Väldig rädd Nyckelhålciklid..?

#1 - 20 november 2005 17:33
Min ena nyckelhålciklid har inte varit såhär rädd förut.. visst den har varit blyg men nu vågar den inte ens vara ute när jag är inne i rummet.. den simmar in och gömmersig i sin kruka helatiden.. någon som har varit med om något liknande..?den har varit såhär i 1 1/2 vecka typ.. den andra är inte alls sådan.. den ända gången den är famme är när de är matdags.. sen tillbaka till krukan:/

Nybörjare som är orolig för sin fisk:/
#2 - 20 november 2005 18:11
Har du skaffat nya fiskar eller ändrat på någonting i akvariet under den här tiden?
Har du optimal tur så är det helt enkelt så att den vaktar rom. Stort grattis i så fall!
#3 - 20 november 2005 18:31
Okej.. hmm lite har jag ändrat.. men är de sällan de får rom?
#4 - 20 november 2005 19:40
Vet faktiskt inte. Om man läser på zoopets beskrivning så är det ju inte alls ovanligt, och tydligen är de väldigt duktiga yngelvårdare också.
Mitt par är förmodligen lite för små ännu för att intressera sig för någon lek. De har iaf inte visat några tecken på det. Men en väldigt fin fisk är det ju hur som helst. Mina är dock inte blyga, som tydligen är ganska vanligt annars.
#5 - 20 november 2005 19:48
okej.. aa mina är också rätt små så tror inte att de är lek på gång.. men man blir ju orlolig när den går undan sådär:P Tack för svaren

Annons