Var det galet och fel att köpa 1 yamamoto/ japonica-räka till mitt lilla akvarium :confused: (tyckte den var häftig, lite annorlunda)
Jag har i akvariet..............
* 6 Guppys
* 4 Black Mollys
* 1 Ancistrus Mal
LinneaHYLK skrev:Njaee, det kan nog funka med dina andra firrar. Men att bara köpa en är inte så smart då dom trivs bäst i grupp. Ska du behålla din amanoräka så ska du skaffa 5 st till.
DESABOKI skrev:Ojdå............
Men får jag plats med så många till?
Räcker det kanske om jag tar 2 till?
Min ena Black Molly hane försökte tugga typ på den :( lite senare försökte ena Guppyhonan med samma stunt..............
Nu gömmer den sig bara (räkan) :(
rödtoppen skrev:Hur stort kar har du?
Blackmolly är mycket nyfikna av sig och de är konstant ute efter mat, de slutar snart att nafsa på din räka.
LinneaHYLK skrev:Njaee, det kan nog funka med dina andra firrar. Men att bara köpa en är inte så smart då dom trivs bäst i grupp. Ska du behålla din amanoräka så ska du skaffa 5 st till.
LinneaHYLK skrev:Neocaridina och Caridina (amanon) kan vad jag vet inte korsa sig med varandra, så du bör kunna ha dom ihop utan problem..
rödtoppen skrev:tycker att du ska behålla guppyna och räkorna, sälj de andra fiskarna för de kommer inte att må bra i ett så litet kar.
LinneaHYLK skrev:Ja, jag håller med.. satsa på fler räkor istället och gör dig av med ancistrusen. Malen skitar ner mer i ditt akvarie än vad 6 st räkor gör.
Ophelia skrev:Vad heter den affären? Om det är ok att namnge den isf här på forumet. Så att man vet.