Såg nån (Kommer ej ihåg vem?) på Zoonen som hade ett vanligt simpelt innerfilter som han hade kopplat till en timer för tillförsel av CO2 via hans hemmabyggda mäskanläggning. Vad tror ni om detta? Om detta funkar bra hade jag tänkt beställa två stycken Aquaclear 201 pumphuvuden som jag ska ha kopplade till en resp. timer i mina kar (222L resp. 152L).
Har inte lust att lägga ut pengar på en riktig tub, magnetventil osv nu som CO2 anläggning utan jag tänkte testa detta enkla/billiga alternativ, nån som har erfarenhet av CO2 tillförsel med hjälp av ett pumphuvud som endast går under samma tid som ex. ens ljusramp?
Har kört med mäsk innan men problemet är att ha anläggningen igång 24h om dygnet vilket inte blir så lyckat, funkar för en del iof. Men jag vill ha min anläggning igång under den tiden ljuset lyser sen ska de vara stopp.
Det borde väl inte vara så farligt om CO2:n från mäsken bubblar ut genom pumphuvudet under natten i stora bubblor? Det är väl främst genom att pumpen sönderdelar och skickar ut CO2:n i vattnet då den ger resultat. Eller?
Kom med synpunkter och tips!