val av malawi

#1 - 22 april 2010 20:51
Skulle vilja blanda röda och gula malawi i ett 400 liters och då jag är nybörjare så vore det trevligt med lite tips på fisk som passar ihop och gärna med dom färgerna.
#2 - 22 april 2010 21:03
titta gärna i zoopets artguide över malawi.. då kan du välja o vraka. gula finns det en hel del olika men röda har jag inte så stor koll på.
#3 - 22 april 2010 21:06
Golden och rödzebra kanske? Rödzebra är inte röd, utan mer orangefärgad och passar nog bra ihop
Bilagor:
#4 - 22 april 2010 21:36
Golden är fina :-) och firefish
#5 - 23 april 2010 07:41
Golden är en bra fisk att ha som en bas sen kan du ju ha t.ex Röd zebra,Fire fish(kan va väldigt tuff/elak),Röd Rubin eller några Hinderi kanske:) Sen bero det på om du vill ha en livllig burk ? eller en lungn burk?
#6 - 23 april 2010 13:13
joelvuo skrev:
Golden och rödzebra kanske? Rödzebra är inte röd, utan mer orangefärgad och passar nog bra ihop

nä, det finns mera röda varianter i affär. dock dyrare, men fina.

annars kan man ju ha en grupp med auratusar. de är trevliga och rätt fredliga.

golden har jag hör är mycket känslig med vatten, stämmer det?
#7 - 23 april 2010 13:36
En livlig burk vore ju roligare men sen vill man ju inte att dom ska ha ihjäl varandra.
Var och kollade i en akvariebutik idag för att få lite inspiration och såg några skrikorangea som såg väldigt trevliga ut men har ingen aning om vad det var för malawi.
#8 - 23 april 2010 14:42
ekwall skrev:
En livlig burk vore ju roligare men sen vill man ju inte att dom ska ha ihjäl varandra.

Var och kollade i en akvariebutik idag för att få lite inspiration och såg några skrikorangea som såg väldigt trevliga ut men har ingen aning om vad det var för malawi.

Vad för fiskar skulle slå ihjäl varandra?
#9 - 23 april 2010 15:09
Om dom inte passar ihop för att dom är för ageressiva eller något sånt.
Jag vet inte så mycket, det är därför jag ber om råd.
#10 - 23 april 2010 16:09