Vad ska jag köpa?

#1 - 30 juni 2007 19:07
Groda eller någon vattenödla att ha i akvarie.. är nybörjare så jag har ingen Aning om vad jag kan ha...
Hjälp mig skriva ner några som jag kan kolla på.
Den/det kommer nog få bo i något av mina mindre akvarier.
Eliza
#2 - 30 juni 2007 19:12
En Dvärgklogrpda i ditt 45 l kanske?
#3 - 30 juni 2007 19:42
Komihåg...

chessman skrev:
Groda eller någon vattenödla att ha i akvarie.. är nybörjare så jag har ingen Aning om vad jag kan ha...

Hjälp mig skriva ner några som jag kan kolla på.

Den/det kommer nog få bo i något av mina mindre akvarier.

Eliza

:)...att näta om du skaffar dvärgklogroda, de tar sig gärna ur karet om de kan!:)
#4 - 1 juli 2007 09:22
En ensam dvärgklogroda kommer bli ledsen... Ha minst 3. Kanske komplettera med 2 äpplesnäckor, de fungerar bra ihop och har likvärdiga vattenkrav.
#5 - 2 juli 2007 17:27
lottiz skrev:
En ensam dvärgklogroda kommer bli ledsen... Ha minst 3. Kanske komplettera med 2 äpplesnäckor, de fungerar bra ihop och har likvärdiga vattenkrav.

hittar ingen bild på den?
Eliza
#6 - 2 juli 2007 17:37
#7 - 3 juli 2007 23:06
Malinitzi skrev:
:)...att näta om du skaffar dvärgklogroda, de tar sig gärna ur karet om de kan!:)

Lustigt, det har aldrig mina grodor försökt.. Och mitt ena täckglas är ändå sönder, så de har stora rymningsmöjligheter. När jag nyss skaffade dem tejpade jag igen hela karet för att undvika rymningar, men tröttnade på att behöva ta bort tejp och tejpa om varje gång jag av någon anledning behövde lyfta på täckglaset. Snart ska de dock få flytta till ett mer privat kar, med heltäckande ramp.
#8 - 4 juli 2007 07:56
Mina grodor har ett helt öppet kar och har heller aldrig försökt rymma...
#9 - 6 juli 2007 14:21
kan man ha 2 grodor i en ett skål akvarium lr vad de kallas ??
#10 - 7 juli 2007 06:12
Amaro skrev:
kan man ha 2 grodor i en ett skål akvarium lr vad de kallas ??

Nej.
#11 - 24 juli 2007 08:21
när ja va helt nybörjare skaffade ja två vita vattengrodor.. och dem trivs jätte bra äter fräckt och är roliga att titta på..
#12 - 24 juli 2007 08:22
ps.. dem kan rymma, jag har ett helt täckt kar men dem har rymt in i filtret och en råkade komma in i pumpen, fick plocka isär allt för att få ut han.. va hyfsat sne på dem då... haha

Annons