Någon annan kommer garanterat med mer expertråd. Men om du vill ha många fiskar så kika på betydligt mindre fiskar än de guppys/svärdbärare/etc du har nu är mitt tips. T ex endlers guppy, om du har bara hanar, så de är 'pyttesmå' men ändå färgglada. Finns små små rasboror med färg med som också är just små små.
Och små är alltså små även om du jämför med t ex neontetror.
Men, någon av de som kan det där bättre får ge mer exakta råd. Men både endlers och moskitorasbora var två av de favoriter jag hittade när jag kikade efter 'färgglad, liten fisk man kan ha i små akvarium'. Igår möblerade jag om mitt lilla, och flyttade neonerna (5 st) och slöjstjärtsguppysarna (2 st) och istället går det 6 endlershonor och 5 endlershanar där. De syns knappt, honorna syns, men hanarna märks knappt. Hanarna blir typ 2½ cm som vuxna, så de är som sagt små även jmf med te x neontetror. Mina nu är knappt en cm, små pluttisar. Men fiiina och färggranna. Hanarna alltså, honorna är större och tvärtråkiga (gråa).
Om du söker på zoopets artbeskrivningar kan du ju söka på fisk som är 0-5 cm t ex, och kanske få lite tips där.
Eller så skaffar du ett större akvarium ;)