Vänskap över artgränserna

#1 - 29 oktober 2006 13:48
Hihihi såg det roligaste på länge alldeles nyss när jag satt och mediterade framför 54literskaret - vilken tur att man har kamera! :D

En av mina körsbärsräkor passade på att åka snålskjuts! Så kallad snigeltaxi ;)

#2 - 29 oktober 2006 15:08
Ha! Det kan inte ha gått fort, i snigelfart ;)
#3 - 29 oktober 2006 18:47
Jättegulligt. Jag har sett att räkor ofta åker runt på snäckorna i karen. Man kan ju undra varför :)
#4 - 29 oktober 2006 18:54
hihi var första gången jag såg det och blev verkligen häpen, var så himla sött.

men dom har faktiskt rätt bra fart!

mina räkor är väldigt pigga av sig, simmar runt och håller sig framme, kaxar sig mot guppisarna ;) och nu har jag dessutom begåvats med bebisar! så det är ett gäng minisar som smyger runt, hoppas på fler.
#5 - 29 oktober 2006 20:22
Ja det är rätt förvånande hur aktiva räkor egentligen är när dom är trygga i karet. När någon hona är på gång för parning blir ju hanarna helt nippriga och simmar omkring och letar efter honan/honorna.
#6 - 18 november 2006 13:20
Jajamensan, det är väldigt spännande att titta på, och så himla söta bebisar blir det ju sedan :) Har jättemånga små miniatyrräkor i karet.
#7 - 18 november 2006 13:28
köpte mig ett par åpplesnäckor härom dagen,, sen har jag ett par guldancistrus oxå i samma kar.. nästan med en gång så sög sig min ancistrus sig fast på ena snäckan åch åkte med :) såg jätteroligt ut :)
#8 - 18 november 2006 16:40
Min bästa kombination har varit räka på grenmal på snäcka... typiskt kodakmoment, men såklart hade mna inte kameran till hands, och räkan vågade inte sitta kvar så länge på malen...

Annons