Var Är Alla Stickys

#1 - 9 januari 2007 20:50
Som topic lyder.. Varför finns det inga stickys på zoopet :confused: Det finns ju så mkt kunnigt folk här! Vore kul om det fanns stickys så har man lite mer att läsa! En fråga till: Om man skriver något bra som en faktartikel fixxar ni den till en sticky eller?? Hoppas att ni fattade vad jag menade [:o]

HA det gött // mazzej
#2 - 9 januari 2007 22:05
om du tittar på www.zoopet.com dvs förstasidan så hittar du en del där.
höger sida under meny.
Eller kollar kollar under menyn artiklar.
#3 - 10 januari 2007 16:18
Tenkare skrev:
om du tittar på www.zoopet.com dvs förstasidan så hittar du en del där.

höger sida under meny.

Eller kollar kollar under menyn artiklar.

Men de har jag redan läst men tack ändå.! :) Jag menar typ om en användare här på zoopet skulle få för sig att göra en guide hur man t.ex får ancistrus att få yngel. kan ni mods göra ngt för att få dem som stickys eller sätter ni in dem på zoopets förstasida istället?

ha det gött

MVH MAZZEJ
#4 - 10 januari 2007 16:30
Har för mig att det har varit uppe tidigare.
Har också för mig att det hade blivit en h******s massa stickys om det skulle vara så.
Men annars så kan du alltid använda den avancerade sökfunktionen om det är något särskillt du jagar.
#5 - 10 januari 2007 16:50
Tenkare skrev:

Har också för mig att det hade blivit en h******s massa stickys om det skulle vara så.

Men annars så kan du alltid använda den avancerade sökfunktionen om det är något särskillt du jagar.

Sökfunktionen är min bästa vän! :D Men tycker det är lite knepigt att när det finns så mkt duktigt folk här inne och det inte finns ngn sida där guider finns eller stickys :p det var bara ett förslag som sagt!

Ha det bra

MVH mazzej
#6 - 10 januari 2007 17:07
Då slänger man ut en fråga och så får man en massa svar med länkar! :)
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 10 januari 2007 17:26
Tenkare skrev:

Jepp så är det. Vi vill inte att det skall vara en massa "sickys" låsta högst upp i varje kategori så att man varje gång måste scrolla förbi dom för att komma till de aktuella ämnen.
Däremot så har jag absolut inte något emot att det blir EN sticky i varje kategori, men då måste det i den stickytråden finnas - länkar till artiklar i ämnet på Zoopet, länkar till artiklar i ämnet på andra bra hemsidor, länkar till bra forumtrådar på Zoopet som tar upp ämnet, samt ett FAQ.
Att ta fram ett sådant innebär en hel del jobb som någon gärna får ta på sig - i själva verket har faktiskt flera tidigare tagit på sig detta men det har tyvärr aldrig blivit något konkret resultat av det hela.
#8 - 10 januari 2007 20:26
Jepp så är det. Vi vill inte att det skall vara en massa "sickys" låsta högst upp i varje kategori så att man varje gång måste scrolla förbi dom för att komma till de aktuella ämnen.

Däremot så har jag absolut inte något emot att det blir EN sticky i varje kategori, men då måste det i den stickytråden finnas - länkar till artiklar i ämnet på Zoopet, länkar till artiklar i ämnet på andra bra hemsidor, länkar till bra forumtrådar på Zoopet som tar upp ämnet, samt ett FAQ.

Att ta fram ett sådant innebär en hel del jobb som någon gärna får ta på sig - i själva verket har faktiskt flera tidigare tagit på sig detta men det har tyvärr aldrig blivit något konkret resultat av det hela.

Ok då förstår jag hur det ligger till!! Tackar :) Håller med att det blir en jäkla massa skrollande om det ligger flera stickys. tänkte inte på det. Annars så för att lösa problemet kan man ju ha en typ guide som ett forum där folk kan lägga in sina egna guider och så kan ju ni mods rensa om ni tycker att vissa inte bör ligga där.. Hoppas du fattar vad jag menade :D

Ha det gött

MVH MAzzej
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 10 januari 2007 20:28
mazzej skrev:
Ok då förstår jag hur det ligger till!! Tackar :) Håller med att det blir en jäkla massa skrollande om det ligger flera stickys. tänkte inte på det. Annars så för att lösa problemet kan man ju ha en typ guide som ett forum där folk kan lägga in sina egna guider och så kan ju ni mods rensa om ni tycker att vissa inte bör ligga där.. Hoppas du fattar vad jag menade :D

Ha det gött

MVH MAzzej

Jodå det är tänkt som en guide - men först krävs en rejäl bas som man sedan kan bygga på.
Att börja med att tipsa om en tråd och sedan bygga på med några hundra ytterligare tips blir för grötigt.
#10 - 11 januari 2007 09:03
Jodå det är tänkt som en guide - men först krävs en rejäl bas som man sedan kan bygga på.

Att börja med att tipsa om en tråd och sedan bygga på med några hundra ytterligare tips blir för grötigt.

ok jag fattar.. Förstår att det blir lite grötigt. En sista fråga :p Vart vill du att man lägger sin guide.,, under vilket forum??

Hoppas attb jag inte är allt för besvärlig :p

MVH Mazzej
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 11 januari 2007 09:06
mazzej skrev:
ok jag fattar.. Förstår att det blir lite grötigt. En sista fråga :p Vart vill du att man lägger sin guide.,, under vilket forum??

MVH Mazzej

Vet inte riktigt vad du menar nu - men alla inlägg skall naturligtvis in under resp. kategori
#12 - 11 januari 2007 19:52
Vet inte riktigt vad du menar nu - men alla inlägg skall naturligtvis in under resp. kategori

Ok jag förklarade lite dåligt men jag menar att man kan göra en ny rubrik där alla kan lägga in sina guider. Du vet när man går till forumet från startsidan så ser man ju massa kategorier. jag menar att man kan göra en ny kategori där som typ heter guider eller ngt.. Hoppas att du fattar :p

MVH Henke
Kjell Fohrman
Administrator
#13 - 11 januari 2007 19:55
mazzej skrev:
Ok jag förklarade lite dåligt men jag menar att man kan göra en ny rubrik där alla kan lägga in sina guider. Du vet när man går till forumet från startsidan så ser man ju massa kategorier. jag menar att man kan göra en ny kategori där som typ heter guider eller ngt.. Hoppas att du fattar :p

MVH Henke

Kan jag inte riktigt förstå syftet med - en guide4 eller sticky eller vad man nu vill kalla det skall ju i så fall finnas högst upp i resp. kategori.
#14 - 12 januari 2007 11:14
Kan jag inte riktigt förstå syftet med - en guide4 eller sticky eller vad man nu vill kalla det skall ju i så fall finnas högst upp i resp. kategori.

Nej alla guider som alla här på forumet har skrivit ska ligga där;) det blir inte så himla rörigt jag lovar ;) Men skulle det kunnas ordna'?

Hoppas att jag inte är allt för jobbig[B)] men det had e varit ganska kul!!

HA det gött

MVH MAzzej

Annons