Val av malawiciklider och malar??

#1 - 9 januari 2009 14:46
Jag funderar på att göra mig av med mina Johanni då jag har tröttnat på dem. Så jag skulle vilja ha lite hjälp med vad ni tror passar bra ihop med mina Rödzebror o Delfiner jag vill inte ha för mycket olika färger i akvariet.

Skulle också vilja ha lite förslag på vad det går att ha för olika malar tillsammans med malawi jag har idag gul och brun Acanticus men det finns många coola med jag vet inte vilka som går ihop.

Tacksam för tips och förslag på detta.
#2 - 9 januari 2009 14:58
Lite förslag: Saulosi, socolofi, golden, acei, någon aulonocara, kanske?

Gamla hederliga Ancistrus sp. passar finfint ihop med malawis. Skulle nog vilja säga att de flesta L-malar kan gå ihop med malawis, men man får dock kolla upp vilka vattenvärden just den arten kan trivas i. Malar med stora fenor kan få ett och annat nafs ibland, också.
#3 - 9 januari 2009 19:07
ja du får välja den vilka skall ha malawiciklider.. du kanske vill ha nån aulonocara nån den finns bra där.. eller andra annan mbuna finns bra många där.. eller du kan ha oxåå s.fryeri där.. eller nån den finns många bra förslag.. klart bra på ancistrus passar för där.. samma med annan malar den finns heter syn.petricola så den kan passar ihop med malawiciklider..
#4 - 9 januari 2009 19:30
jag röstar på Acei! :d den vaianten med gula fenor
#5 - 9 januari 2009 22:23
Tack för tipsen!!
Har nog bestämt mig det blir aulonocara fire fish om det passar bra?

Där är jag lite osäker på vad det gäller malar som är extra bra på att hålla akvariet rent från alger??
#6 - 9 januari 2009 22:28
forzabiff skrev:
Tack för tipsen!!

Har nog bestämt mig det blir aulonocara fire fish om det passar bra?

Där är jag lite osäker på vad det gäller malar som är extra bra på att hålla akvariet rent från alger??

Fire fish kan vara riktigt snygga;) men jag röstar fortfarande på Acei!

Vanlig ancistrus funkar bra för mig. men tror att det är för stark/lång (i tid) belysning är den största boven när det gäller alger.

Testa gärna att köra utan mal, för de bajsar sjukt mkt och det ser inte trevligt ut alltid.
#7 - 10 januari 2009 09:29
Aulonocara "Eureka" kanske.

/Jocke
#8 - 12 januari 2009 19:16
vad är det för någon hittar inte den i art besk

Annons