Vad tycker ni om mitt akvarium?

#1 - 14 augusti 2005 21:44
Gå in på min Zoon och kolla.
Jag vet att det är en suddig bild men jag hoppas att ni kan se ganska så bra endå. Har ni några förslag på hur man skulle kunna plasera växterna på ett annurlunda vis?
#2 - 14 augusti 2005 21:47
ser fint ut! :) dinna bolivianska fjärilsciklider ser bra ut också :)
#3 - 14 augusti 2005 22:12
suddi va den allt ;) men såg ok ut.

undrar lite till höger vid framrutan.
är det vattenspikblad ?
#4 - 14 augusti 2005 22:14
Jag tycker bilden på dig var schysstare:rolleyes:
#5 - 14 augusti 2005 22:16
[QUOTE=greken]Jag tycker bilden på dig var schysstare:rolleyes:[/QUOTE]

inte för att låta vulgär eller så men håller med :)
#6 - 14 augusti 2005 22:17
Jag tyckte det var väldigt fint.
#7 - 15 augusti 2005 07:14
Vackert!

Visst var det vackert.
Ett litet förslag skulle vara om du satt den växten som står i vänstra hörnan 8ser ut att vra någon typ av svärdsplanta) lite mer i mitten. tror den kan får det lite trångt upp mot glaset anars, står den i mitten och har gott om ljus brukar bladen inte sträva lika direkt uppåt, utan hänga ut lite mer på bredden, detta tycker jag personligen är vackert.
Nåväl, jag är ingen expert utan ville bara ge ett litet förslag på vad jag själv tycker är fint.

Lycka till med djur fiskar och växter.
#8 - 15 augusti 2005 07:22
JAg tycker också att det såg fint ut, trots lite suddig bild.
#9 - 15 augusti 2005 07:24
Ja man kanske skulle prova det där med svärdplantan :)

Jasså :P ja du men det måsste vara för att jag fattar inte hur man tar kort på akvarium med digital kamera. allting blir suddigt utan blixt och det speglar sig med blixt :P

Jag undra också är det så att om växter skickar ut luftskott, så är det nån brist i akvariet?
#10 - 15 augusti 2005 07:25

:rolleyes: :rolleyes:

Men akvariet var ju också fint, eller hur? :D
#11 - 15 augusti 2005 07:27
Tycker också det ser bra ut. Möjligen skulle man kunna prova att plantera den stora svärdsplantan framför filtret på högersidan så man döljer mer av denna. Men annars är det helt ok som det är nu.
#12 - 15 augusti 2005 07:29
[QUOTE=Raven]suddi va den allt ;) men såg ok ut.

är det vattenspikblad ?[/QUOTE]

Ja det är vattenspikblad.
#13 - 15 augusti 2005 07:30
[QUOTE=Hasse H]Tycker också det ser bra ut. Möjligen skulle man kunna prova att plantera den stora svärdsplantan framför filtret på högersidan så man döljer mer av denna. Men annars är det helt ok som det är nu.[/QUOTE]

Ja men du vad smart! ;)

Bra där det ska jag göra på en gång .
#14 - 15 augusti 2005 12:55
[QUOTE=Josefine]Jasså :P ja du men det måsste vara för att jag fattar inte hur man tar kort på akvarium med digital kamera. allting blir suddigt utan blixt och det speglar sig med blixt :P [/QUOTE]

provat att ta bilden snett mot glaset istället för rakt mot glaset ?

[QUOTE=Josefine][QUOTE=Raven]suddi va den allt ;) men såg ok ut.

Ja det är vattenspikblad.[/QUOTE]
räkna med att den kommer växa.
blev själv tvungen att ta bort nästan allt ja hade för den sög rent akvaqriet på näringsämnen så ja fick en massa brister trots att ja gödde mycke mer än standardmängden.
#15 - 15 augusti 2005 13:24
Mycket fint där inne. När du endå är på gång så kan du även försöka att gömma undan doppvärmaren lite. Kanske lägge den ner längs bakkanten eller sätta den rakt upp bakom pumpen.

Tjing :)
#16 - 15 augusti 2005 17:02
[QUOTE=Raven][QUOTE=Josefine]Jasså :P ja du men det måsste vara för att jag fattar inte hur man tar kort på akvarium med digital kamera. allting blir suddigt utan blixt och det speglar sig med blixt :P [/QUOTE]

provat att ta bilden snett mot glaset istället för rakt mot glaset ?

[QUOTE=Josefine][QUOTE=Raven]suddi va den allt ;) men såg ok ut.

Ja det är vattenspikblad.[/QUOTE]
räkna med att den kommer växa.
blev själv tvungen att ta bort nästan allt ja hade för den sög rent akvaqriet på näringsämnen så ja fick en massa brister trots att ja gödde mycke mer än standardmängden.[/QUOTE]

Okej ska prova detdär med snett mot akvariet.

Jo jag har förstått at den växer väldigt fort :)
jag tycker det är jätte fin växt, så det får bli till å vara noga med att ansa den när et behövs :)
#17 - 15 augusti 2005 17:05
[QUOTE=Gimbo]Mycket fint där inne. När du endå är på gång så kan du även försöka att gömma undan doppvärmaren lite. Kanske lägge den ner längs bakkanten eller sätta den rakt upp bakom pumpen.

Tjing :)[/QUOTE]

Skit bra! jag har nu gömt undan både pumpen och värmaren bakomväxter.
blev ju skitsnyggt!
jag blir så glad för era tipps och ideér =D
#18 - 15 augusti 2005 18:52
jag håller på med samma sak... måste vänta tills min vallisneria växer på sig lite
#19 - 16 augusti 2005 00:00
[QUOTE=Josefine]Jo jag har förstått at den växer väldigt fort :)
jag tycker det är jätte fin växt, så det får bli till å vara noga med att ansa den när et behövs :)[/QUOTE]

slutade med att jag klippte bort gamla delar och sen tyngde ner det hela med 1-2 små skifferbitar för böckigt å plantera om den hela tiden.

Annons