fick med ett litet minikar idag som ja inte har ngn aning om va ja skall göra med.. har ni några ideer och kanske inspiration??
mått: L40xH22xD17.5
dvs ca 15liter..
MAdden skrev:Gör det till et växtkar med några neontetror i, det skulle jag gjort iaf.
alltså filter och pump! ja det är alldeles för litet, dels för att upprättahålla en bra biologisk balans för att ynglen ska må bra och man matar också yngel ganska kraftigt och 15L vatten klarar inte det! sen drabbar det deras naturliga tillväxt sen kan de gå med föräldrarna i huvudkaret och med lite träning så är skalarer väldigt bra föräldrar:)Ibanez skrev:filterring?? är karet för litet för skalaryngel då eller :(
åheim skrev:alltså filter och pump! ja det är alldeles för litet, dels för att upprättahålla en bra biologisk balans för att ynglen ska må bra och man matar också yngel ganska kraftigt och 15L vatten klarar inte det! sen drabbar det deras naturliga tillväxt sen kan de gå med föräldrarna i huvudkaret och med lite träning så är skalarer väldigt bra föräldrar:)
Ibanez skrev:jo.. det blev ett temporärt rökkar med lite växter o mossa :) tänkte ha det sen smo yngelburk för mina skalarer.. låter det sunt?? det är trots allt bara 15liter..
ps. (gambas betyder räkor el. jätteräkor på spanska) ds..
MAdden skrev:Ok, så det bev ett räkkar då. När jag såg ditt kar kom jag att tänka på detta akvarium :http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=164&Itemid=103
Ps. Jag vet att Gambas betyder jätteräkor på Spanska, jag kom hem från Spanien i förrgår efter en vistelse på 2 veckor ungefär.