Köpte för c:a en vecka sedan en hona av liten näbbciklid ( kommer itne på vad de heter på latin- bara för att jag behöver komma i håg det nu...:p) som går och tuggar. På affären sade de att hon skulle" spotta vilken dag som helst"...har haft henne i en vacka nu och hon har itne spottat än...Har henne i en separat "Back" då jag gärna vill ha kvar ynglena då honan i sig inte var jättesnygg men ynglena kanske blir finare...Satte henne såhär bredvid eftersom de i affären sade att det var bäst om man itne ville att ynglena skulle bli uppätna av de andra fiskarna jag har dvs: två ex av liten näbbciklid synodontis ornatipinnis, pseudotropheus hayomajlandi samt 4 cm stora blå delfinciklider.
Min fråga är nu, tror ni som är experter att man vågar han henne med de andra trosts allt? Har en del grottor och några växter, bland annat "Ciklidgräs" som är ganska tätt.
Annars, har läst att det går att få dom att spotta ut ynglena tidigare, är det svårt/riskabelt för hona och yngel?
Misstänker nämligen att hon itne tänker spotta på ett långt tag, och förmodligen kanske inte i backen då hon nog inte trivs jättebra.