Vad var det senaste som du sparade?

#1 - 21 december 2006 21:30
Andreassofus och jag satt och snacka lite i en annan tråd om att vi sparde på allt möjligt och jag började då fundera på om det finns fler som spar allt möjligt för att sakerna [color=blue]kan vara bra att ha[/color]. Så kom igen nu delade med er av vad det senaste var som ni sparde och vad ni tänkte ha detta till. Spelar för övrigt ingen roll om det är akvarierelaterat eller ej;)

Ja jag börjar dårå. Det senaste jag sparde var en "droppkork" från en flaska med olivolja, kommer dock inte ihåg nu vad jag hade tänkt och ha den till men det var till någon smart lösning iaf:)
#2 - 21 december 2006 21:36
hmmm... sparar och samlar på massa prylar, den som har flest när han dör vinner ju...

till akvariehobbyn var det ett plexirör på 130cm från en bubbelpelare... kan vara bra att ha till ngt projekt ju... =)

i övrigt är det en hylsnyckelsats jag fick i julklapp av jobbet... fast jag har fem...
#3 - 21 december 2006 21:40
Vandal skrev:
hmmm... sparar och samlar på massa prylar, den som har flest när han dör vinner ju...

Haha det där var bra sagt. Nu har alla zoopetare en anledning att börja spara på saker;)
#4 - 21 december 2006 22:11
har en 10L's hink blandat med sand och grus. tänkte att någon gång ska jag sila bort sanden för att KANSKE använda gruset i någon annan tank.
lite dum-snålt, men sen orkar jag inte gå och slänga den heller.
#5 - 22 december 2006 05:33
haha bra tråd det här ;)
själv sparar jag på alla mina gamla mobiltelefoner.. trasiga och väl fungerande.. kan va bra o ha nån gång säkert ;)

ska leta igenom skåpen o se vad jag hittar för "värdefulla" saker.
#6 - 22 december 2006 06:59
Det är ju lättare att säga vad jag inte sparat på *suck*
Det senaste är nog... en liten puttesnutt julklappspapper... kan ju kanske köpa en väldans liten klapp någongång framöver...kanske.. eh...

Annars är det nog mest, toarullar... ja tomma då förstås. De anv jag att gömma godis i till hunden. Lite hjärngympa.
#7 - 22 december 2006 08:05
Jag är en samlare och sparare dvs jag sparar på allt möjligt och av det enkla skälet att jag om och om igen har bevisat att "den där lilla prylen jag har sparat på i fem år faktiskt hade en manick jag kunde använda för att laga den här andra prylen och därför inte behöva vänta tills imorrn"... Jag har löjligt mycket bröte.

/J
#8 - 22 december 2006 10:59
haha bra tråd det här ;)

Hehe visst är det:D

[QUOTE=qenzo]Det är ju lättare att säga vad jag inte sparat på *suck*[/QUOTE]

[QUOTE=Joacim]Jag är en samlare och sparare dvs jag sparar på allt möjligt [/QUOTE]

Snart dags för större boende?:p;)
#9 - 22 december 2006 11:12
Det senaste jag sparade var 2 st kamaxlar från en V70 turbo, 1 st topplock och 1 kamremskåpa + lite småsaker till ett akvarium som jag ska göra i ordning. Kan man använda värmepistol på glas? (för att lättare få bort gammal silicon)
#10 - 22 december 2006 11:22
Jag tror jag har hundra små slangsnuttar i olika tjocklek i en byrå, plus små mängder filtermaterial i utspritt lite här och var. Jag har dessutom tre 20 år gamla dropptester som jag fått av min far, som han sparat, för att kyvetterna kan ju vara bra att ha...
#11 - 22 december 2006 13:09
Glenn skrev:

Snart dags för större boende?:p;)

I wish... Större lägenheter är inte lätt att finna här (trångbodd? Tja, sambo två barn och så har jag ockuperat ett rum med böcker, 4 kar, 3 datorer, elektronik etc...) och vi köper inte gård innan priserna på fastighetsmarknaden börjar gå ner igen.

/J
#12 - 22 december 2006 13:13
Joacim skrev:
I wish... Större lägenheter är inte lätt att finna här (trångbodd? Tja, sambo två barn och så har jag ockuperat ett rum med böcker, 4 kar, 3 datorer, elektronik etc...) och vi köper inte gård innan priserna på fastighetsmarknaden börjar gå ner igen.

/J

Haha vi får starta en insamling här på zoopet åt dig för det låter som om du är i akut behov av större boende:p
#13 - 22 december 2006 14:11
ja sparar på cd-skivor har över 100 allt ifrån 80 talet till 2006^^ är född 1993!
#14 - 22 december 2006 14:15
kom på förut när jag duschade att jag tydligen sparar på gamla shampoo flaskor och på deodoranter som har varit tomma i flera år misstänker jag.. kan va bra o ha senare kanske ;)
#15 - 22 december 2006 16:01
annat jag samlar /sparar på:
Adidasjackor, acidhousevinyler, rejvflyers och ac adaptrar (eftersom man inte vet vilken maskin de är till)
#16 - 25 december 2006 17:52
En massa kvitton på julklappar. Kan vara bra att ha kvar några dagar till.
#17 - 25 december 2006 21:23
En mdf skiva som kan vara bra att ha till något bygge?
Har en tendens att spara massa material för eventuella framtida projekt.
:)
#18 - 25 december 2006 21:35
Ojoj! Jag samlar på mig allt möjligt stunt. Varför, det förstår jag inte ens själv!
Jag har alltid beundrat de som kan göra sig av med sånt som de aldrig använder!
#19 - 26 december 2006 10:59
samma här... man går där och tänker "kan jag inte använda detta till något ?" sen står man där med limpistolen och dremeln och ger upp, fortsätter efter en månad med projektet och ger upp igen... vet inte hur många projekt jag har liggande... men med buntband, gaffatejp, ståltråd och superlim kan man göra vad som helst =)
#20 - 26 december 2006 11:01
Har börjat samla på mig plastlådor från skruv och typ såser,tänkte kan ju vara bra o bygga luft filer av :) Gamla proppar som man kan ha när man ska mata malarna.Ibland funderar man på vad man ska ha allt "skit" till.....
#21 - 26 december 2006 11:24
Santa: Hur använder du propparna till matning ?

Det senaste jag sparade var en gammal ställning för TV och video som jag kom över på jobbet, kanske går att använda till att ha två små akvarium ovanpå varandra någon gång i framtiden.
#22 - 26 december 2006 17:27
Jo jag använder rostfri ståltråd som jag trär igenom "proppen" sen jag tagit bort själva hatten och tråden.Sen kan man sätta dit gurka lr nått annat så dom ligger kvar på botten.Använder mig också av "makaroner" från ytterpumpar det funkar också :)
#23 - 26 december 2006 17:37
Då fattar jag, det var en bra ide :)
#24 - 26 december 2006 17:42
Ja bygger man dom av makaroner så kan man bara dra upp dom genom ena snekapningen i täckglaset,slipper man en massa extar jobb..
#25 - 26 december 2006 21:37
Hm.. Det senaste var nog en pappförpackning från ett bokpaket som kom med posten. "Kan vara bra att ha om man ska skicka något ömtåligt till någon en vacker dag". Fast sparade pappkartonger och sånt får jag faktiskt användning av rätt ofta. Senast vid inslagning av julklappar: är helt sämst på att slå in kläder snyggt - det blir bara knöligt - men om man lägger tröjan (eller vad det kan vara) i en liten kartong går det finemang!
#26 - 5 januari 2007 23:08
det senaste är en frigolitlåda. Alltid bra att ha till något framöver:)
#27 - 6 januari 2007 14:12
Återbruket!

Glenn skrev:
det senaste är en frigolitlåda. Alltid bra att ha till något framöver:)

Vi har ett återbruk där jag bor och ingen kan föreställa sig vad som kan finnas där:
en sprillans ny dataskärm
en sprillans ny fön med alla tillbehör
en begagnad laddningsbar skruvdragare
en begagnad 70-talsfåtölj med kritvit klädsel
en antik blomstermöbel, turkosfärgad
ja, skulle kunna räkna upp massor mer saker. Men detta är vad vi vanliga människor SLÄNGER idag.
Det sista är nu tjock-TV´n i staplar. ALLA ska ha platt-TV.
Vad jag sparade på?

Den laddningsbara skruvdragaren och fönen....:p :) [:o]
#28 - 6 januari 2007 14:18
Ja är det så att du inte vill ha dataskärmen kvar så kan du ju alltid skänka bort den *blink blink*:p
#29 - 6 januari 2007 17:41
Tomma medicinburkar åt människor alltså men små. Kommer säkert att få användning av dom....
#30 - 6 januari 2007 17:59
Dataskärmen?

Glenn skrev:
Ja är det så att du inte vill ha dataskärmen kvar så kan du ju alltid skänka bort den *blink blink*:p

:) Den sparade min dotter.:D

Annons