Var är min fisk?!?! Borta..

#1 - 8 mars 2011 16:16
Men alltså... helt sjukkt!?!
Jag köpte två vildfångade fjärilsciklider för ett tag sen. För fyra dagar sen så märkte jag att honan inte syntes till. Försökte hitta henne men antog att hon gömde sig.
Idag gav jag mig fan på att hitta honan.. men den är borta?!?! Inte fastklämd i pump eller nåt annat. Har lyft på varenda sten gren och växt. *Poff*

Inte kan hon väl vara uppkäkad? Måste vara nergrävd i sand eller nåt. såååå skumt!
Andra fiskar i karet.

Diskus, Sterbai, L200, Ancistrus, Fjärilciklid, Kardinaltetror.
#2 - 8 mars 2011 16:31
Inte hoptorkad på golvet någonstans?
#3 - 8 mars 2011 23:37
:confused:Nää.. helt helt sjukt...
#4 - 9 mars 2011 00:48
sånt händer, hade en fin giraffnosmal förrut den försvann också spårlöst! inte så lätta att få tag i heller så de va rätt surt :(
#5 - 9 mars 2011 06:33
Tog ett antal veckor för mig att hitta en förkrympt intorkad betta-hona som hoppat ur...
#6 - 9 mars 2011 07:51
Ancistrusmalar är duktiga på att äta upp döda fiskar.
Även andra malar och fiskar brukar kunna rensa en död fisk ganska snabbt.
#7 - 9 mars 2011 11:18
jag blev av med två fjärilsciklider en dag. har inte sett dom sedan dess. Tror det går rätt fort för andra fiskar att äta upp.

oftast när fiskar dött i vårt akvarium så är de halvt uppätna när vi upptäcker försvinnandet.
#8 - 10 mars 2011 11:27
Tja alla!
Haha ja.. sjukt =P

Jag tror inte att den hoppat ur då jag har skydd som täcker helt. Öppnar bara när jag matar el. byter vatten.
Att de andra skulle ätit upp den lär vara förklaringen. Jaja.. får försöka hitta en ny VF hona till min hane som är lite ensam nu ^^
#9 - 10 mars 2011 12:11
Och jag som inte kunde hitta en 30 cm´s gibbiceps en gång :D
Höll på och letade överallt utan att vända och lyfta på inredning men den jäklen sågs inte till nånstans.
Efter nån dag så låg den ute på grusen i karet igen och käkade algtabletter som om inget hade hänt!
#10 - 10 mars 2011 17:31
du har inte små hål på baksidan av täcklocket för att få ut kablarna från filtret och värmaren?

hos oss hoppade nämligen två väderålar ut den vägen, trots att det verkade ytters osannolikt. vi letade lääääänge i akvariet första gången det hände, sedan hittade vi den till slut hoptorkad på mattan av en slump = p

Annons