vågar jag stoopa ner en räka? :/

#1 - 14 september 2007 09:34
hallå alla

på senare tid så har jag börjat bli intresserad av räkor :D...jag har fått ett nytt akvarium på ca 240 liter, i det akvariet har jag tänkt ha skalarer,ancistrus,någon corydoras art och någon L-mal....men jag börjar fundera på osså om jag ska släppa ner några amono räkor och black crystal räkor och jag undrar om jag kan släppa ner några sådana utan at de blir uppätna?....annars så får jag köpa ett akvarie till och ha räkor där istället:)
#2 - 14 september 2007 09:38
Black crystal är väl dvärgräkor, som körsbärsräkor i storlek? I såna fall äter nog skalarerna upp dem. De andra fiskarna du nämner går de bra med.
#3 - 14 september 2007 09:42
Azur skrev:
Black crystal är väl dvärgräkor, som körsbärsräkor i storlek? I såna fall äter nog skalarerna upp dem. De andra fiskarna du nämner går de bra med.

ok...då får jag strunta i BC....men jag glömde nämna några andra fiskar, jag sska osså ha i kampfiskar och pygmè gurami...men då tar jag amono räkor....

tackar azur :)
#4 - 14 september 2007 12:32
macke_fisk skrev:
hallå alla

....annars så får jag köpa ett akvarie till och ha räkor där istället:)

jag hade nog gjort som det sista du sa..köp ett eget till de..så slipper de den stressen det är att vara tillsammans med fiskar..jag har mina i ett eget tillsammans med äppelsniglar och sandsnäckor..o det går hur bra som helst...
#5 - 15 september 2007 17:27
smokin skrev:
jag hade nog gjort som det sista du sa..köp ett eget till de..så slipper de den stressen det är att vara tillsammans med fiskar..jag har mina i ett eget tillsammans med äppelsniglar och sandsnäckor..o det går hur bra som helst...

ska köpa ett eget akvarium till dem.....:)

Annons