En bärbar hopfällbar Dvd.Ser ut som en laptop i utförandet.
Min dotter skall få den i julklapp,bra att ha i bilen åt henne när vi åker långt.
Ica supermarket säljer dessa nu.995kr med Ica kortet.
På södermalmsakvarieaffar köpte jag:
2 st L-270(skitsnygga :p), 2 nya lysrör, Co2-mäsksystem (lat[B)]), och en Co2 mätare. + att jag fick en ny massa kunskap om massa fiskar av Janne
Gwen stefani-Sweet escape (album)
här kommer kritik albumet fick den fick 4 pluss av 5 möjliga
Lysande popmosaik
++++ av Gt
Gwen Stefani sammanfattar allt som hänt inom pop och hiphop mellan 1983 och 2006
The sweet escape (pop)
Skivan är schizofren.
Den har två vitt skilda personligheter.
På ungefär hälften av låtarna är Gwen Stefani en hemlig agent med licens att... vara hur bananas som helst. Barnramsor och dataspelsmelodier spelar pingis med varandra över rytmer som hickar, klickar, studsar och hostar. Galenskaperna kulminerar med att Gwen börjar joddla i singeln ”Wind it up” – en sorts hyllning till musikalfilmen ”Sound of music”.
Andra hälften av skivan påminner om Belinda Carlisles och Cyndi Laupers blåaste svampluggspop. Resultatet är en lika bred och lysande popmosaik som debutskivan ”Love music angel baby”. Gwen Stefani sammanfattar utan minsta ansträngning allt som hänt inom pop och hiphop mellan 1983 och 2006. Hon känns hela tiden som den enda mixen av Prince och Alice i Underlandet som myspace-generationen behöver.
Om Gwen Stefani hade gett ut sin moderna flickpop på 60-talet skulle hon ha varit gift med Phil Spector.
Bästa spår: ”Early winter”.
På förmiddagen nyårsafton:
5 otroligt färgstarka guppy
2 helfestliga "snabbsimmande" räkor
2 pkt frysta mygglarver, vita o svarta
PS Min ensamma dvärgklogroda fick "spatt" då han fick sällskap av ovanstående. Har aldrig sett en groda bete sig som den.DS
Ett gäng Praktbotior (gud, vad har jag köpt egentligen???), en dvärgklogroda till och en samling växter som var ursnygga. Allt lever än.... samt en byrå i furu med mått som passar mitt nya räk- och grodkar som jag ska försöka hitta begagnat.....
Idag köpte ja mig en liten Guld ancistrus på 4 cm när den har växt till sig kommer den att bli den första fisken till mitt nya planerade kar som ja sparar pengar till:)
17 st. rödmunstetra, 2 par palettciklider, en variant av svärdslilja (som jag just nu glömt namet på), en sockerfri Fanta, en chipspåse, en cheeseballs,2 skivor räkmix (ja, ja, till fiskarna alltså) och en plastpåse
En bänk till min sambos nya blivande saltvattenskar och tre stycken sunsetplatys (på plantagen i Göteborg) har letat sunsetplatys ett tag nu och typ alla butiker och äntligen hittade jag dem.
En Guppy hane [Så fin] och fyra paket röda mygglarver allt gick på 136 guppy hanen kosta 36 och så var det extra pris fyra paket mygglarver för 100 kr dom kostar runt 36 kr st dom med!
2 koraller, 1 saltvattensfisk, 10 dvärgpansarmalar, 1 guppyhona, 2 korv med mos och en dricka, 1 form potatisgratäng, kalvstek i skivor, bröd, juice och glass.
[quote=Oscar Cederqvist;929651]Två filmer till min dotter, Emil och Alla vi barn i Bullerbyn.[/quote]
Va, vad hör jag? Hitta Nemo ska du chacka juh! :p
2 st ancistrus inhandlades mkt oplanerat i söndags.
De är båda hanar och den ena är Guld och den andra Enfärgad.
80 kr för båda... det är bra priser det.
En tidning som Agnes Carlsson var med i:D
[SIZE=4]Glöm Keira , Hilary , Jessica & Avril killarnas älskling heter Agnes :)[/SIZE]
Så står det i tidningen:D
[SIZE=1][/SIZE]
[quote=battalionP;936883]Hehe en liten fågel vid namn E viskade i mitt öra att du hade varit och nallat på räkorna;) riktigt fina små saker!
Senaste jag köpte var ett gäng microrasbora galaxy igår:)
/Hans[/quote]
Jaså minsann, jag såg att han hade såna och att de var bokade...Så det var dina! :D
Synd på räkorna att de var mer eller mindre röda och brun-röda, men jag fick tag i någon riktigt hyfsad i alla fall. :)
O'boy, dricka, mjölk, mjukost, bröd, halstabletter, m.m på affären
Senaste akvarie relaterade saken, fiskar (Microrasboras Galaxy). Fast jag gjorde en beställning på en bakgrund, men den är varken levererad eller betald, så den räknar jag inte.
[quote=Stew;954749]Hoppas det :(
Usch. Vita prick... Det har vi alla otäcka minnen kring..!
Lycka till.[/quote]
Tack,ja tro de komma gå bra,de hann inte sprida sig på mkt...
Aquatic nature Coccon3
med andra ord ett 32 liters litet räk kar med lysrör och hela kittet för 900:-
sedan tillkom en påse grus för 90 riksdaler.
inte särskilt prisvärt men ganska snyggt.
[quote=Piscator;957650]Såklart att du köpte mjölk, det syns i ditt manlighetstest (en annan tråd..). Ha, ha.. :D[/quote]
Som den moderna man som jag själv ser mig som , så ser jag det inte som något problem att handla mjölk till mina barn! Och om inte mjölk fanns så hade inte kossan uppfunnits, hade inte kossan uppfunnits hade inte inte min ryggbiff-som-ska-landa-i-magen-imorgon uppfunnits, där en ytterst välbekant maltdryck oxå ska landa.......en av ingridienserna är vatten. Vatten är äckligt. Carl Bildt är äcklig. Filippa Reinfeldt verkar vara en.......trevlig tjej! Tjej är oxå min fru. Min fru är söt. Som socker. Jag kallas Sockerconny! Men jag heter inte Conny.
Ny bakruta till bilen efter som sonen "råkade"slänga en sten igenom den 2569kr[:(!] Två timmar senare ropar frun att det är något fel med centraldammsugaren:confused: Hmm luktar bränt i hela källaren 4200kr för en ny
OOOOHHHH vilken dag[:o] [:o]
1 storpack veterinary hills torrfoder med kycklingsmak till katterna, 2 flaskor eSHa 2000 till medicinskåpet, 4 neontetra och 1 siamesisk kamphane till mellangrabbens akvarium, 4 guppys i grå/neonblå till guppyakvariet och en stor, stilig svärdbärarhona till 300 liters (hanen står utanför transportpåsen och beundrar henne)
Avril Lavigne - The best damn thing [cd] - 140 kr. på Rocks
Ana Johnsson - Little Angel [cd] - 140 kr. på Rocks
Akvarium [100 L] - 10 kr. hos några bekanta xD..
[quote=Marcus.N;958970]Avril Lavigne - The best damn thing [cd] - 140 kr. på Rocks
Ana Johnsson - Little Angel [cd] - 140 kr. på Rocks[/quote]
Själv köper ja inga skivor,ladda ner:D
Senaste köpet va idag Baktopur:( Men ja tro den e effektiv iaf:)
[quote=Deje-Nicke;957837]Ny bakruta till bilen efter som sonen "råkade"slänga en sten igenom den 2569kr[:(!] Två timmar senare ropar frun att det är något fel med centraldammsugaren:confused: Hmm luktar bränt i hela källaren 4200kr för en ny
OOOOHHHH vilken dag[:o] [:o][/quote]
[quote=Sacrium;976559]Köpte senast en fullängdare och två singlar av Friska viljor och Keeper of the seven keys - the legacy med Helloween på vinyl.[/quote]
Keeper of the Seven Keys - The Legacy på vinyl? Det är ju en rätt ny skiva, släpper de fortfarande skivor på vinyl? Själv har jag den på CD.
Har den kommit tillbaka? Då kanske man kan börja köpa glass igen då, min favorit lakritspucken försvann ju. Har ätit en piggelin efter det bara...
Guest
#441 - 10 juni 2007 15:55
[quote=Metalmaid;977068]Har den kommit tillbaka? Då kanske man kan börja köpa glass igen då, min favorit lakritspucken försvann ju. Har ätit en piggelin efter det bara...[/quote]
jovisst har den skickade iväg en polare som skulle köpa glass sa tip top men menade top hat:mad:
[quote=Metalmaid;977068]Har den kommit tillbaka? Då kanske man kan börja köpa glass igen då, min favorit lakritspucken försvann ju. Har ätit en piggelin efter det bara...[/quote]
Den kom tillbaka förra sommaren har ja för mig:D:D
Cigg till gubben på väg hem fr jobbet. Han mötte mig med stirrig blick & vart alldeles till sig när han såg mig. Tog ciggpaketet & lurva ut i en hast på balkongen.... :D
[QUOTE=Micke_A;976967]Keeper of the Seven Keys - The Legacy på vinyl? Det är ju en rätt ny skiva, släpper de fortfarande skivor på vinyl? Själv har jag den på CD.[/QUOTE]
Ja det behövs ju till samlarna. Jag har det mesta med dom på vinyl. Börjar bli lite tråkigt att inte kunna samla på något längre.
En till fläkt. Livsfarligt att handla med en "prylbög". När hon fick veta att den hade fjärrkontroll, öppnade luckan uppepå, så blev valet av fläkt inte svårt.
en omogen banan >.<
smakade förj-vligt, tänderna blev sträva :S jag gillar inte ens mogna bananer... var bara för hungrig för att tänka på vad jag gjorde xD
Två nya lysrör till min mosters akvarium, två nya termometrar till mina egna akvarium och en hög med sten till mitt yngelkar som ska sättas igång om nån dag antagligen.
en bäddsoffa, ett skåp, ett soffbord, en matta, fyra kuddar, en filt, två förvarignslådor, ett täcke, stearinljus mm. Allt detta på IKEA, 6000kr på 6h...
två jägerdoppvärmare och en "eden 501" ytterfilter .. kostade bara 150spänn så funkar det inte kan man väl ta det på förlustkontot utan att gråta för mycket
Lite billiga mediciner från apoteket. Nästan läge att säga tack gode gud för högkostnadskortet tror jag. Räknade ihop summorna som uppnådde den trevliga höjden utav: 7871kr. Men kostnaden 0kr tack vare kortet. Nog för att jag visste dyrt men aldrig räknat på summan. Räcker runt 2månader men ändå, puuuuh. Undrar hur många guppy det skulle bli för dom kronorna
Pmdd 100kr, tågbiljett till sthlm 113kr, en ask minttabletter 14kr, snusdosa 40kr, qomvic kompis 75kr, månadskort/pendelkort i sthlms området 620kr :D på samma dag
om en timme :P 0,1-0,2 vit sand, Ehiem 1048 pump :)
15 min sen ett 200L kar med allt förutom pump 500 spänn,
igår fiskmat ( pellets)49 kr igår 1st Pizza 55kr.
förrgår, 3 st rubin gurami, 1st siamesisk algätare, 1st vattenspik, javamossa(tror jag) :P
4 stycken dock ganska små palettciklider. Dom gå nu själva i ett 60l med lite malyngel. Dom ska få flytta till 240 när dom e mogna för det :) Vore kul om man fick ut ett par ur dom där ocså :)