Lägre hastighet genom UV=bättre effekt, jag skulle väl köra en maxijet på 300-500l/h.
Vill man komma åt tex vita prick så är det bättre om insuget sitter i botten på karet.
Mitt tips är dock att skippa Aquaelen, har haft en sådan för länge sedan och byggkvaliten var inget att hurra för.
Fästena murknade och gav upp vilket inte var någon höjdare kan jag lova.
Dessutom var det väl mycke vatten i filterhuser vilket drar ner effekten från lampan(för mycket vattenpelare är inte bra).
Om du kollar på Aquaels sida så rekommenderar dom 11w modellen till max450 liters kar och filtertillverkare brukar ju inte skriva ner den rekommenderade volymen direkt;)
Tipset är att kolla på saltvattensforumens säljes anonnser och leta efter ett Deltec Uv, betydligt bättre kvalitet.
Sen gäller det att byta lampor ofta då Uv rör tappar effekt snabbt och rekommendationerna är baserade på ett topp-presterande rör.
Vill minnas att rören var kraftigt nedsatta efter bara ett halvår;)
Frågan är dock om det är en vettig investering överlag med UV, tror det är ofta lite placebo effekt.
Jag skulle satsa mera på väl fungerande filter och bra skötsel med lämpligt foder och lämplig belastning av karet.
Vill du verkligen ha nåt med kick för rengöring och motverkande för sjukdomar så kolla på ozon, men då bör man veta exakt vad man gör för att det inte skall förvärra läget istället.
//NiXoN