vågar man..?

#1 - 9 april 2006 22:32
vågar man beställa växter från firren utan att berätta för mamma? vet att hon inte vill det, hon säger att det är "ju bara fiskar" :mad: eller ska jag fråga henne först?
#2 - 9 april 2006 22:35
klart du vågar :) när hon får syn på dom när dom har kommit så är de ju redan försent ;)
#3 - 9 april 2006 22:39
hehe :D såg nu att man måste välja mellan kreditkort och posttillskott... då får det vara, vet inte vad det är. får be henne hjälpa mig. när jag väl har köpt det andra är det ju synd och inte bli färdig med det :)
#4 - 9 april 2006 22:43
posttillskott..inte postförskott då? ..då betalar man ju när man hämtar paketet så
#5 - 9 april 2006 22:46
förmodligen, hade stängt ner sidan när jag skrev :p
#6 - 10 april 2006 01:40
[quote=Musse]ska jag fråga henne först?[/quote]

mej veterligen får du inte ens beställa från firren då du är för ung för att få "ingå avtal"
#7 - 10 april 2006 01:46
frågan e väll vem som betalar kalaset också
#8 - 10 april 2006 01:49
vem som betalar spelar ingen roll.
en 14:åring får inte ingå avtal enligt lag.

skulle det ändå göras har en förälder laglig rätt att bryta avtalet.
#9 - 10 april 2006 01:54
Utifrån ett "morsa" perspektiv kan jag garantera att om min son gjorde något dyligt skulle han inte längre ha ngt akvarium att sätta sina växter i.
Det är inte en bra idé att börja tumma på reglerna. Gör som mamma säger, tycker jag. Ärlighet lönar sig i längden.
#10 - 10 april 2006 16:04
[quote=Nannacara]Utifrån ett "morsa" perspektiv kan jag garantera att om min son gjorde något dyligt skulle han inte längre ha ngt akvarium att sätta sina växter i.
Det är inte en bra idé att börja tumma på reglerna. Gör som mamma säger, tycker jag. Ärlighet lönar sig i längden.[/quote]
helt klart,fråga mamma först,,,, sen näste gång så bliver der inga problem,
hur skulle du själv reagera om nogon annan bestälde i dit namn ....:( [:(!] [B)]
mvh janne
#11 - 10 april 2006 20:37
vet inte hur gammal du är, men mina föräldrar brukar låta mig göra det jag vill för mina pengar. Har beställt från ett par internetbutiker varav några hon inte kännt till innan paketet kommit eller beställningen skickats. Däremot så vet jag att vi snabbt skulle kunna komma fram till en lösning om hon skulle ogilla det.
#12 - 10 april 2006 20:43
Det är väll bara köra med hård bevakning av brevlådan i några dagar, tills avi'n har kommit. Mamma vet inte alltid bäst.
#13 - 11 april 2006 02:59
Suck..

se e väl klart att han / hon INTE skall beställa något utan att föräldrarna vet om det..
Sen så kan jag nog tycka att ämnena börjar spåra ut en bit.
#14 - 11 april 2006 08:11
Varför inte gå till Drevviken och kolla om du kan hitta några undervattensväxter alldeles gratis. Där finns hornsärv, hårsärv, gäddnate, trubbnate, smal vattenpest, axslinga, kransslinga, hjulmöja, vattenbläddra, andmat och dyblad. Allihopa kan man testa att ha i sitt akvarium.

http://www.natur.huddinge.se/
#15 - 11 april 2006 20:42
Stå på dig och va en egen person. Om du har sparat ihop pengar att köpa växterna själv så köp dem. Om din mamma måste betala så snacka med henne först.
#16 - 4 januari 2009 19:37
Nyfiken fråga, har "firren" någon hemsideadress?
#17 - 4 januari 2009 22:00
Men vadå, får du itne köpa växter till ditt akvarium?

Och om så är fallet, så varför cyklar du inte själv in till närmaste djuraffär, köper växterna, och komme hem? Då slipper du ju hålla på med posten och credit kort.

Dock så är det ju bara du som vet vilka konsekvenserna kan bli.
#18 - 4 januari 2009 22:04
JojjeN skrev:
Men vadå, får du itne köpa växter till ditt akvarium?

Och om så är fallet, så varför cyklar du inte själv in till närmaste djuraffär, köper växterna, och komme hem? Då slipper du ju hålla på med posten och credit kort.

Dock så är det ju bara du som vet vilka konsekvenserna kan bli.

Om han inte fick köpa då.. Så skulle jag tro att han får köpa nu ;)(Om han nu var 16)
#19 - 4 januari 2009 22:10
http://www.firren.com/ har väl lagt ner?

annars så är ju tråden sen 2006.
#20 - 4 januari 2009 22:28
Oj, såg inte det. :o

Annons