Ja jag har tips som jag tycker är bra , :-) de funkade för oss iaf.
Vårt akvarium är 97 liter stort och vi fick med en pump som heter fluval2 och den pumpen flyttar ca 360 liter per timma om jag inte mins fel , med en sådan pump är det nog lätt att lyckas men man får aldrig till det så där jättemysigt för praecox tycker jag.
Så vi bytte pumpen till en fluval 1 så att vattnet vart mindre strömt , sedan la vi ut lite javamossa på lugna lite mörkare ställen i akvariet och höjde temperaturen från 25 grader till 26 grader , efter någon vecka såg man att 2 praaecoxar jagades lite och busade
sedan såg vi ett litet yngel (pyttelitet) så då flyttade vi all javamossa som var full med yngel till et litet 45 liter yngelkar med samma vatten från det stora karet och med samma temperatur , använde då en fluval1 som var tätad i utblåset så att vattenströmmen vart minimal , borrade hål iutblåset och tätade med lite filtervadd.
Sen matade vi med liquifry och efter nån vecka med pyttelite fryst foder för praecoxens yngel växer mycket olika fort , idag är en del vuxna medans andra är lite mindre.
lycka till.