Var finns BTN Discus att köpa?

#1 - 29 oktober 2010 11:34
Hej

Jag "samlar" lite på de eminenta akvareiböckerna i Back To Nature serien, jag har dock inte hittat den om Discus som jag tänkt beställa samtidigt som BTN Nanoakvarium... Så den får gå med senare beställnig förutsatt att den finns att få tag på.

Tänker mig då främst akvareieshopar på nätet, men ska checka lite i nätbutiker för böcker med.

Nicke
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 29 oktober 2010 12:06
Dessa BTN-böcker bör finnas kvar i handeln på svenska: Nanoakvarium, L-malar, Malawi, Tanganyika och malar.
Slut är diskus och akvarieguiden. Bägge finns dock på engelska.
Nästa höst beräknas en helt ny version av Akvarieguiden dyka upp.
#3 - 29 oktober 2010 12:09
Håll lite koll på annonser i olika forum där BTN Diskus på Svenska ibland dyker upp...
#4 - 29 oktober 2010 12:15
Dessa BTN-böcker bör finnas kvar i handeln på svenska: Nanoakvarium, L-malar, Malawi, Tanganyika och malar.

Slut är diskus och akvarieguiden. Bägge finns dock på engelska.

Nästa höst beräknas en helt ny version av Akvarieguiden dyka upp.

Jaha, vad tråkigt att den inte finns kvar. Givetvis kan jag tänka mig en begagnad men hade gärna fått tag i ett nytt ex. med svenska.

Kommer de inte publiceras i en ny utgåva då?
Om inte, var finns de i engelsk upplaga?

Akvarieguiden har jag nu sedan 2008 om jag inte minns fel, tror jag köpte den då. Vad kommer den nya akvarieguiden att innehålla som inte finns i den befintliga?

Nicke
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 29 oktober 2010 12:24
ApeviaX skrev:
Kommer de inte publiceras i en ny utgåva då?

Nicke

Diskusboken kommer knappast i någon ny upplaga.

Om inte, var finns de i engelsk upplaga?

Den säljs ju mest i engelsktalande länder och också den är förövrigt snart slut. Jag har dock sålt en del av den engelska även i Sverige (via grossister).

Akvarieguiden har jag nu sedan 2008 om jag inte minns fel, tror jag köpte den då. Vad kommer den nya akvarieguiden att innehålla som inte finns i den befintliga?

Den kom ut första gången år 2.000 men några nyupptryckningar av den har skett. Men du bör nog ha en av de siata som fans i handeln om du köpte den 2008.

Mycket har hänt sedan 2000 så mycket behöver uppdateras och denna bok kommer också att bli större för att mer skall få plats.
#6 - 29 oktober 2010 12:42

Den säljs ju mest i engelsktalande länder och också den är förövrigt snart slut. Jag har dock sålt en del av den engelska även i Sverige (via grossister).

Den kom ut första gången år 2.000 men några nyupptryckningar av den har skett. Men du bör nog ha en av de siata som fans i handeln om du köpte den 2008.

Mycket har hänt sedan 2000 så mycket behöver uppdateras och denna bok kommer också att bli större för att mer skall få plats.

Okej, låter som att det blir ett köp av den också då :D

Men för jäkla synd att jag inte har köpt disucsboken tidigare :(

Nicke
#7 - 17 januari 2012 15:28

Hur ser det ut med akvarieguiden? Är det något fuffens på G Kjell?
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 17 januari 2012 15:37
ApeviaX skrev:
Hur ser det ut med akvarieguiden? Är det något fuffens på G Kjell?

Den är försenad men jag jobbar just nu på den - så förhoppningsvis kommer den till hösten.

Var förövrigt uppe en tråd om denna bok nyligen i forumet http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=150683
#9 - 17 januari 2012 15:39
Den är försenad men jag jobbar just nu på den - så förhoppningsvis kommer den till hösten.

Var förövrigt uppe en tråd om denna bok nyligen i forumet http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=150683

Tackar för otroligt snabbt svar Kjell, jag kollar den länkade tråden och väntar sedan med spänning :D

Annons