag jobbar dagen efter och inte vill känna mig som en mumie på jobbet:p
#9 - 21 december 2006 09:23
På jobbet, jobbar natt hela helgen 18-06. Så blir det någon skinka på bordet där, så får jag nog sätta mig själv på bordet:D .
#10 - 21 december 2006 10:36
Ska ner till släkten i Lidköping. Passar på att hämta en säck Rådasand och lite sten till mitt nya kar när jag ändå är där så jag slår två flugor i en smäll. ;)
#11 - 21 december 2006 10:50
På julafton firar halva släkten hos mej, på juldagen firar andra hälften hos farmor och farfar.
#12 - 21 december 2006 11:44
hem till päronen som bor innom bekvämt avstånd. Man kan i princip spotta dit från mitt fönster här på 12e våningen...
#13 - 21 december 2006 12:39
En annan ska åka över 70 mil imorrn, ska till släkten i Skellefteå:/
#14 - 21 december 2006 13:34
Vi åker på lördag morgon till Skåne - närmare bestämt Åstorp där min mor och hennes sambo numera bor. Jag själv är uppvuxen i Helsingborg.
Såg att det var en auktion för ett tag sedan i Åstorp... :)
#15 - 21 december 2006 21:43
hem till päronen som bor innom bekvämt avstånd. Man kan i princip spotta dit från mitt fönster här på 12e våningen...

hehe... jag tror jag har spottat från din balkong en gång...

jag firar jul i familjehemmet i växjö... sen hemkommarfestande på juldan, tillbaks hem på annandagen...
#16 - 21 december 2006 23:58
Vandal skrev:
hehe... jag tror jag har spottat från din balkong en gång...

jag firar jul i familjehemmet i växjö... sen hemkommarfestande på juldan, tillbaks hem på annandagen...

Allvarligt? Jo, det är väl endel som har gjort det.. eller iaf varit på den.
#17 - 22 december 2006 02:29
hemma, förmodligen så kommer jag att bli depprimerad när jag tänker på forna jular då min mor levde (min enda nära släkting),
JULEN SUGER
#18 - 22 december 2006 14:12
Först ska ja till mamma och titta på kalle - anka och sen går ja hem till pappa och hans fru och firar jul där också!
#19 - 22 december 2006 14:56
Enligt sammansättningen av den moderna tidens familj så får jag och min flickvän åka till båda våra skilda föräldrar och fira jul, typ fyra gånger...
#20 - 22 december 2006 15:57
Allvarligt? Jo, det är väl endel som har gjort det.. eller iaf varit på den.

jupp... om du bodde med etta innan så var jag där och hämtade upp henne och katterna...
#21 - 22 december 2006 21:18
petnym skrev:
Enligt sammansättningen av den moderna tidens familj så får jag och min flickvän åka till båda våra skilda föräldrar och fira jul, typ fyra gånger...

Ni lär ju bli mätta i alla fall;)
#22 - 23 december 2006 03:24
god morgon alla!
klockan är 04,30 och jag kan inte sova längre eftersom jag har jobbat natt, så det va lite svårt o gå o lägga sig i går kväll :)

nu bär det av till brålanda i dalsland där jag ska fira min jul.
ska bli skönt o va ledig några dagar och äta god mat.

god jul på er

Annons