Vad ska ja ha för fisk till mitt juvel rio 240l??

#1 - 3 februari 2006 20:03
Hejsan, först får ja tacka för erat fina forum, läst mycket bra och kul saker här...

nu till ämnet, mitt ena kar har haft nån form av epedemi, dom flesta fiskar (sällskapsdjur) och alla växter har dött, så nu ska ja börja om på ny kula. iochmed att det har gått som det gått med mitt akvarium kallar mina polare det för "dödens" akvarium, det va då min idé föddes..

tanken va då att inreda med rättså stora, robusta växten, en stor rot i mitten, svart-mörkbrunt grus döskallar, knotor osv osv...

första tanken va att ha några pirayor, men efter lite forskning har ja kommit fram till att dom är på tok för nojjiga, stirriga och förstör för mycket, så nu till ämnets fråga... vad ska ja ha? vill juh ha "arga, tuffa" fiskar som passar ihop med inredningen.

har kollat lite på fengäddor och channas.

FÖRSLAG!?

Mvh Adde
#2 - 8 februari 2006 13:08
[quote=Kardanmannen]Hejsan, först får ja tacka för erat fina forum, läst mycket bra och kul saker här...

nu till ämnet, mitt ena kar har haft nån form av epedemi, dom flesta fiskar (sällskapsdjur) och alla växter har dött, så nu ska ja börja om på ny kula. iochmed att det har gått som det gått med mitt akvarium kallar mina polare det för "dödens" akvarium, det va då min idé föddes..

tanken va då att inreda med rättså stora, robusta växten, en stor rot i mitten, svart-mörkbrunt grus döskallar, knotor osv osv...

första tanken va att ha några pirayor, men efter lite forskning har ja kommit fram till att dom är på tok för nojjiga, stirriga och förstör för mycket, så nu till ämnets fråga... vad ska ja ha? vill juh ha "arga, tuffa" fiskar som passar ihop med inredningen.

har kollat lite på fengäddor och channas.

FÖRSLAG!?

Mvh Adde[/quote]

Zebraciklider ffs!=):D
#3 - 9 februari 2006 19:08
ingen annan som har nått VETTIGT förslag ? =)
#4 - 9 februari 2006 19:13
Blodtetror ska ju vara lite aggressiva ibland, men de ser väl inte så skräckinjagande ut kanske....... Black ghost? Eller de kanske blir väldigt stora?
#5 - 9 februari 2006 19:14
Oj, ja de blir ALLDELES för stora [:o]
#6 - 10 februari 2006 01:21
[quote=Kardanmannen]ingen annan som har nått VETTIGT förslag ? =)[/quote]

Vettigt? säger han som inte ens får ett akvarium o funka!:mad:
Äääh..kör på sällskap igen, du va ju lite inne på det senast iaf men ja tror att det vore fränt med kotor,ben o skallar o shit o ett par vargtetra men dom blir la för stora visserligen..då får du flytta ut dom till ditt stora kar=P:p

Nää men se till o bestäm dig för hur du ska ha det så kan du höra av dej så hjälper ja till om det behövs...:D
#7 - 10 februari 2006 01:35
Några små channor typ channa guacha eller bleheri lär ju funka, bara du har lite växter som dom kan ligga och chilla bland. Dom ser rätt elaka ut.

anars kanske det vore något att ha endast albinoformer av "vanliga" sällskapsfiskar, det hade väl passat fint. typ skitmånga albino-kuhliiålar, eller albino pansarmalar osv. finns ju nån albinovariant av zebraziklid också.
#8 - 10 februari 2006 01:36
sengalensis, fengädda, finns även den i albinovariant.
#9 - 10 februari 2006 18:00
channa bleheri är ja riktigt sugen på, är både riktigt fina i färgen och ser "hemska" ut. 2-3 st sånna kanske skulle funka?

hur fungerar dom djuren, är dom ute och simmar i större delen av akvariumet eller ligger dom mest på botten och surar?
#10 - 10 februari 2006 18:07
Hm....låter smått suspekt...tror du kommer tröttna på akvariumet rätt fort....känner de på mig...på nått sätt.

oja channor ligger mycket på botten och "surar", om du nu vill kalla det så.
#11 - 11 februari 2006 11:19
jag har juh ett malawi 600l och ett sunset molly/yngel akvarium på 120l oxå...

Annons