vad ska man såga i en btn slimm med ?

#1 - 6 oktober 2011 18:09
hej ska sätta btn slimm i mitt nya akvarium och då måste jag såga väck en liten bit vad ska man såga med för att det inte ska fläka och så mvh christian
#2 - 6 oktober 2011 18:11
Rakblad använde jag. Skär många gånger i samma spår tills du är helt igenom. Testa på en liten bit först så man förstår sig på materialet , :P.
#3 - 6 oktober 2011 18:16
okej tack
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 6 oktober 2011 18:33
Mattkniv eller en metallsåg eller fogsvans. Fogsvansen funkar utmärkt med klingan är kass efteråt. Jag brukar använda en mattkniv som jag skär många gånger med tills den går igenom
#5 - 6 oktober 2011 18:59
har också använt mattkniv som de övriga, men har även kört med sticksåg med blad för laminat och det funkade perfekt :) dom bladen är ju till för laminat som också har en hård yta, skär utan att fläka :)
#6 - 6 oktober 2011 19:06
Har du tillgång till en "Feinmaster" kan du använda den, den skär i btn som smör! Väldigt enkel att använda :)
#7 - 6 oktober 2011 19:14
jag har ju olika sågar på jobbet jobbar som möbelsnickare ska kolla om vi har något fin tandat
#8 - 7 oktober 2011 12:18
Har använt metallsåg med bra resultat med, tar lite tid dock.
#9 - 15 oktober 2011 16:35
funderar på att bygga bakgrund själv fast jag är inte säker än det är ju en del jobb och vad man ska ha för prudukter o så
#10 - 15 oktober 2011 16:49
en fintanad såg funkar bra :)

en sak (vet inte om det är så viktigt igentligen) som jag har tänkt på är om det är bättre att såga om du har framsidan av BTN:en uppåt? då kan du såga med all kraft neråt men när du drar upp sågen igen drar du inte mot plaststrukturen (framsidan) som då kanske kan splittra sig?
om du har framsidan neråt så kan du ju inte såga med full kraft neråt eftersom då splitras plaststrukturen och du kan ju inte såga så bra på "tillbakadragningen" av sågen.

bara en tanke..
#11 - 20 oktober 2011 15:58
jag gjorde en egen bakgrund i stället ska bara slänga på husfix och lack med
#12 - 24 oktober 2011 15:57
nu är den nästan klar syrran målade den till mej ska bara lackas med

Annons