Vad tycker ni är "helt åt *elvete"?

#1 - 21 maj 2007 22:38
Hej!

Om du vill skriva i tråden, ta dig då tiden att läsa följande.;)

Jag håller för tillfället på att skapar ett föredrag om skitdåliga saker och andra tråkigheter, men inte nog med det, jag tänker ge kreativa lösningar på vad man kan göra åt dem.

För att jag skall få en så stor bredd i det hela vill jag nu veta vad just du tycker är skit och helt åt helvete. Du behöver inte ge förslag på hur man kan lösa det, det viktiga är att jag får reda på vad man är missnöjd med, dock kan det ju vara till stor hjälp även om jag kanske inte skulle svara så.

Kommer ni se att jag skrivigt om samma sak i ett annat forum, bli inte förvånade, jag vill ju nämnligen få med så brett spektrum av åsikter som möjligt.

Håll en någorlunda saklighet i det du skriver. Jag säger inte mer om det, jag litar på den sunda människans goda omdöme...

Ta gärna upp saker som fler än du kan relatera till, typ att skinkan du åt förra veckan var torr är inte riktigt vad jag söker;)
#2 - 22 maj 2007 07:20
Att män och kvinnor behandlas olika från det att vi föds tills det att vi dör. Det gör mig väldigt bedrövad och jag önskar att vi kunde får vara människor istället.
#3 - 22 maj 2007 07:36
Miljöarbetet...

.. som det pratas så mycket om och så kan de inte ens rena avgaserna i de stora tunnelsystemen i Stockholm... Det är smogg där nere efter rusningstrafik men de fläktar som finns blåser bara ut skiten... Skulle inte behöva kosta så mycket men bli stor vinst... Ingen politiker tänker kreativt och visar äkta vilja känns det som utan det är bara snack för att få väljare... Utom möjligen Miljöpartiet då... :( :(
#4 - 22 maj 2007 11:55
... att det är så låga straff/rehabilitering för djurplågare :mad:
... och (detta blir dagens i-lansproblem [:o] ) att det ska vara så svårt för folk att använda blinkers
#5 - 22 maj 2007 12:32
Att nån som Michael Nestius, chefredaktör på Stockholm City, oemotsagd får häva ur sig fullständigt idiotiska saker som "Det är dags för omvänd bevisföring" i våldtäktsmål - dvs den som anklagas för våldtäkt skulle vara tvungen att bortom rimligt tvivel bevisa att han var oskyldig, istället som det är med alla andra brott, att åklagaren är tvungen att bevisa att den åtalade bortom rimligt tvivel är skyldig.

Att det är en grundbult i västerländskt rättsväsende att det är bättre att en skyldig går fri än att en oskyldig fälls, särskilt för vidriga brott som våldtäkt, spelar tydligen ingen roll.
#6 - 22 maj 2007 13:25
Det är samma med diskriminering väl?

Azur skrev:
Att nån som Michael Nestius, chefredaktör på Stockholm City, oemotsagd får häva ur sig fullständigt idiotiska saker som "Det är dags för omvänd bevisföring" i våldtäktsmål - dvs den som anklagas för våldtäkt skulle vara tvungen att bortom rimligt tvivel bevisa att han var oskyldig, istället som det är med alla andra brott, att åklagaren är tvungen att bevisa att den åtalade bortom rimligt tvivel är skyldig.

Att det är en grundbult i västerländskt rättsväsende att det är bättre att en skyldig går fri än att en oskyldig fälls, särskilt för vidriga brott som våldtäkt, spelar tydligen ingen roll.

Om en resturangägare blir anklagad för att ha diskriminerat en gäst så måste ägaren bevisa att han inte har gjort det... Inte tvärt om att gästen måste ha bevis för sitt påstående...

Så har jag fått höra att det är iaf, vet inte säkert att det stämmer.. Låter helt sjukt, en människas hela yrkesliv + hans anställdas trygghet hotas för att någon grinig eller full gäst kommer med ett påstående... :(
#7 - 22 maj 2007 14:53
ett litet problem som inte drabbar mig men som ändå gör mig irriterad!
Att det är dyrare att åka kollektivtrafik än att ta egen bil!
Ok inte om man ska åka långt, men bara lokalt är det billigare att ta egen bil än att åka tex buss...

Att alla förbannade papper man får hem (deklaration osv) ska vara så förbannat krångliga att förstå! hur svårt kan det vara att skriva så svensson förstår vad det handlar om?

/Hans
#8 - 22 maj 2007 15:15
Det som jag tycker är så himla irriterande & jobbigt det är att folk ska hålla på att slänga så mycket skräp ute, det är aluminiumburkar, krossat glas & en himla massa annat skräp precis överallt.
Eller när folk städar ur sina bilar ut efter ngn trottoar eller på ngn parkeringsplats. Undras om dom skräpar ner lika mycket när dom är hemma hos sig själva.
Det kan ju inte vara så svårt att ta med sig sitt skräp för att slänga det i en papperskorg eller i en soptunna. Som de är nu är det svårt att gå ute när man har hund eftersom att det är glaskross nästan överallt. Det gäller att välja sina gångvägar & hoppas på att det inte är ngt glas utefter den vägen, annars är det ett himla sicksackande efter gångvägarna & trottoarerna.

Hälsningar Anneth
#9 - 22 maj 2007 15:34
Anneth skrev:
Det som jag tycker är så himla irriterande & jobbigt det är att folk ska hålla på att slänga så mycket skräp ute, det är aluminiumburkar, krossat glas & en himla massa annat skräp precis överallt.

Eller när folk städar ur sina bilar ut efter ngn trottoar eller på ngn parkeringsplats. Undras om dom skräpar ner lika mycket när dom är hemma hos sig själva.

Det kan ju inte vara så svårt att ta med sig sitt skräp för att slänga det i en papperskorg eller i en soptunna. Som de är nu är det svårt att gå ute när man har hund eftersom att det är glaskross nästan överallt. Det gäller att välja sina gångvägar & hoppas på att det inte är ngt glas utefter den vägen, annars är det ett himla sicksackande efter gångvägarna & trottoarerna.

Hälsningar Anneth

Detta kan jag bara hålla med dig om! Och de krossar inte dem bara och utan de ställer den krossade botten med det "vassa" uppåt i gräsmattan, där de springer massa barn och djur!!:eek::eek:
#10 - 22 maj 2007 15:42
Att bensin priset är så j*vla högt!

Enorm nedskräpning!

Ock alla dessa "blattar" som går mitt i gatan, står på balkongen ock skriker böner tidigt på lördags morron, Använder inte blinker etc! SKäng ut dem tycker jag! eller skicka dem till nått annat land! för jag är trött på detta skitet!!!
#11 - 22 maj 2007 16:38
Att folk inte kan köra 110km/h på uppfarten till E6:an vid jordfallsmotet i Kungälv söderut.
ENERVERANDE att köra ut på motorvägen (där alla andra brassar på i 120 +) i 72km/h efter hulda 375 år i sin nissan micra - 91.
#12 - 22 maj 2007 17:18
jag tycker att det är helt åt helvete att all svenskar ska klaga på allt och adrig blir nöjda med någonting även om vi bor i ett av världen bästa länder.

blir trött på att alla vill att allting ska vara gratis eller så billigt som möjligt och att vi betalar för mycket skatt på allting men ändå kräver bättre sjukvård, bättre löner, bättre skolor,mer och bättre poliser bland annat.

hurr skulle det funka och var skulle pengarna komma ifrån??

tänk istället på VARFÖR vi lever i ett av världens bästa länder...
#13 - 22 maj 2007 17:26
jag tycker att det är helt åt helvete att all svenskar ska klaga på allt och adrig blir nöjda med någonting även om vi bor i ett av världen bästa länder.

blir trött på att alla vill att allting ska vara gratis eller så billigt som möjligt och att vi betalar för mycket skatt på allting men ändå kräver bättre sjukvård, bättre löner, bättre skolor,mer och bättre poliser bland annat.

hurr skulle det funka och var skulle pengarna komma ifrån??

tänk istället på VARFÖR vi lever i ett av världens bästa länder...

hur ska man förbättra saker om man inte får klaga ?
Bilagor:
#14 - 22 maj 2007 18:11
rödtoppen skrev:
hur ska man förbättra saker om man inte får klaga ?

Man skall ifrågasätta det man inte tycker om
Men ta inte den diskussionen här!

#15 - 22 maj 2007 18:18
Att arbetslösheten är så hög. Det är trist att det är så svårt för ungdomar att få jobb, alla vill och kan inte plugga i åratal
Bilagor:
#16 - 22 maj 2007 19:25
att man får mycket lägre straff för att slå ngn på käften än att ladda ner en uphovsrättsskyddad låt.

folk som nickeman (påtalar det sista citatet)
dvs trångsynta idioter(/rasister/nazister) som inte kan acceptera att vi har ett mångkulturellt samhälle.

att jag som 25åring inte kan få ett ordentligt jobb utan att ha 5 års jobberfarenhet, varifrån ska den komma om jag inte får ett jobb?

att pga sin stil bli misstänkliggjord och stämplad som kriminell/knarkare/(fill in your bad word here)

elpriset

när inte dagstidningarna har ngt att skriva om. (kändishysteri/GI-metoder/spara så och så mkt på att handla)

lugna favoriter.
#17 - 22 maj 2007 19:31
att snuspriset är så jävla högt i det här landet!!
#18 - 22 maj 2007 19:46
Straffsystemet...

är ett skämt... Att någon får 8 år för att ta in gräs som folk sedan tar frivilligt medan andra får 1-2 år för våldtäkt, incest och pedofili... [:(!] OBS. Jag är inte drogliberal!!!

Att rattfylleri inte kallas för mordförsök och om de dödar någon att det inte rubriceras som mord. [:(!] Har någon här försökt spela tv-spel på lullan? Man ser inte ens figurerna...

Lösning. Sparka alla jurister/lagstiftare och skaffa personal med verklighetsförankring, för straffsystemet är absolut inte förankrat hos folket.
#19 - 23 maj 2007 09:14
Att inte staten promotar alternativa drivmedel till bilar. Höj priset på bensin!

Att inte rökning är förbjudet i sverige.
#20 - 23 maj 2007 09:20
Herne skrev:
Att folk inte kan köra 110km/h på uppfarten till E6:an vid jordfallsmotet i Kungälv söderut.

ENERVERANDE att köra ut på motorvägen (där alla andra brassar på i 120 +) i 72km/h efter hulda 375 år i sin nissan micra - 91.

Kunde inte sagt det bättre själv.
#21 - 23 maj 2007 09:35
Att utländska storföretag och rika lobbyorganisationer har så stort (läs totalt) inflytande över våra politiker när det gäller beslut och nya lagar.
#22 - 23 maj 2007 09:41
Att det är religionsfrihet när religionen används som rättfärdigande av övergrepp mot barn. Att man inte vågar kalla könsstympning på pojkar för könsstympning. Att man väljer att kalla det för omskärelse för att smita undan ansvar. Att myndigheter inte tar övergreppen på allvar. Att man blundar för religonsutövande som strider mot mänskliga rättigheter i ett demokratiskt land, det är helt åt helvete!

Könsstympning av flickor anses ingå i mäns förtryck av kvinnor och tas på allvar, men när det gäller mäns förtryck av pojkar då verkar inget intresse finnas att stoppa det. Då är det kultur eller religion som tydligen ska bevaras!
#23 - 23 maj 2007 10:36
Störande marknadsföring

- Högvis med dagstidningstjock reklam i brevlådan nästan varje dag. Tror elektronikhandlarna verkligen att jag veckohandlar TV eller kylskåp som om det vore mjölk ?

- Telefonförsäljare som tjatar dagligen. Tacka vet jag Nix-registret men hur får jag mina befintliga leverantörer att sluta tjata om alla sina andra tjänster som jag inte vill ha.

- Dörrförsäljare. Hur f-n kan dom tro att jag vill köpa en dammsugare för 30 000 !!!

- Reklamfinasierad radio och TV i all ära, men är inte reklamen både oftare och längre numera, trots att jag numera dessutom betalar för kanalerna.

- Spam !!

- Graffitti och klotter är straffbart men att kleta upp reklamaffischer på varje plan yta man kan hitta är tydligen helt OK.
#24 - 23 maj 2007 13:56
Jag är trött på alla som utnyttjar alla sveriges bidrag... ni kan nog räkna ut med arslet vilka majoriteten består av!
#25 - 23 maj 2007 14:41
Jag är trött på alla som är så förbannat politiskt korrekta.

- yttrar man något om att Sverige inte kan hantera den stora invandringströmmen och något borde göras, jag då är man rasist.

- påpekar man att den reella löneskillnaden mellan män och kvinnor är 1-7%, och inte 20% som alla andra yrar om, ja då är man en mansgris och kvinnohatare.

- vill man att folk som får bidrag eller annat stöd skall göra en motprestation, ja då är man en hemsk individ som inte bryr sig om "de utsatta".

Sen skulle det sitta jävligt fint med lite civilkurage i våra medborgare. Ett exempel är fegheten som utspelade sig i länken här:
http://www.metro.se/se/article/2007/05/21/06/3655-23/index.xml

(och för att påpeka innan folk börjar dra förhastade slutsatser: jag är inte rasist, utan jag är invandrare, och jag tycker att det är en självklarhet att kvinnor skall ha lika lön för lika arbete - om de verkligen utför samma arbete och har samma kvalifikationer och bakgrund.

Jag tycker alla skall ha rätt till ett drägligt liv, speciellt de som inte kan ta hand om sig själva. Jag tycker också att det är en självklarhet att vi som har det bättre skall hjälpa de som har det sämre.

Så snälla, bespara era politiskt korrekta åsikter :))
#26 - 23 maj 2007 14:52
Att sånt här får pågå

http://www.aftonbladet.se/atv2/popup.html?id=categories/Nyheter/0705/2782

Blir så jävla förbannad på de!

Samt allt folk som hela tiden vill slåss och sedan när dom får som dom vill så bli man kallad rasist och nasse
#27 - 23 maj 2007 14:54
Glömde en sak!

http://www.aftonbladet.se/atv2/popup.html?id=categories/Nyheter/0705/2782

Sånna här människor som gör sånt här skall även dem ställas på ett torg eler liknande så alla som vill får gå och slå på dem och göra va fan som helst bara dom dör en OTROLIGT smärtsam död

Edit*

Måste bara tilllägga en sak

Folk som bara står och titta på när nån blir misshandlad, som på den förra filmen, eller folk som åker och tittar på sånt som visades i min förra länk, dessa är nästan lika jävla dumma de. Klart som fan man gör nått när man ser att nått sånt händer
#28 - 23 maj 2007 15:22
tyvärr finns det många sånna jävla idioter som är 8-9stycken mot en person över 30-40, det har förekommit ett antal gånger här där jag bor. Tycker det är lika fegt och löjligt varje gång. Skulle det nånsin komma en bil och ett par killar hoppar ut och skjuter dom fega asen tror jag dom flesta vittnena skulle vända sidan åt och inte bry sig för 5 öre.
#29 - 23 maj 2007 16:05
Finns det någon annan länk, Dave? Vill inte installera Mediaplayer9+!

Hursomhelst, den där misshandeln på bussen upprörde mig rejält, när jag läste Metro, och hur gick det egentligen till? 8min, hade gaspedalen hängt sig på bussen, var kommunikationsradion utslagen??? Och var alla passagerare under vapenhot?
#30 - 23 maj 2007 17:16
Jag har ingen annan länk iaf :(

Finns säkert nån som har länk till nån annan sida.
#31 - 23 maj 2007 20:45
Jag stör mig på precis allt, och det lilla som går att fixa, fixas på lättast sätt genom att ni gör mig till jordens diktator.
#32 - 24 maj 2007 08:50
Lägg inte in länkar till filmer, alla kan inte se dem. Förklara i stället ovinklat vad problemet är, så alla kan ta del utav det. Med ovinklat menar jag att "jävla idiot-rånare" inte lämpar sig i ett referat till en nyhetsvideo.

Disskutera gärna problemen, men gört det i en ny tråd. Det blir så mycket lättare då.
#33 - 26 maj 2007 12:58
Att man inte längre får slå sin hustru. Jag menar, varför skall man annars gifta sig?

/J
#34 - 26 maj 2007 17:35
dave_3000 skrev:
Måste bara tilllägga en sak

Folk som bara står och titta på när nån blir misshandlad, som på den förra filmen, eller folk som åker och tittar på sånt som visades i min förra länk, dessa är nästan lika jävla dumma de. Klart som fan man gör nått när man ser att nått sånt händer

Håller helt med!
MEN, grejjen är ju den att man har ingen aning om vad den personen som misshandlar går för, skulle jag bryta in riskerar jag att få rejält med stryk alternativt bli dödad. tyvärr är samhället så jävla sjukt...

Kan helt ärligt säga att jag tror inte jag skulle våga blanda mig i en misshandel. kalla mig feg men vi är nog många som känner så, tyvärr...

Kan också säga att jag stör mig jävligt mycket på folk som skräpar ner i någon annans bil/lägenhet!! Hur svårt kan det vara att ta med sig sin egen jävla flaska när man kliver ur bilen??? (dagen I-landsproblem)

/Hans
#35 - 26 maj 2007 19:13
Joacim skrev:
Att man inte längre får slå sin hustru. Jag menar, varför skall man annars gifta sig?

/J

Hoppas att du inte menar det :(

Jag hatar att mammor ska vara så jävla svåra att ha att göra med. Dom tror att dom vet bäst och man kan fan inte diskutera med dem... (Gäller för övrigt alla andra uppblåsta idioter)
#36 - 27 maj 2007 18:39
PlatyYngel skrev:
Jag hatar att mammor ska vara så jävla svåra att ha att göra med. Dom tror att dom vet bäst och man kan fan inte diskutera med dem...

Och detsamma gäller inte skolungdomar va;);););)
#37 - 28 maj 2007 14:28
Thorn skrev:
Jag är trött på alla som utnyttjar alla sveriges bidrag... ni kan nog räkna ut med arslet vilka majoriteten består av!

Och vilka skulle det vara som gör det? Kanske dessa personer helt enkelt vet hur man maximalt utnyttjar det Svenska systemet till max. Varför skulle det vara så tokigt för? Jag för min del tycker att dom gör helt rätt.
Men är det politikerna du pratar om så tycker jag som dig, men annars spelar det inte mig ngn roll om det är vanligt folk snuvar staten på en slant då & då..

Hälsningar Anneth
#38 - 28 maj 2007 15:17
Anneth skrev:
Och vilka skulle det vara som gör det? Kanske dessa personer helt enkelt vet hur man maximalt utnyttjar det Svenska systemet till max. Varför skulle det vara så tokigt för? Jag för min del tycker att dom gör helt rätt.

Men är det politikerna du pratar om så tycker jag som dig, men annars spelar det inte mig ngn roll om det är vanligt folk snuvar staten på en slant då & då..

Hälsningar Anneth

Antagligen är det invandrare han menar eller de som går hemma och lider utav skit sjukdomar som stress och utbrändhet.
#39 - 28 maj 2007 16:24
Anneth skrev:
... men annars spelar det inte mig ngn roll om det är vanligt folk snuvar staten på en slant då & då..

Hälsningar Anneth

Que? :confused:
#40 - 28 maj 2007 16:50
Skyddad verkstad...

Att lärare och läkare jobbar i en skyddad verkstad där man håller varandra bakom ryggen och där det är totalt omöjligt för elever/patienter att få personen förklarad olämplig för sitt jobb hur inkompetenta de än är...

Fast det kanske gäller poliser, jurister och politiker också ;)

Som när den kritiserade, nuvarande JK, (minns inte vad han heter nu), gick ut och kritiserade jurister, var första gången jag kände lite förtroende och han fick kritik för att han skulle skapa misstro bland folket...
Vilken värld lever de i???
#41 - 28 maj 2007 16:53
Jo, lösningen...

Att elever får börja betygsätta lärare. Att läkare som får för mycket kritik av patienter får sitt leg indraget. Att polis osv börjar med en öppen, kreativ självkritik för att förbättra sin verksamhet... ;) Mer pengar till vård och polis.
#42 - 28 maj 2007 17:19
Att sköterskor inte använder handskar när man tar blodprov, smittrisken jag tänker på.
#43 - 28 maj 2007 17:30
Fiddan skrev:
Antagligen är det invandrare han menar eller de som går hemma och lider utav skit sjukdomar som stress och utbrändhet.
Ingen disskusionstråd, ursäkta, men undrar vad "skitsjukdomar" mer än dom du nämnt är?
#44 - 28 maj 2007 17:33
Jo efterom att det är en del personer i våran regering som tycker att det är helt okey att flyga privatflyg till sina semestrar & det dras på våra skattepengar, eller att dom tex får gå före i bostadskön, Eller att dom åker taxi & äter finare middagar för våra skattepengar, samtidigt som dom tar ut hur mycket som helst i löner, arvoden & allt som dom får pengar.
Jag skulle inte tacka nej till att få en utlandsemester betald, jag har aldrig varit utanför Sveriges gränser eftersom att jag inte har råd till ngt sånt lyx.
Jag själv fuskar inte för jag vet inte riktigt hur jag skulle yckas med det, och sedan är jag nog lite väl ärlig för att fixa det utan att få allt för dåligt samvete.
Jag lever själv på enbart sjukpension och det är bara knappt en kaffepeng mot för vad våra politiker tjänar. Så därför tycker jag att dom som fixar att snuva staten på en liten slant eller två gör helt rätt..

Hälsningar Anneth
#45 - 28 maj 2007 19:17
Ja,

eriahl skrev:
Att sköterskor inte använder handskar när man tar blodprov, smittrisken jag tänker på.

.. och idioter till sjuksköterskor som säger till min sprut-rädda tonårsdotter att det inte är någon fara och att det inte gör ont...

Vad tänker de med.. Hon vet precis hur det känns och att det inte är farligt, det är ju inte det som är grejen... Har man så dålig insikt ska man inte jobba med människor utan vända papper...

Jag tycker illa om självgoda människor som gnäller på allt och alla... Jag säger som indianerna, "gå en mil i mina skor innan du dömmer mig". Folk har så mycket åsikter om saker som de inte har någon aning om egentligen...

Att vi har uteliggare i vårt "I-land" med 20 minus på vintern och folk går man ur huse för att demonstrera emot fastighetsskatten, vilken ironi [:(!]

Åhh, vad jag gnäller :D :D

Lösning: Bry oss om varandra och våga byta jobb när vi har valt fel yrke...
#46 - 28 maj 2007 20:11
....när sjukpensionärer anser att det är rätt att snuva staten på pengar.

Mvh Jari
#47 - 28 maj 2007 20:13
...när pensionärer tränger sig före i köer trots att dom är så SJUKT långsamma.

//C
#48 - 28 maj 2007 20:40
att vägverket bestämmer sig för att renovera e6:an mellan malmo och göteborg på tre olika ställen samtidigt! Ooooh waaaaaaaiiii??? (skcikade ett argt mail till vv idag angående detta. Hoppas jag får svar)
#49 - 28 maj 2007 21:28
Människor som inte förstår att detta skulle vara en tråd där man får säga vad man tycker är åt helvete utan att puckon börjar dränka oss med sina åsikter angående vad föregående skribent tycker.
Det är också helt åt helvete att jag inte kan läsa kvällspressen eller se nyheterna utan att bli helt deprimerad......mänskligheten är helt åt helvete oftast!
Jag har levt så länge nu och insett att ingen människa är oskyldig, oavsett vad det gäller!
I kvällspressen står varje dag om mänskligt lidande i massor så man blir totalt mätt på skiten, men det som verkligen bekommer mig är när människor är utstuderat elaka mot djur. Tack vare sin obegåvning så likställer jag plågandet av djur med plågeri av spädbarn och jag anser att den som inte kan känna med djur inte känner med människor.
Djur till skillnad från människor gör det de måste för sin överlevnad medan vi människor pga vår överdrivna intelligens hänger oss åt lustigheter hela tiden......religon bland annat.
#50 - 28 maj 2007 21:30
Att vi har uteliggare i vårt "I-land" med 20 minus på vintern och folk går man ur huse för att demonstrera emot fastighetsskatten, vilken ironi [:(!]
Ja ja jaaaaaa
#51 - 28 maj 2007 21:42
GasseG skrev:
Ja ja jaaaaaa

Jag druknar nästan av den åsikten om en föregående skribents inlägg!;):D
#52 - 28 maj 2007 21:47
*Hehe* Såklart menar jag att det är åt helvete att vi har uteliggare i vårt "I-land" med 20 minus på vintern och folk går man ur huse för att demonstrera emot fastighetsskatten, vilken ironi [:(!]
#53 - 29 maj 2007 00:08
vad är meningen med den här tråden? jag tycker inte det framgick riktigt...
#54 - 29 maj 2007 05:38
Blir matt på denna "sköt dig själv & skit i andra" - mentaliteten som sprider sig som en löpeld.. Folk skiter i om någon ramlat ihop på gatan och bara tittar åt ett annat håll och går förbi.
Medmänskligheten krymper :(
#55 - 29 maj 2007 09:14
Jag blir så trött på folk som har förutfattade meningar & fördomar om sånt som dom egentligen inte har en aning om.
Eller dom som inte kan stå för sitt handlade & ta sitt ansvar om dom har gjort ngt dumt, som att prata skit om folk som dom egentligen inte ens känner eller förstörelse & sabotage av sådant som inte är deras.

Hälsningar Anneth
#56 - 30 maj 2007 17:08
Att djurplågare inte får högre straff
#57 - 30 maj 2007 17:16
att wow är nere mellan 5.00 till 11.00 på onsdagar och nu fungerar inte realmarna :@
#58 - 30 maj 2007 17:30
Har hittat en sak till att bli upprörd över:
http://www.nyteknik.se/art/48820
En ambassad, byggd för svenska skattemedel, i 3D-chat-och-online-gambling programmet Second Life.
Ren idioti.
#59 - 30 maj 2007 18:20
Perfekta och självgoda människor...

Att alla numera ska ha det perfekta hemmet, den perfekta sambon, de perfekta barnen, det perfekta jobbet, den perfekta hobbyn, vara så himla nyttiga, ha så korrekta frisyrer och åsikter osv

Resten sopas under mattan, men de sitter gärna och gottar sig i andras skavanker för att försöka må bättre själva...

Lösningen... Att vara sig själv och berätta att ungarna är skitjobbiga just nu, hemmet är för litet och gubben var skittråkig igår och bara satt framför datorn... [:o] Eller var det jag :D :D :D
#60 - 30 maj 2007 18:53
Folk som "slickar uppåt och sparkar neråt" (ex. en typ av "mellanchef" på mitt jobb)
#61 - 30 maj 2007 19:03
Katharina skrev:
Att alla numera ska ha det perfekta hemmet, den perfekta sambon, de perfekta barnen, det perfekta jobbet, den perfekta hobbyn, vara så himla nyttiga, ha så korrekta frisyrer och åsikter osv

Resten sopas under mattan, men de sitter gärna och gottar sig i andras skavanker för att försöka må bättre själva...

Lösningen... Att vara sig själv och berätta att ungarna är skitjobbiga just nu, hemmet är för litet och gubben var skittråkig igår och bara satt framför datorn... [:o] Eller var det jag :D :D :D

Instämmer till 100%. Ytan är allt och häri ligger mycket av problematiken att vårt samhälle blivit så mycket slit och släng. Man måste hela tiden kunna visa upp nya prylar för att visa hur jävla lyckad och lycklig man är. Det verkar som om halva jordklotet har fått dåligt självförtroende på en och samma gång och skall lösa detta med att köpa ny bil och renovera köket.

Förövrigt så tycker jag det borde vara förbjudet att bli politiker direkt efter man gått ur skolan.
#62 - 31 maj 2007 15:50
Dessa (självcensur) bilförare gärna modell lite äldre som inte har en aning om vad högerregel är. Kanske inte att det finns andra bilar heller. Var så ruggigt nära att krocka med en sån (självcensur) idag, fick verkligen grisnita. Tittade bara rakt fram undrar om hon märkte att någon, jag, tutade åt henne ens.
#63 - 1 juni 2007 15:18
Azur skrev:
Har hittat en sak till att bli upprörd över:

http://www.nyteknik.se/art/48820

En ambassad, byggd för svenska skattemedel, i 3D-chat-och-online-gambling programmet Second Life.

Ren idioti.

De pengarna den ambassaden kostade har Sverige redan tjänat in.
#64 - 1 juni 2007 16:24
Vad tycker jag är åt helvete? Massor, å jag kan inte säga att det var bättre förr eftersom jag ser mig som relativt ung.

Till å börja med så är straffen för vissa brott för låga.

För det andra tycker jag politikerlönerna är för höga, de pengarna borde fördelas till sämre lyckligt lottade i alla kategorier.

För det tredje tycker jag det är fel att barn in alles som behöver extrastöd i samhället inte får det.

Sen tycker jag det är fel att arbetsgivare ruckar på säkerheten för sina arbetare.

Och så är det fel att det skärs ner på polisens resurser, eftersom det skärs ner överallt annars så blir ju folk som galna å det finns ingen som kan stoppa dom.

Sen gillar jag inte jantelagen. Varför ska man sköta sig själv å skita i andra? Jag mår inge bra av att se människor lida iaf.

Har mer som är åt helvete men det får räcka för stunden.
#65 - 1 juni 2007 18:37
Fiddan skrev:
De pengarna den ambassaden kostade har Sverige redan tjänat in.
Det blir inte mindre idiotiskt för det. Plus att jag betvivlar det.
#66 - 1 juni 2007 21:16
Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra!

Är en bok av Lisa Marklund och en medförfattarinna, underbar. Man får inte vara stark som kvinna och om man är det så ska man helst bara jobba ihop med män för kvinnor får någon sorts komplex i ens närhet och om de har makten så måste de försöka trampa på en. Nu har min vackra, sociala och starka dotter råkat ut för detta när hon har praktiserat i vården och fått IG av sin handledare trots att hon har varit mycket duktigare än sina klasskamrater som har fått MVG och stått och skrattat åt att de fick det betyget. Så orättvist, motiveringen är så usel att 1+1 inte blir =2.

Lösning: Kvinnor ska sluta betrakta varandra som rivaler, det är pga kvinnor som kvinnor inte har jämlighet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#67 - 2 juni 2007 09:13
Numera...

Katharina skrev:
Är en bok av Lisa Marklund och en medförfattarinna, underbar. Man får inte vara stark som kvinna och om man är det så ska man helst bara jobba ihop med män för kvinnor får någon sorts komplex i ens närhet och om de har makten så måste de försöka trampa på en. Nu har min vackra, sociala och starka dotter råkat ut för detta när hon har praktiserat i vården och fått IG av sin handledare trots att hon har varit mycket duktigare än sina klasskamrater som har fått MVG och stått och skrattat åt att de fick det betyget. Så orättvist, motiveringen är så usel att 1+1 inte blir =2.

Lösning: Kvinnor ska sluta betrakta varandra som rivaler, det är pga kvinnor som kvinnor inte har jämlighet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[:-74]...är det ju väl dokumenterat hur dåligt kvinnor samarbetar. Ett lysande exempel är ju Fi /finns många fler/. Hade de inte urartat så totalt hade de kunnat gå längre....men - alla var ett hot mot alla. Kvinnor borde drillas redan i skolåldern att kunna hålla ihop och samarbeta för det vi vill uppnå.[:-46]
#68 - 2 juni 2007 09:28
Malinitzi skrev:
[:-74]...är det ju väl dokumenterat hur dåligt kvinnor samarbetar. Ett lysande exempel är ju Fi /finns många fler/. Hade de inte urartat så totalt hade de kunnat gå längre....men - alla var ett hot mot alla. Kvinnor borde drillas redan i skolåldern att kunna hålla ihop och samarbeta för det vi vill uppnå.[:-46]

Bara en tanke, kanske finns det inget som förenar kvinnor? Kanske är det man tror den starka prägeln av feminism bara en sorts lobby bubbla och inget mer? Kanske har uppmärksamhetens omfattning kring dessa frågor varit helt oproportionerlig i förhållande till verkligheten.

Den biten går inte att skylla på hur vi uppfostras och genusroller.

Mvh Jari
#69 - 2 juni 2007 09:50
kanske är kvinnor bara människor som alla andra (män).
#70 - 2 juni 2007 14:04
Nej, jag tycker inte att män i allmänhet är sådana...

De flesta killar beundrar andra killar som är snygga, smarta, starka osv.

Många tjejer eller kärringar kanske man ska kalla det, blir avundsjuka och har de makt så utnyttjar de den till att trampa på den andra och har de ingen makt snackar de skit... :mad:
Jag tycker mycket om att ha killkompisar och killar som arbetskamrater... Visst finns det killar som beteer sig som kärringar och schyssta tjejer, jag är jätterädd om de underbara tjejkompisar jag har...;)

Men generellt är det så att män inte tycker om kvinnor i maktposition för att det gör att de känner sig underlägsna och eftersom kvinnor inte heller hjälper varandra så är det dubbelt så svårt för kvinnor att lyckas.

Nu skulle vi inte diskutera på den här tråden utan komma med åsikter och lösningar.. Lösningen på detta, ja... Alla tjejer skulle tvingas att läsa den där boken en gång i månaden :D :D :D
#71 - 2 juni 2007 16:41
Katharina skrev:
Nu skulle vi inte diskutera på den här tråden utan komma med åsikter och lösningar.. Lösningen på detta, ja... Alla tjejer skulle tvingas att läsa den där boken en gång i månaden :D :D :D
Mmmm men vi skulle väl inte komma med lösningar utan bara häva ur oss vad vi tycker är åt h-e.
#72 - 2 juni 2007 21:41
Nej du har rätt...

GasseG skrev:
Mmmm men vi skulle väl inte komma med lösningar utan bara häva ur oss vad vi tycker är åt h-e.

Jag kom ihåg fel, trådskaparen skulle skaffa lösningen på allt som är åt hel***te stod det... Ha ha, va enkelt det blev... Då kan man ju köra en riktig svensson och bara gnälla helt okreativt... :D :D :D
#73 - 2 juni 2007 23:06
Katharina skrev:
Jag kom ihåg fel, trådskaparen skulle skaffa lösningen på allt som är åt hel***te stod det... Ha ha, va enkelt det blev... Då kan man ju köra en riktig svensson och bara gnälla helt okreativt... :D :D :D
Javisst :D! Och dessutom utan att bli ifrågasatt.......men vissa verkar finna en njutning i att kommentera andras inlägg. Blir lite som: Det är okey att du tycker.....bara du tycker som oss andra!!??;)

Till trådskaparen: Ursäkta OT men den här tråden är redan förstörd.
#74 - 4 juni 2007 00:04
Jag är förbannad på alla äckel som sitter på blocket och köper upp biljetter och säljer dem för tredubbla priset
Plus att jag är ganska arg på alla som säger att jägare skjuter sina egna hundar, jagar fulla, skadeskjuter, tjuvjagar osv när man själv jagar och vet att saker i den stilen inte alls är så vanligt som många vill få det till..
#75 - 7 juli 2007 00:56
Lite äldre tråd men hur f-n tänker dom egentligen. En 4-årig flicka som blivit våldtagen skulle inte få ersättning av något slag. Anledningen var att hon SOV........... Drevs vidare till högre instans och hon skulle få 50 000 tror jag det stod. Det är ju skrämmande.
#76 - 7 juli 2007 01:09
Skall man hårdra det så har man ju faktist inte ont utav det man inte vet. men visst våldtäckstmannen är som i alla andra liknade fall värd en behandlig med blåslampa och tång sedan en långsam avrättning (plågsam).
Eller varför inte spika fast dem på någonting mitt inne i stan så vi alla kan få vara med och bestraffa.
#77 - 7 juli 2007 05:05
Att hundägarna inte kan plocka upp skiten efter sin egen hund.
#78 - 7 juli 2007 05:10
Fiddan skrev:
Skall man hårdra det så har man ju faktist inte ont utav det man inte vet. men visst våldtäckstmannen är som i alla andra liknade fall värd en behandlig med blåslampa och tång sedan en långsam avrättning (plågsam).

Eller varför inte spika fast dem på någonting mitt inne i stan så vi alla kan få vara med och bestraffa.

Eller så kanske det är bättre med vård eftersom det handlar om sjuka människor. Med din människosyn kommer du inte långt.
#79 - 7 juli 2007 07:46
Den svenska avundsjukan och pengar som försvinner i det administrativa (inte fiffel utan att alla mellanhänder kostar så enormt mycket) socialsystemet är grejer jag ínte gillar. Jo,just det - att alla $@&# ungar skriker för full hals, jämt!
#80 - 7 juli 2007 14:45
Guy Palm skrev:
Eller så kanske det är bättre med vård eftersom det handlar om sjuka människor. Med din människosyn kommer du inte långt.

sjuk? varför skall dom kallas sjuka bara för att de skiljer sig från mängden? skulle alla vilja ha sex med barn så skulle det snarare vara dom som inte gillade att ha sex med barn som var sjuka.
Skulle man tvingat in dem på behandlings hem då?

säg att jag hade haft sex med din 4 åriga dotter vad skulle du gjort med mig? tagit på dig ett par vita fluffiga handskar och försiktigt kört mig till ett behandlings hem?

Annons