Var finns dom billigaste "Am-top" ytterfilterna??

#1 - 12 februari 2005 16:36
Ska nu ha ett nytt ytterfilter och det får nog bli ett Am-top. Nån som kan säga nått om dom eller
Vet var dom billigaste internet affärerna finns?? :eek:
#2 - 12 februari 2005 18:00
#3 - 12 februari 2005 18:32
Hur är erfarenheterna av zoosaker?
#4 - 14 februari 2005 14:50
Jag beställde ett filter på:
www.akvarieshopen.com
Hoppas det blir bra....återkommer...
#5 - 14 februari 2005 16:46
Här kanske? (Som allt annat hehe.. :D
#6 - 15 februari 2005 10:51
Varför inte köpa på zoosaker?

Det skilljer nästan 400Kr mellan affärerna om man ska ha den största modellen...

/Robin
#7 - 15 februari 2005 10:57
Jag beställde mitt AM-top professional från Zoosaker, och det tog sin lilla tid kan man ju säga...fick ringa ett par gånger och så...men fram kom det till slut:)
#8 - 18 februari 2005 20:25
Fick det idag och det funkar perfekt inget ljud alls....när jag satt på den så visste jag inte om den var på! det är bra, fin, lätt att hantera m.m. :cool:

www.akvarieshopen.com fungera utan anmärkning och snabba svar 10 poängare där med!:D
#9 - 20 februari 2005 06:45
Vilken modell köpte du?
#10 - 20 februari 2005 07:43
Vad ska man köpa för filtermaterial till? Verkar inte ingå med många ytterfilter... Funderar också på ett AM-Top AT3338. Schysst pris och stor volym med bra tryck. Härligt att du säger att dom är tysta också det tycker jag är väldigt viktigt.

MVH
/Jens
#11 - 20 februari 2005 10:13
[QUOTE=Mathias Dahlström]Fick det idag och det funkar perfekt inget ljud alls....när jag satt på den så visste jag inte om den var på! det är bra, fin, lätt att hantera m.m. :cool:

www.akvarieshopen.com fungera utan anmärkning och snabba svar 10 poängare där med!:D[/QUOTE]

Jag har också beställt ett AM-top från Akvarieshopen och dom verkar trevliga och svarar som sagt snabbt på mail.
#12 - 20 februari 2005 13:47
jag köpte denna och det var filtermatrial med och det finn ett fack för eget att fylla med vad man vill... http://www.akvarieshopen.com/shop/show_product.asp?artnr=AT3336&ref=%2Fshop%2Fshow%

det var extremt lätt att starta upp...bara suga i insugningslangen så det kommer vatten i hela sen anväder man avstängnings kranarna och skruvar på filtret sen är det bara att sätta i sladden och vinkla på kranen och hela filtret fylls upp och startar..
#13 - 20 februari 2005 15:52
[QUOTE=Mathias Dahlström]jag köpte denna och det var filtermatrial med och det finn ett fack för eget att fylla med vad man vill... http://www.akvarieshopen.com/shop/show_product.asp?artnr=AT3336&ref=%2Fshop%2Fshow%

det var extremt lätt att starta upp...bara suga i insugningslangen så det kommer vatten i hela sen anväder man avstängnings kranarna och skruvar på filtret sen är det bara att sätta i sladden och vinkla på kranen och hela filtret fylls upp och startar..[/QUOTE]

Jag trodde inte att den följde med något filtermaterial. Vad följer med?
#14 - 21 februari 2005 20:04
[QUOTE=Mathias Dahlström]jag köpte denna och det var filtermatrial med och det finn ett fack för eget att fylla med vad man vill... http://www.akvarieshopen.com/shop/show_product.asp?artnr=AT3336&ref=%2Fshop%2Fshow%

det var extremt lätt att starta upp...bara suga i insugningslangen så det kommer vatten i hela sen anväder man avstängnings kranarna och skruvar på filtret sen är det bara att sätta i sladden och vinkla på kranen och hela filtret fylls upp och startar..[/QUOTE]

Tackar för tipset, beställde en likadan fast snäppet mindre, var dock lite väntetid på den varianten :D
#15 - 28 februari 2005 12:21
det är nån kol liknande matta och mellersta facket fyllar man själv sen är det en matta för mer kemisk filtrering...
#16 - 28 februari 2005 17:54
[QUOTE=robin_bockman]Varför inte köpa på zoosaker?

Det skilljer nästan 400Kr mellan affärerna om man ska ha den största modellen...

/Robin[/QUOTE]

Jag hade kunnat tänka mig att handla av dem om det inte var för att jag skickade en fråga per epost för en vecka sedan och fortfarande inte fått något svar.

Från akvarieshopen fick jag svar efter 15 minuter! (lite imponerande faktiskt :) )

/J
#17 - 28 februari 2005 18:02
Dom svarar i alla fall på telefon, för 400Kr så kan jag ta att inte få svar på mail...
#18 - 28 februari 2005 18:38
Fick mina prylar från akvarieshopen i fredags och Am-Topfiltret verkar otroligt schysst vid första anblicken. Återkommer senare med hur det fungerar...
#19 - 2 mars 2005 00:53
[QUOTE=maola]Fick mina prylar från akvarieshopen i fredags och Am-Topfiltret verkar otroligt schysst vid första anblicken. Återkommer senare med hur det fungerar...[/QUOTE]

har du fått snurr på det och hur funkade det i så fall.
mvh jocke
#20 - 2 mars 2005 01:19
Dom funkar jätte bra.
Det enda dåliga med dom är väll att det inte är dubbla kranar på filtret så
det kan ju bli lite blöt när man får för sig att ta isär det :)
#21 - 2 mars 2005 09:23
[QUOTE=Krulle]att det inte är dubbla kranar:)[/QUOTE]

Mitt har dubbla kranar.
#22 - 2 mars 2005 09:23
[QUOTE=Krulle]Dom funkar jätte bra.
det kan ju bli lite blöt när man får för sig att ta isär det :)[/QUOTE]

Jag kanske är lite dum men kan du utveckla vad du menar med att det inte finns "dubbla kranar"?

Ang. Zoosaker: Nej, jag tar inte för vana att använda telefonen när jag handlar från en webbshop utan kör helt på epost eftersom det brukar vara vad som föredras av webbutiken. Ett seriöst företag (med webbutik) ser till att svara inom 24 timmar och jag kan nu meddela att jag fortfarande inte, efter 8 dagar, har sett något svar från dem.

/J
#23 - 2 mars 2005 09:39
Med bubbla kranar menar jag 2 kranar på inlopp sammt 2 kranar på utlopp.
Alltså 4st allt som allt, så man kan stänga dom bara och sen koppla isär dom
och enkelt ta bort filtret från dess position.
#24 - 2 mars 2005 09:42
[QUOTE=Krulle]Med bubbla kranar menar jag 2 kranar på inlopp sammt 2 kranar på utlopp.
och enkelt ta bort filtret från dess position.[/QUOTE]

Ok, då var det det jag trodde men tack för klargörandet! :)

/J
#25 - 2 mars 2005 13:30
[QUOTE=Krulle]Med bubbla kranar menar jag 2 kranar på inlopp sammt 2 kranar på utlopp.
och enkelt ta bort filtret från dess position.[/QUOTE]

Ok, i sånt fall har jag bara "enkla" kranar. dvs en på inlopp och en på utlopp.
#26 - 5 mars 2005 21:30
Jag tänkte också beställa ett AM- top, 800L/H och 3 liter filtervlym eller 100L/H och 6,5.
Det senare i så fall på zoosaker. Men där står också "inget filtermaterial ingår". Menas det då at det verkligen inte ingår ngt filtermaterial?
#27 - 5 mars 2005 22:01
[QUOTE=Terato]Men där står också "inget filtermaterial ingår". Menas det då at det verkligen inte ingår ngt filtermaterial?[/QUOTE]

Går det att skriva det tydligare?
#28 - 5 mars 2005 22:16
alltså, det står att pumpen levereras med slangar men att inget filtermaterial ingår.

Betyder det då att man får en tom pump hem och måste köpa allt filtermaterial?
#29 - 5 mars 2005 22:19
Men Ååååå.
Vad tror du menas med att INGET filtermaterial ingår?
Tror du att man får med allt man behöver då?

Du får med ett filter samt langar o lite rör, hur svårt är det att fatta.
#30 - 5 mars 2005 22:35
...
Varför måste du svara så jävla bitchigt?
Filtermaterial hit och dit, man antar väl att det iaf ingår någon slags filtermatta.
Men jag var väl för DUM för att fatta att man inte ens fick det.

Kan ju vara bra att veta vad man behöver köpa till, eller hur?

Det hade väl räckt att skriva "Du får med ett filter samt slangar o lite rör"
#31 - 5 mars 2005 23:53
Det ingår nog 2 st olika filtermattor du kan lägga längst uppp ovanpå allt.
En kolfiltter"matta", och en vit finare filtter"matta", that`s it.

Sen slangar o lite olika rörböjar osv.

Det du behöver köpa till är filtermaterial eftersom det INTE ingår..............

Läs robin_bockman inlägg så ser du ju att någon annan redan skrivit det tydligt.

Och jag är så pass "Bitchig" för att jag har druckit.
Gillar mig att avreagera mig på oskyldiga människor, gärna får dom va ädre och tro
att dom alltid har rätt oxå, så nu nog om det.
#32 - 8 mars 2005 18:33
Okej men han hade ju köpt det på akvarieshopen om jag minns rätt. Så jag var osäker på om Man fick med samma grejer på zoosaker.

Haha, ah men jag är en 19-årig tjej som inte alls vet så där siktade du snett.. ;P
#33 - 8 mars 2005 20:19
Hej !

Jag var över till Ciklid centret i Köpenhamn i höstas o köpte AM top 3338.Jag måste säga att jag är mkt nöjd med det.Läs mer på

http://www.zpet.se/forum/showthread.php?t=64687&referrerid=29290
#34 - 9 mars 2005 06:28
[QUOTE=Joacim]
Jag hade kunnat tänka mig att handla av dem om det inte var för att jag skickade en fråga per epost för en vecka sedan och fortfarande inte fått något svar.

Från akvarieshopen fick jag svar efter 15 minuter! (lite imponerande faktiskt :) )

/J[/QUOTE]
Ville bara flika in och säga att när jag mailade till zoosaker så fick jag svar inom 10 minuter! Skickade en fråga till som jag fick svar på efter ca. 3-5 minuter.
Jag kanske hade tur med att de satt och slösurfade, vad vet jag, men ville bara nämna det..
#35 - 9 mars 2005 08:39
Har du kollat denna? Men då tillkommer ju frakten.

http://www.avifauna.dk/product_info...roducts_id=4675
#36 - 9 mars 2005 11:33
Jag mailade till pwss och frågade om dom kunde ta in am-top filterna. Det borde dom ju nästan kunna.

Väntar på svar från dom. Men vågar ju inte gå ni på msn nu när dom säger att ett virus är släppt där..
#37 - 9 mars 2005 11:40
Terato:

am-top finns ju på minst 3 svenska siter varav en äe snorbillig, varför ska du absolut ha in den på pwss?
#38 - 9 mars 2005 11:59
Appropå ingenting, hörde att PWSS snart ska lansera en ny hemsida snart, spännande :)
#39 - 9 mars 2005 12:12
[QUOTE=robin_bockman]Terato:

am-top finns ju på minst 3 svenska siter varav en äe snorbillig, varför ska du absolut ha in den på pwss?[/QUOTE]

Därför att dom har andra grejer som jag vill ha som inte finns på dom andra 3 svenska siterna. Känns bättre att bara behöva betala en frakt.

Dessutom brukar de ju kunna hålla lågt pris.
#40 - 28 mars 2005 11:58
..Drar upp den här tråden igen ifall någon var intresserad.. Nu har jag fått svar från pwss.

"Hej sara!!

Nu börjar det närma sig!!
Vi kommer att ta in Aquapro ytterfilter som är samma som AM-top,dessa pumpar framställs från samma fabrik i asien
& får sedan olika namn,vi skulle tex kunna döpa dessa till AQUAPWSS om vi ville.
Jag räknar med att ha kommit överens prismässigt om ca 1 vecka,sen tar det väll kanske en vecka till."
#41 - 28 mars 2005 12:20
Kul att dom tar in "samma" så man inte behöver beställa från många ställen.
#42 - 28 mars 2005 14:06
aa tråden starta igen :)
gött med dom filtrena på PWSS ska dom bli billigare också eller?
#43 - 29 mars 2005 11:54
PWSS nya hemsida är i alla fall uppe nu. Handlade lite av dom innan påsk och det var en av de trevligaste internethandelsupplevelser jag haft. Hemkörning för 60 spänn är svårslaget :)
#44 - 11 april 2005 18:47
jävlar.. :)
Det blir ju billigare än att betala med postförskott som jag anars måste göra.
Ja, vem vet, de kanske kan pressa priset på fltret ännu mer. Iaf så är det ju bra att de också tar in det, eftersom de har så mkt annat som är billigt. [:-106] för pwss tycker jag.

[:-59]
#45 - 11 april 2005 18:48
Men de borde ha lagt upp filtren nu, tycker jag.. Det har gått mer än två veckor sen dom svarade på mailet..
#46 - 12 april 2005 03:13
fick hem mitt 3338 igår, lätt transportskadat.. lite lim så var det fixat (en "fot" hade knäckts.....) från cichlidshop i DK
#47 - 16 april 2005 14:21
Nu har dom fått in aqua-pro- filtren(am-top) på pwss. Och riktigt billigt dessutom! Toppen! :D
#48 - 7 maj 2005 17:08
Fick ett Aqua Pro (Am-Top/Via Aqua osv) levererat till mig igår från PWSS. Jag fick det direkt i handen, på jobbet, och jag behövde inte betala frakt(!!!!)
Ska koppla in det på måndag, hinner inte riktigt med förrän då. Återkommer med detaljer om hur det gick + bilder!
#49 - 8 maj 2005 21:07
[QUOTE=Krulle]Dom funkar jätte bra.
det kan ju bli lite blöt när man får för sig att ta isär det :)[/QUOTE]
Håller med dej,jag skall komplettera med dubbelkranar till mitt.
Jag köpte det största dom har samt fyllde med Ehfimech 2l samt med Ehfisubstrat 2l.samt har filtermatta.Detta renar mitt 450l kar från aquael.
håller på att köra in baljan med hemodlade guppy,det har snurrat i 3v nu så nästa vecka kommer mina discusar.4 pigeoon blod samt 4st royal blue.dessa tar jag från akvarieteknik direkt.

lennart
#50 - 12 maj 2005 20:23
Jag har nu kopplat in filtret och det har gått i 4 dagar. Inga som helst problem!

Jag hade aldrig pysslat med ytterfilter innan, så det tog ett tag.. och jag måste erkänna att jag var svettig ;) Men med hjälp av bruksanvisningen och lite sunt förnuft gick det bra! Jag blev väldigt nöjd med resultatet.

Mitt filter heter Aqua Pro-3, det är tydligen precis samma som Am-Top eller Via Aqua. Det har en filtervolym på 6.5l och cirkulerar (belastat) ungefär 700l/h (enligt tillverkaren). Jag hade inga problem alls med läkage som någon ovan skrivit om. Filtret går tyst, det som låter mest i rummet är datorn :D

Allt för 770 bananas hos PWSS (http://www.pwss.se/product.php?productid=2233&cat=142&page=1).

Om någon är intresserad lade jag upp lite foton från när jag utförde bytet. http://www.zoopet.com/medlemsbilder/showgallery.php?cat=737

Jag kan (hittills) verkligen rekommendera det!

Mvh. Martin
#51 - 13 maj 2005 14:30
Vilket toppenpris. Hur kunde du slippa betala frakten?
Slipper jag också? :)
Det verkar jättebra.

Jag köpte ett begagnat fluval 304 för 500:- häromdagen. Men jag tycker det låter. Faktiskt. Den lät ju inte lika illa som min innerpump men den lät. Det kan vara jag som är kinkig men jag sover faktiskt i samma rum.

Ska försöka sälja det och köpa ett am-top/ aqua-pro istället. Det är verkligen samma filter nu då?
Hejlis: Är ljudnivån bra på aqua- pro?
#52 - 13 maj 2005 19:23
[QUOTE=Terato]Hejlis: Är ljudnivån bra på aqua- pro?[/QUOTE]
[QUOTE=heljis]Filtret går tyst, det som låter mest i rummet är datorn :D
[/QUOTE]

Japp, jag hör inte filtret när jag står bredvid akvariet. Det står iof i skåpet under, och det hörs när man sitter på huk och öppnar dörren, men den ljudnivån kan jag leva med :D

[QUOTE=Terato]Vilket toppenpris. Hur kunde du slippa betala frakten?
Slipper jag också? :) [/QUOTE]

Tja, jag bor bara dryga två mil från dem.. hon skulle väl antagligen in i stan ändå, för jag frågade om det inte tillkom nån frakt och hon bara ryckte på axlarna. Precis samma sak var det i fjol när jag köpte Allt om Malawiciklider från dem. "Äsch, frakt, strunta i den!"
Dock fick jag betala lite grann när de levererade mitt 375liters till min lägenhet, typ 100:-. Då hjälpte han mig att bära upp det (tre våningar), skjussade mig till banken osv.. så det var inte så dödligt!

[:-106] [:-106] [:-106] till PWSS men även till det nyinhandlade filtret.
#53 - 15 maj 2005 11:18
ja, pwss är ju super..
#54 - 15 maj 2005 12:44
Här är de billigaste jag sett och helt ok för att få hem grejjerna med

http://cichlidecentret.biz/group.asp?group=1520

Lycka till

// Peter
#55 - 17 maj 2005 14:29
Någon som vet hur många svenska kronor 499 DK är?
Skulle vara bra att ha någon online- valuta- översättare. :)
..om ni förstår vad jag menar ;)
#56 - 17 maj 2005 15:22
1dk ~1,25 sek
#57 - 18 maj 2005 07:03
http://www.forex.se/ har online konverter av olika valutor till aktuella kurser!
#58 - 21 maj 2005 19:27
tackar.. :)
#59 - 28 maj 2005 05:19
Luft i AM Top 3338?

Hej !

Jag har problem men AM Top 3338.Stundtals kommer det in luft i filtret ngn stans.Kan vara från det lilla toplocket.Packningen verkar inte vara helt tät.Jag har provat med stänga av filtret och skaka det.Det hjälper för ett tag ,men sedan är det tillbaka igen.Är det någon här ,som känner igen problemt?
#60 - 28 maj 2005 07:49
[QUOTE=Messier]Hej !

Jag har problem men AM Top 3338.Stundtals kommer det in luft i filtret ngn stans.Kan vara från det lilla toplocket.Packningen verkar inte vara helt tät.Jag har provat med stänga av filtret och skaka det.Det hjälper för ett tag ,men sedan är det tillbaka igen.Är det någon här ,som känner igen problemt?[/QUOTE]

har ett 3338, men inte beskrivna problem, men om jag inte minns fel så fick du ett antal o-ringar med, testa att byta?, eller kanske lite vaselin?

däremot när jag öppnar min "burk" så möts jag av en oljehinna i filtret, har du detsamma?..
#61 - 30 maj 2005 13:30
Hej Magic Fingers !

Problemet tycks nu vara löst med AM Top filtret.Jag har bytt den o-ringen , som sitter på toplockets tapp mot en lite kraftigare.Nu kommer det inte in ngn luft längre o inte heller ut ngt vatten när pumpen står stilla.Så enkelt var det tydligen.Däremot har jag inte sett till ngn oljehinna på vattenytan , så det kan jag inte hjälpa dig med..
#62 - 15 juli 2005 17:55
Nu lånar jag tråden igen. Hoppas du ser det här Messier.

Jag ar köpt en Am-top. MEN den låter illa. Så här kändes det:

:):([:-123]:mad:[:(!][:-108][V][:-28][:-16]!

Det är samma problem. topplocket suger in luft. Det ser jag om jag häller vatten på det medan det är stängt. Allt vatten sugs in.
Jag har bytt med de o-ringar som jag hade och vaselin men inget hjälper.

Du skrev (peka uppåt) att du bytte till en kraftigare. Hur kraftig? Och vart fick du tag på den?
#63 - 15 juli 2005 22:25
det följer med flera oringar. ta en grövre variant och sätt längre upp på på vredet där man kan hälla i vatten så tätar den helt.
#64 - 16 juli 2005 16:29
jo, jag har faktiskt precis så nu. Det tätar en aning bättre men inte tätar det helt. Det känns som att det är o-ringen som sitter i skåran på tappen (där det ska sitta en o-ring)som bör bytas mot en grövre. Men den måste vara grövre än den grövsta ringen som man får med. Frågan är bara vart jag ska leta efter o-ringar i olika storlekar.
#65 - 16 juli 2005 18:07
Jag gick till en affär här i stan och köpte O ringar i olika tjocklekar med samma innerdiameter.Det är enda vägen att gå som jag ser det.Jag började med den grövsta ,men den blev för kraftig och fick ta snäppet tunnare.Den funkade så nu håller filtret tyst.Jag hade samma problem som du med luftinsug via topplocket.Vaselin funkade inte för mig.
#66 - 16 juli 2005 21:50
[QUOTE=Messier]Jag gick till en affär här i stan och köpte O ringar i olika tjocklekar med samma innerdiameter.Det är enda vägen att gå som jag ser det.Jag började med den grövsta ,men den blev för kraftig och fick ta snäppet tunnare.Den funkade så nu håller filtret tyst.Jag hade samma problem som du med luftinsug via topplocket.Vaselin funkade inte för mig.[/QUOTE]

konstigt att ni inte kunde köra med den man fick med. eller det är kanske skillnad på bredden eftersom jag har 1200l/h varianten.
#67 - 17 juli 2005 11:01
Ja, det är lite konstigt att det bara blivit så här för oss. Det är väl en liten liten skillnad på hur stort själva hålet är där topplocket ska sitta.
Jag pratade med en kompis som har jobbat på reservdelar på volvo. Hon sa att hon skulle kunna fixa o-ringar i samma storlek men olika tjocklekar.Hoppas det ordnar sig då.
#68 - 17 juli 2005 11:06
förresten, det är väl samma gummi i o-ringar till bilar och så? Så att juag inte råkar köpa nåt giftigt. [:-85]
Jag får fråga.
#69 - 18 juli 2005 19:26
Jag kollade på volvo idag och hittade en o-ring som jag trodde skulle passa. Men den var för tjock förstås. Och de hade inga tunnare.

skit.

Men vart ska jag leta efter såna här saker???? jag skulle behöva hjälp med tips. claes ohlsson lär ju inte ha o-ringar precis. åhhhh... Jag är på så dåligt humör idag. Upptäckte att cykeln har blivit stulen också. ursh!
#70 - 18 juli 2005 20:34
[QUOTE=Terato]Jag kollade på volvo idag och hittade en o-ring som jag trodde skulle passa. Men den var för tjock förstås. Och de hade inga tunnare.

skit.

Men vart ska jag leta efter såna här saker???? jag skulle behöva hjälp med tips. claes ohlsson lär ju inte ha o-ringar precis. åhhhh... Jag är på så dåligt humör idag. Upptäckte att cykeln har blivit stulen också. ursh![/QUOTE]

vad är det version av filtret du har?
#71 - 18 juli 2005 21:53
den som pumpar 1000 liter.
3337 tror jag den heter.
#72 - 4 oktober 2005 12:25
Biltema har gott om o-ringar, mekonomen kan ha oxå.
#73 - 4 oktober 2005 14:22
Kul att du vill hjälpa till mrlejon men denna tråd va väl ändå lite väl gammal...
#74 - 4 oktober 2005 15:08
[QUOTE=heljis]Jag har nu kopplat in filtret och det har gått i 4 dagar. Inga som helst problem!

Jag hade aldrig pysslat med ytterfilter innan, så det tog ett tag.. och jag måste erkänna att jag var svettig ;) Men med hjälp av bruksanvisningen och lite sunt förnuft gick det bra! Jag blev väldigt nöjd med resultatet.

Mitt filter heter Aqua Pro-3, det är tydligen precis samma som Am-Top eller Via Aqua. Det har en filtervolym på 6.5l och cirkulerar (belastat) ungefär 700l/h (enligt tillverkaren). Jag hade inga problem alls med läkage som någon ovan skrivit om. Filtret går tyst, det som låter mest i rummet är datorn :D

Allt för 770 bananas hos PWSS (http://www.pwss.se/product.php?productid=2233&cat=142&page=1).

Om någon är intresserad lade jag upp lite foton från när jag utförde bytet. http://www.zoopet.com/medlemsbilder/showgallery.php?cat=737

Jag kan (hittills) verkligen rekommendera det!

Mvh. Martin[/QUOTE]

Kanon med bilderna. Jag går just och väntar på AM-Top filter som jag beställt från Flodströms. Inte heller jag har kört ytterfilter tidigare, men vill göra det nu för att kunna torvfiltrera.
Läste väldigt fina recensioner om AM-Top på danska sidor och bestämde mej då för det märket då det också var billigare än Eheim.
Är det något speciellt man skall tänka på vid övergången?
#75 - 5 oktober 2005 14:05
Sorry, sökte på Am-top.. Kollade inte på datumen.:eek:
Verkar vara ett bra alternativ dock.

Nå låt höra ni som kört med det länge, några komplikationer?
Lätt att handaha? Rengöra etc..
#76 - 5 oktober 2005 14:15
Har haft igång mitt nya Am-Top ytterfilter nu i knappt 4 veckor och det är hur tyst och fint som helst. Jag är jättenöjd. Ska bara köpa lite fler keramikkulor till det, hade lite för lite hemma för att fylla korgarna helt.
#77 - 5 oktober 2005 20:44
Hmm det verkar som om Eheim är väldigt överreklamerat. Jag trodde am-top var skit men det verkar vara bra filter, tysta å lätta att hantera till skillnad från Eheim.
#78 - 5 oktober 2005 20:55
[QUOTE=Fanbyalperna]Kanon med bilderna. Jag går just och väntar på AM-Top filter som jag beställt från Flodströms. Inte heller jag har kört ytterfilter tidigare, men vill göra det nu för att kunna torvfiltrera.
Läste väldigt fina recensioner om AM-Top på danska sidor och bestämde mej då för det märket då det också var billigare än Eheim.
Är det något speciellt man skall tänka på vid övergången?[/QUOTE]
Så bra att mina insatser kan vara till hjälp för någon ;)

Tänkte uppdatera lite. Jag har nu haft ett av filtren sedan maj, och ytterligare två igång sedan slutet av juli. Jag är fortfarande kanonnöjd. De går tyst och felfritt. Jag sover i samma rum som alla tre filtren, och det jag stör mig mest på är mitt eheim pumphuvud (som dock har mycket större kapacitet och därmed kan kanske lite ljud vara ursäktat :)).

Annons