Vad ni vill

#1 - 6 maj 2007 17:44
just det
#2 - 6 maj 2007 18:02
Skumt!!
#3 - 6 maj 2007 18:03
Han har kanske inget att göra?
#4 - 6 maj 2007 18:04
jag har aldrig varit med om en så konstig person här inne på zoopet förut som trådskaparen.

är du seriös eller?
#5 - 6 maj 2007 18:05
jag har aldrig varit med om en så konstig person här inne på zoopet förut som trådskaparen.

Det har jag!
#6 - 6 maj 2007 18:22

är du seriös eller?

inte jag heller
#7 - 6 maj 2007 18:30
Bara anvændarnamnet och profilbilden sæger ju allt:D
#8 - 6 maj 2007 18:33
men vadå?
berätta om tråkiga/roliga händelser
dina fiskar mm
#9 - 6 maj 2007 18:34
Går det att byta användarnamn?
#10 - 6 maj 2007 18:36

Maila admin för att byta.
#11 - 6 maj 2007 18:38
just det

vad vill du med denna tråd??
#12 - 6 maj 2007 18:38
Vem Ansjo?

ansjo skrev:
Det har jag!

[;)] Kan de finnas fler???????? Vem vem? Den här länken hör nog hemma på Zoopets Komiska sida?:D
#13 - 6 maj 2007 22:20
Malinitzi skrev:
[;)] Kan de finnas fler???????? Vem vem? Den här länken hör nog hemma på Zoopets Komiska sida?:D

:p :D
#14 - 6 maj 2007 22:26
inte nog med att det poppar upp konstiga trådar överallt... dessutom Gold-medlem..
#15 - 6 maj 2007 22:41
Det finns folk till allt,det vet ni väl! :p
#16 - 6 maj 2007 23:07
Har ni några reflektioner ang detta citatet?

"Den sista idioten är inte född"
#17 - 7 maj 2007 05:58
Tycker ni är lite väl elaka nu ...[B)]
TUR att vi alla är olika & mer eller mindre "konstiga"!
Kjell Fohrman
Administrator
#18 - 7 maj 2007 06:27
Jag vill gärna att mitt akvarierum skall bli klart.

Bara för att man nu tycker att frågan är ointressant så finns det väl ingen anledning till att vara oförskämd.
Varför måste ni kommentera allt - om ni ändå inte har något annat för er än att ge spydiga kommentarer så är det bättre att knipa käft.
Det finns 100-tals med intressanta akvaristiska trådar på Zoopet som ingen skriver i - skriv i dom istället
#19 - 7 maj 2007 07:49
Riktigt låga kommentarer!! Ställ er i skamvrån ett tag och ta med Guy som tyckte denna tråd var den bästa han sett på zoopet. Taskig humor och inte likt honom :mad:
Grabben är i 10-årsåldern om man får tro profilen så lite överseende på inläggen kan man väl ha? Man behöver inte vara oseriös och framför allt inte idiot för det.
#20 - 7 maj 2007 07:52
Okej, nu ska jag svara seriøst:D
Jag vill gærna ha flera akvarium med SA cichlider och pansarmalar!
#21 - 7 maj 2007 07:53
men staratar man en sån här tråd med överskriften "Vad ni vill" och sen "just det" i inlägget så tror jag nog inte det är många som förstår vad han menar, och det var väldigt konstigt tycker jag.
sen om man har sett hans tidigare inlägg här på zoopet så är det inte första gången han beter sig konstigt, därför frågade jag om han var seriös.
Kjell Fohrman
Administrator
#22 - 7 maj 2007 08:12
men staratar man en sån här tråd med överskriften "Vad ni vill" och sen "just det" i inlägget så tror jag nog inte det är många som förstår vad han menar, och det var väldigt konstigt tycker jag.

sen om man har sett hans tidigare inlägg här på zoopet så är det inte första gången han beter sig konstigt, därför frågade jag om han var seriös.

Han är ju så pass seriös att han trots sin ringa ålder använder en del av sin veckopeng till att stödja Zoopet i alla fall;)

Sen har jag som sagt svårt att förstå alla som absolut bara måste klanka ner på andra - begriper man inte ett inlägg så strunta i att svara, tycker man en tråd är ointressant så strunta i att svara.
Skriver någon ett så otydligt inlägg att ingen begriper det så får man väl i så fall skylla sig själv.

Apropå Fiddans inlägg ovan så är det direkt oförskämt.

Så återgå nu till ämnet för tråden.
#23 - 7 maj 2007 08:18
ok ursäktar för att jag var spydig 3 guppy.
har faktiskt missat att han bara är 10 år så då får man väl ha lite överseende kanske.
Bilagor:
#24 - 7 maj 2007 11:31
Jag vill klara min uppkörning, ta studenten så jag kan börja jobba så jag får råd med goldmedlemskap, plugga till djursjukvårdare, ha en häst, flytta hemmifrån så jag kan skaffa fler akvarier, göra något nyttig, vara klar med mitt tråkiga samhällsarbete om SRI Lanka konflikten, få mollyyngel, köpa pansarmalar, få mitt rum städat utan någon ansträgning, få min hund lydig, klappa min katt, äta något, lista ut ett sätt att få folk att sluta kriga, kunna hitta ett sätt att sluta idiotförklara mänskligheten, lösa svälten, vara klar med loggan som jag ritar, få ett ett roligt jobb, starta djuraffär, dricka Oboy, göra en maskroskrans, rida ut med min pojkvän i den vackra bokskogen, rädda världen, bada, elda, åka till afrika och amazonas.

Jag tror det var allt :)
#25 - 7 maj 2007 12:22
Jag vill få igång mitt 540 liters akvarium, ha semester, slippa få in pest alger i mina saltvattensakvarium.

I övrigt så tycker jag det är tufft av en 10 åring att fortfarande vara aktiv på forumet. Trots flertalet mycket elaka och otrevliga påhopp du fått av flera "vuxna" personer på forumet, bland annat i denna tråd.

Så stå på dig:)
#26 - 7 maj 2007 12:25
Ja, jag ursæktar också om jag har varit lite otrevlig.
#27 - 7 maj 2007 12:53
Jag vill lära mig fotografera jättebra och någon gång kunna springa ett marathonlopp(om jag bara iddes träna mer)
#28 - 7 maj 2007 13:14
Såg inte heller....

ok ursäktar för att jag var spydig 3 guppy.

har faktiskt missat att han bara är 10 år så då får man väl ha lite överseende kanske.

:confused: att han var så ung - inte lätt då att veta hur man formulerar sig i vårt forum....10 år!!!, men rätt duktigt ändå att ta sig hit i den åldern.:)
#29 - 7 maj 2007 13:31
Jag har en sak att berätta såg en mördad man ligga i diket utanför hans hus allt detta hände utanför Hörby i Skåne.Jätte otäckt min dotter såg Mördaren sen i byn det var dem som kontaktade polisen om det hela så nu är hela byn rädda för han är inte gripen än tror jag.
#30 - 7 maj 2007 14:00
stene skrev:
Jag har en sak att berätta såg en mördad man ligga i diket utanför hans hus allt detta hände utanför Hörby i Skåne.Jätte otäckt min dotter såg Mördaren sen i byn det var dem som kontaktade polisen om det hela så nu är hela byn rädda för han är inte gripen än tror jag.

Hmm, vad har det med den hær tråden att gøra?
#31 - 7 maj 2007 14:03
BluesBoy skrev:
Riktigt låga kommentarer!! Ställ er i skamvrån ett tag och ta med Guy som tyckte denna tråd var den bästa han sett på zoopet. Taskig humor och inte likt honom :mad:

.
[:-75]
Tråkigt att jag skrev innan jag hann tänka.
Ber om ursäkt
Jag skall ta mig tid och leta upp min favorittråd :)
#33 - 7 maj 2007 14:15

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kanske det här![/COLOR][/FONT]
Tack:)
#34 - 7 maj 2007 14:26
Vad jag vill göra just nu: Gå hem. Få klart det här *mummel*censur*mummel* testcaset innan chefen kommer med sura blickar/ränner runt mig som en äggsjuk höna, köpa nya lysrör, köpa aktivt kol(inte för att jag vill men för att jag vill få bort resterna av vita-prick-medicinen), få yngel av fantomtetra-leken vi bevittnat i 2 dagar (fet chans.. inte :/ ), köpa lite fler fiskar till karet, hälsa på kompisen på sjukhuset. Börja mitt nya jobb. Köpa lgh/hus

osv, osv
#35 - 7 maj 2007 14:38

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kanske det här![/COLOR][/FONT]

Aha... Trodde bara det var vad man ville i framtiden, man skulle skriva i tråden...
#36 - 7 maj 2007 14:42
Att någon tvättar mina vinterdäck vore snällt
#37 - 7 maj 2007 14:54
Alltså jag menar att ni får skriva om allt möjligt nu om 50 år spelar ingen roll gjorde tråden för att den skulle vara inteesant att läsa.
#38 - 7 maj 2007 14:55
Jag vill få igång mitt 540 liters akvarium, ha semester, slippa få in pest alger i mina saltvattensakvarium.

I övrigt så tycker jag det är tufft av en 10 åring att fortfarande vara aktiv på forumet. Trots flertalet mycket elaka och otrevliga påhopp du fått av flera "vuxna" personer på forumet, bland annat i denna tråd.

Så stå på dig:)

Ja jag kör bara på kallar nån mig idiot gör jag det tillbaka;)
#39 - 7 maj 2007 15:08
Skulle nog vilja att mitt liv kunde lugna ner sig lite mer....eller mycket mer rättare sagt. Mitt arbetsliv är som ett X2000 lok i maxhastighet och det känns ständigt som om jag ligger långt efter! Kraven är för höga och tiden är för knapp och adderar man tre ungar på det så förföljs man av ständigt dåligt samvete. Min yngsta son vet nog inte riktigt vem den där konstiga mannen som sitter vid datorn och fräser när han närmar sig är. Han har hunnit bli 8 år nu och det känns som om vi inte känner varandra.....vet inte om det är värt det!? Sedan har man ådragit sig alla konstiga symtom som går att få, magont, rädslor och tvångstankar, ofta huvudvärk, hjärtklappning, dåligt minne vad det gäller familjen (sätts väldigt mkt i andra hand), sömnsvårigheter, koncentrationssvårigheter....kan fan inte föra ett normalt samtal utan att tankarna åker till jobbet direkt.
De äldre barnen tar det dock bättre, de är ju som sagt äldre och kan ta hand om sig själva mer....men ändå. Samlivet med min kvinna är väl noll, för hon är egenföretagare och lägger fler timmar på arbetet än jag. Hennes företag åker väl ganska mycket berg o dalbana också så där måste man vara inne och styra upp dessutom, röja, styra och ställa. Jag har väl blivit som en stenstod, känsomässigt kall och hård....fast jag inte är sådan egentligen.
Jag forskar, och är i min forskning 24 timmar om dygnet i tanken, utom när jag är här på zoopet*hehe*.
Slängde just bort denna helgen också på ännu en framläggning av mina resultat medan solen sken ute....allt vad jag gör börjar kännas meningslöst. Men känner att om jag slutar eller trappar ner så vem är jag då? Skulle förlora mig själv känns det som om jag bytte livsstil.

Min dröm som jag håller fast vid är att en dag vakna upp och vara 65 år gammal, ha gjort allt det som jag gör klart och kunna ägna mig åt det jag vill göra då! Hoppas att man får ha hälsan......men den risken är väl inte överhängande.

Kommentarer eller "tips och råd" om mitt leverne undanbedes. Tack!
#40 - 7 maj 2007 15:11
GasseG skrev:
Skulle nog vilja att mitt liv kunde lugna ner sig lite mer....eller mycket mer rättare sagt. Mitt arbetsliv är som ett X2000 lok i maxhastighet och det känns ständigt som om jag ligger långt efter! Kraven är för höga och tiden är för knapp och adderar man tre ungar på det så förföljs man av ständigt dåligt samvete. Min yngsta son vet nog inte riktigt vem den där konstiga mannen som sitter vid datorn och fräser när han närmar sig är. Han har hunnit bli 8 år nu och det känns som om vi inte känner varandra.....vet inte om det är värt det!? Sedan har man ådragit sig alla konstiga symtom som går att få, magont, rädslor och tvångstankar, ofta huvudvärk, hjärtklappning, dåligt minne vad det gäller familjen (sätts väldigt mkt i andra hand), sömnsvårigheter, koncentrationssvårigheter....kan fan inte föra ett normalt samtal utan att tankarna åker till jobbet direkt.

De äldre barnen tar det dock bättre, de är ju som sagt äldre och kan ta hand om sig själva mer....men ändå. Samlivet med min kvinna är väl noll, för hon är egenföretagare och lägger fler timmar på arbetet än jag. Hennes företag åker väl ganska mycket berg o dalbana också så där måste man vara inne och styra upp dessutom, röja, styra och ställa. Jag har väl blivit som en stenstod, känsomässigt kall och hård....fast jag inte är sådan egentligen.

Jag forskar, och är i min forskning 24 timmar om dygnet i tanken, utom när jag är här på zoopet*hehe*.

Slängde just bort denna helgen också på ännu en framläggning av mina resultat medan solen sken ute....allt vad jag gör börjar kännas meningslöst. Men känner att om jag slutar eller trappar ner så vem är jag då? Skulle förlora mig själv känns det som om jag bytte livsstil.

Min dröm som jag håller fast vid är att en dag vakna upp och vara 65 år gammal, ha gjort allt det som jag gör klart och kunna ägna mig åt det jag vill göra då! Hoppas att man får ha hälsan......men den risken är väl inte överhängande.

Kommentarer eller "tips och råd" om mitt leverne undanbedes. Tack!

Precis sådana inlägg vill jag ha inte ironiskt trams!
#41 - 7 maj 2007 15:33
Idag på Mölndalsvägen (Göteborg typ) vid 5 tiden såg jag en kvinna som blev på körd, körde bilen jämte den som körde på kvinnan och det var precis som i alla filmer fast denna kvinnan reste sig upp med blodat ansikte å allt. riktigt hämst var det..

Jag körde bara vidare bör jag ringa polisen och anmäla mig själv som ögonvittne eller hur fungerar det?

3 guppy 7 neontetra 2 mal
Jag tycker inte jag egentligen behöver be om ursäkt för det jag skrev med idiot.

om man skapar en tråd som man får skriva vad man vill i och om man inte nämner ditt namn när man skriver "den sista idioten är inte född" så förstår jag inte varför du skall behöva ta åt dig.

Skriver jag Idiot i Associations tråden skall trådskaparen ta åt sig då eller?

Ps, Jag hade inte dig i åtanke när jag skrev det iaf.
#42 - 7 maj 2007 16:04
Shoreshalablåsfisk;)
Fiddan
håller med om att det är oförskämt ditt inlägg och totalt misskomiskt.[:(!] :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
#43 - 7 maj 2007 16:42
3 guppy 7 neontetra 2 mal, läs om det jag skrev
Kjell Fohrman
Administrator
#44 - 7 maj 2007 16:43
Fiddan skrev:

Han menade säkert inte dig heller - utan någon annan som heter fiddan;)
#45 - 7 maj 2007 16:49
[quote=Fiddan;965165]Idag på Mölndalsvägen (Göteborg typ) vid 5 tiden såg jag en kvinna som blev på körd, körde bilen jämte den som körde på kvinnan och det var precis som i alla filmer fast denna kvinnan reste sig upp med blodat ansikte å allt. riktigt hämst var det..

Jag körde bara vidare bör jag ringa polisen och anmäla mig själv som ögonvittne eller hur fungerar det?

Heisann

Her i Norge er det straffbart om man er øyenvitne til en ulykke også "stikker av". Men man skal heller ikke unødig gå iveien om man ser personen/ene får hjelp. Det er gjerne lurest om du er usikker å ringe til politiet, bare fortell hva du så, og beklag at du ikke ringte tidligere, vær ærlig og si du var usikker på hva du skulle jøre i en sånn situasjon. Er ikke så positivt om et annet vitne gir politiet ditt bilnummer, og de tropper opp hjemme hos deg.

Men det er jo selvfølgelig reglene i Norge jeg går utifra, så du må jo bestemme selv hva du velger å gjøre.
#46 - 7 maj 2007 16:59
Kjell, Nä men någon logik måste det finnas, Hade jag skrivit "den sista mohikanen är inte född"
skulle han tro att han var den sista mohikanen som inte var född då?

ps, jag hade Palmen i åtanke när jag skrev det.
#47 - 8 maj 2007 20:10
Precis sådana inlägg vill jag ha inte ironiskt trams!

Antar det va mig du syftade på då :)

Då ska jag berätta nått tråkigt. Min kollegas man dog för tre veckor sen i det hon/vi alla trodde va stroke. Men tydligen va det så att det inte va det som tog kål på han utan levervärdena va kaputt.

Å det hade man inte upptäckt trots att han kännt sig dålig och varit i kontakt med vården, ordinerad vila för utmattningssymptom. Bara för att många går i väggen så måste man väl kolla på alla från fall till fall å ta nödvändiga prover?

Dödsfallet orsakades alltså av dåliga levervärden, stroke och felmedicinering med tanke på levervärdena de inte kände till.

Näpp, här upptäckte man det efter att döden inträffat så att säga. Det tycker jag är trist å tråkigt :(
#48 - 9 maj 2007 05:09
Vad jag vill... Ibland skulle jag vilja att livet var lite lättare, bara litet. Ibland skulle jag vilja ha begåvats med annat än en ytterst medioker intelligens. Ibland skulle jag vilja haft 50MKr och sedan aldrig funderat över ekonomi igen. Ibland skulle jag vilja uppleva verklig tyngdlöshet. Ibland skulle jag vilja vara en av de kortklippta, gymtränade och kostymklädda killarna. Ibland skulle jag vilja vandra jorden runt för att bara se vad man träffar på under resans gång. Ibland skulle jag vilja slippa den här jävelusiskt envetna vårförkylningen. Ibland skulle jag vilja ha matchande sockar. Ibland skulle jag vilja "slipa till" mina ögon så jag slapp linser. Ibland skulle jag vilja utveckla vingar. Ibland skulle jag vilja veta hur mycket min självbild skiljer sig från hur andra uppfattar mig. Ibland skulle jag vilja odla morötter. Ibland skulle jag vilja slippa gå upp tidigt. Ibland skulle jag vilja ha större utrymme. Ibland skulle jag vilja ha MC-kort. Ibland skulle jag vilja vara 85 år, sittandes med en god whisky på min imaginära groggveranda. Ibland skulle jag vilja uppleva tankemässig tystnad. Vanligtvis skulle jag vilja ha lite större maginal i tid och rum. Troligtvis skulle du vilja se mig göra radbrytningar i detta inlägget.
#49 - 9 maj 2007 06:39
[QUOTE=Fiddan]Har ni några reflektioner ang detta citatet?

"Den sista idioten är inte född"[/QUOTE]

[QUOTE=Fiddan]Jag tycker inte jag egentligen behöver be om ursäkt för det jag skrev med idiot.
<snip>
Ps, Jag hade inte dig i åtanke när jag skrev det iaf.[/QUOTE]

[QUOTE=Fiddan]ps, jag hade Palmen i åtanke när jag skrev det.[/QUOTE]Fiddan, du kanske skulle ta och förklara vad du menar lite. Som jag tolkar dina inlägg nu är de nominerade till en anmälan. Att kalla någon idiot strider säkerligen mot reglerna i detta forumet (§7) och det vore ju synd att bli avstängd p.g.a tolkningsfel.
#50 - 9 maj 2007 17:54
Att ha någon som viftar bort myggen när man kryper runt i bushen.
#51 - 9 maj 2007 18:47
Jag vill:
Skaffa större rum, och därmed större och fler akvarium,
Att risken för att ett akvarium ska kunna läcka inte finns,
Att alla världsproblem försvinner: svält, skogshövling, globala uppvärmningen m.m.,
Att människan börjar respektera djur och natur,
Att mer svenskar ska intressera sig för akvaristik,
Att nån gång bli sams med storebror:D,
Få 5 000000 kr,
Att godis blev nyttigt,
Ja, det är en jäkla massa mer, men det är detta jag kom på nu..
#52 - 9 maj 2007 20:31
Fiddan skrev:

Står fast vid det jag tycker.
kalla mig *idiot* om du vill
skyll dig själv om du blir avstängd
#53 - 9 maj 2007 21:00
vad jag vill?
Jag vill få jobba mera, jag har läst barn och fritid och är vikarie på en skola. Ändå blir jag "Överkörd" av ett par andra vikarier som har helt andra gymnasie utbildningar (samhäll o natur).
#54 - 9 maj 2007 21:50
Joacim: Börjar fundera lite när jag läser ditt inlägg. (Ta det inte personligt jag menar det inte så.)

Varför är det så viktigt med pengar egentligen?
#55 - 10 maj 2007 05:38
gladys skrev:
Joacim: Börjar fundera lite när jag läser ditt inlägg. (Ta det inte personligt jag menar det inte så.)

Varför är det så viktigt med pengar egentligen?

"Money makes the world go around". :)

Att ha pengar (och då gärna i överflöd) tar bort några naggande problem och skapar friheter som en person utan pengar inte har. Med ett överflöd av pengar hade jag haft möjligheter som jag inte har just nu. Detta innebär inte att jag är bitter över att ha begränsat med resurser ty i nuläget tjänar jag tillräckligt för att försörja både mig och min familj.

Frågar du alla här (och de svarar ärligt) så tror jag att en stor majoritet hellre har för mycket pengar än för litet.

/J *som nog får få lite mer "elaka" frågor för att ta det "personligt" :)*
#56 - 10 maj 2007 12:21
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkred]Jag vill:[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]- Hitta inspiration till att plugga Humanfysiologi så att jag klarar tentan.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]- klara tentan i Diskret Matematik om några veckor[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]- klara tentan i Geometri om några veckor[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]- bli färdig lärare snart[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]- ha fint väder i sommar[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]- att veckorna skall gå fort så att jag får hämta vår lilla Coton-valp[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]- att alla ska må bra[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]- tillbringa resten av mitt liv med min man Jocke[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]- att min dotter kommer att trivas på sitt sommarjobb[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Sen finns det ju givetvis en himla massa andra saker jag vill men just nu är det ovanstående som gäller :-)[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][/FONT]
#57 - 10 maj 2007 12:59
Har man rejält gott om pengar kan man hjälpa folk i familjen eller andra i närmaste kretsen. Hjälpa till med välgörenhet av något slag någonstans osv.
Låter som Fröken Sverigeuttalanden men ändå.
Att fixa egna köket och badrummen är i väldigt stort behov här hemma dessutom.
#58 - 10 maj 2007 19:00
@eriahl
Exactemundo! En annan frihet som pengar för med sig är att kunna välja att inte hjälpa. (bortse från moraliska invändningar då de är irrelevanta ur frihetsperspektiv)

Som en fortsättning OT här så skulle jag bara vilja säga att människor som tycker att "pengar är inte allt" eller "du kan inte köpa allt för pengar" etc. fullständigt har missuppfattat eftersom de tittar på pengarna istället för möjligheterna (och inte sällan missunsamt eller än oftare avundsjukt i samband med förnekelse).
/J
#59 - 10 maj 2007 19:22
Joacim skrev:
"Money makes the world go around". :)

Frågar du alla här (och de svarar ärligt) så tror jag att en stor majoritet hellre har för mycket pengar än för litet.

/J *som nog får få lite mer "elaka" frågor för att ta det "personligt" :)*

*raderar det jag inte svarar på*

Resten vill jag bara säga [:-106] till.
Ingen (som levt på ruinens brant iaf) skulle säga nej till typ 10 000 kr mer varje månad.

Glayds: Du vet väl hur trevligt det är med pengar, som har 2 jobb [:-38]
#60 - 10 maj 2007 22:10
Joacim skrev:

Att ha pengar (och då gärna i överflöd) tar bort några naggande problem och skapar friheter som en person utan pengar inte har.

Jag håller inte med, egentligen tycker jag faktiskt tvärt om. Fast det känns som en enkel lösning vid första tanken.
Skulle känna mig mycket friare om jag finge bo i en koja i skogen, utan att behöva bekymra mej om ifall mitt kök är nytt nog.
#61 - 10 maj 2007 22:12
qenzo skrev:

Glayds: Du vet väl hur trevligt det är med pengar, som har 2 jobb [:-38]

Mm , jag måste ju..
Bilagor:
#62 - 10 maj 2007 22:27
Joacim skrev:

Som en fortsättning OT här så skulle jag bara vilja säga att människor som tycker att "pengar är inte allt" eller "du kan inte köpa allt för pengar" etc. fullständigt har missuppfattat eftersom de tittar på pengarna istället för möjligheterna (och inte sällan missunsamt eller än oftare avundsjukt i samband med förnekelse).

/J

Haha! Den svenska avundsjukan! :D
Det man kanske ska komma i håg är att: "Ingenting är gratis" och att "frihet kommer med ansvar".
När jag ändå kommer med en massa klyschor.. Mitt motto: Man ska njuta och vara tacksam!
#63 - 11 maj 2007 05:10
gladys skrev:
Jag håller inte med, egentligen tycker jag faktiskt tvärt om. Fast det känns som en enkel lösning vid första tanken.

Skulle känna mig mycket friare om jag finge bo i en koja i skogen, utan att behöva bekymra mej om ifall mitt kök är nytt nog.

Jo, kanske _du_ skulle trivas men jag hade, i nuläget, inte gjort det. Däremot skulle jag inte säga nej till att isolera mig i ett hus på landet. Jag är nog för bekväm för att bo i en koja i skogen och jag är tämligen säker på att mina barn och sambo skulle slå mig i huvudet med en fryst falukorv om jag ens yttrade den tanken ;)

"frihet kommer med ansvar" - Jaså? Utveckla gärna det påståendet.

/J
#64 - 11 maj 2007 06:22
Gladys: Nää måste, måste du väl inte? För det finns inget som säger att man inte får bo i en koja i skogen. :)

Det enda jag tror kan vara jobbigt om man har för mycket pengar, är de vänner man får. Vad finns de för? Pengar eller mig...
#65 - 11 maj 2007 07:00
Jag skulle få lite inspiration så jag kan snygga till mina akvarium. Jag fick lite inspiration av en tråd här där en visa kort på ekgrenar som han hittat i naturen.

Sen skulle jag vilja att denna dag gick lite fortare, för i morgon bitti ska jag iväg med Gcg (Göteborgs Ciklid Grupp) på bussresa ner till Danmark och besöka lite olika zooaffärer och på söndag ska vi besöka lite ställen i skåne med. Ett himlans gött gäng är det så jag vet redan nu att jag kommer att få en urtrevlig helg. 20 glada, underbara akvarister!
#66 - 11 maj 2007 08:20
qenzo skrev:
Gladys: Nää måste, måste du väl inte? För det finns inget som säger att man inte får bo i en koja i skogen. :)

Det är inte praktiskt möjligt just nu.
#67 - 11 maj 2007 20:31
gladys skrev:
Det är inte praktiskt möjligt just nu.

Allt är ju beroende på hur långt du vill gå :D
#68 - 11 maj 2007 21:14
Jag tror inte att de sociala myndigheterna går med på att jag flyttar in i en koja med ett treårigt barn.
#69 - 12 maj 2007 06:37
Jag skulle vilja köpa större akvarie;)
gärna tre på 15 l med räkor
23 med hälften av det jag har nu
40 med resten av det jag har nu

Jag vill att mina Leverett´s botia (Prickig Kinapleco) lägger ägg.
Och hemskt gärna börja 4.an
#70 - 12 maj 2007 06:42
Jadu, 3 guppy 7 neontetra 2 mal....

Alltså jag menar att ni får skriva om allt möjligt nu om 50 år spelar ingen roll gjorde tråden för att den skulle vara inteesant att läsa.

[:-68] ....så utvecklades den här tråden till precis vad du önskade! Bra jobbat, hade jag inte kommit på själv, faktiskt![^]
Lycka till med fiskeriet![:-162]
#71 - 12 maj 2007 07:34
Jag vill gärna att mitt akvarierum skall bli klart.

Bara för att man nu tycker att frågan är ointressant så finns det väl ingen anledning till att vara oförskämd.

Varför måste ni kommentera allt - om ni ändå inte har något annat för er än att ge spydiga kommentarer så är det bättre att knipa käft.

Det finns 100-tals med intressanta akvaristiska trådar på Zoopet som ingen skriver i - skriv i dom istället

Borde inte admin vara lite shystare och låta bli att säga att man ska knipa käft ? Många tycker det är taskigt.
#72 - 12 maj 2007 07:48
Kan hålla med om att det lät konstigt det där med just det i inlägget skulle ha förklarat lite bättre.:) [:o]
#73 - 13 maj 2007 07:59
Att sverige skulle vinna ESC 2007
#74 - 13 maj 2007 17:14
gladys skrev:
Jag tror inte att de sociala myndigheterna går med på att jag flyttar in i en koja med ett treårigt barn.

Det finns inga lagar som säger att man måste bo modernt. Däremot får inte barnet lida. Och det finns inga bevis på att ett barns kulle dö eller plågas av att bo i en koja i skogen ;)
#75 - 13 maj 2007 17:15
Btw.... Har alla drabbats av ngt virus som gör folk aggressiva?
Inte ens en svammeltråd kan få vara kul... :S
#76 - 13 maj 2007 19:00
Jag vill att vi slutar klaga på kompisröstningen i melodifestivalen eftersom vi själv ändå är bäst på det.:(
#77 - 14 maj 2007 14:20
qenzo skrev:
Btw.... Har alla drabbats av ngt virus som gör folk aggressiva?

Inte ens en svammeltråd kan få vara kul... :S

Joo den är ju kul! :D
#78 - 14 maj 2007 14:28
Joacim skrev:
"frihet kommer med ansvar" - Jaså? Utveckla gärna det påståendet./J

Tänkte nog på "frihet under ansvar."
Det blev lite fel.. Tänkte som så: Total frihet finns inte.
Jag förstår din önskan och jag kan känna på samma sätt. Det jag ville komma fram till är bara det att, de flesta (inkl mig själv) glömmer bort hur bra vi har det. De gånger jag tar mig tid att tänka efter och uppskatta det jag faktiskt har, är de gånger jag mår som bäst. Set är skönt att vara nöjd!
Det är juh jobbigt att alltid sträva efter mer.
Jaa.. så känner jag det iaf.
#79 - 14 maj 2007 14:33
Jag vill att vi slutar klaga på kompisröstningen i melodifestivalen eftersom vi själv ändå är bäst på det.:(

stämmer inte
#80 - 14 maj 2007 15:12
Arek91 skrev:
Borde inte admin vara lite shystare och låta bli att säga att man ska knipa käft ? Många tycker det är taskigt.
Men det är väl sant som admin skriver eller? Låt bli att skriva i trådar om det enda du eller någon annan vill förmedla är hur dålig tråden är eller hur knäpp trådskaparen är eller osv osv, onödigt dravel mao.
Sedan vet jag inte om jag kan hålla med om att admin ska vara taskig eller inte.
1. Det finns ingen demokrati på ett forum....basta!
2. Med tanke på hur dåligt fostrade många är i medmänsklighet och hyfs mot andra människor så hade jag flippat som admin.....men det är jag det.
#81 - 14 maj 2007 17:14
Nu har vi väl åter igen gått ifrån ursprungsämmnet lite!
#82 - 16 maj 2007 21:41

Woaaahh!
OK, inom första året så borde mitt akvarium/terarium vara igång, inom tio år så borde jag ha tillgång till en hyffsad damm med hus brevid och om ytterligare tio år (då är jag 55) så borde dammen kunna vara överbygd och lämna utrymme för det jag egentligen vill lägga tid på: fåglar! (kanske men det är grundplanen)
#83 - 17 maj 2007 07:46
Köpa större akvarie ;) :D [:o] :p
#84 - 18 maj 2007 01:00
hh
Bilagor:
#85 - 3 juni 2007 08:47
Som ngn här tidigare ville så vill även jag ha pengar, gärna i överflöd så att man slipper vända på varenda slant, och att hela tiden försöka trolla så att slantarna räcker hela månaden, samtidigt som jag skulle vilja kunna unna mig själv ngt kul, kanske köpa lite nya kläder & skor. Det är dyrt att vara ensamstående med en 17-årig son som bor hemma..

Jag skulle vilja ha fler akvarier så att jag får plats med all den fisk som jag vill ha.
Och att min hund lyckas med parningen nu i sommar, han ska nämligen få träffa sin tjej igen så jag hoppas på en liten whippetvalp i höst/vinter ngn gång.

Och jag önskar att alla kunde skriva utan att behöva munhuggas på olika forum, och att folk kunde hålla sams och vara snälla mot varandra. Det är så mycket mobbing & annat elände ändå ute i det verkliga livet så då borde vi ju ändå kunna hålla sams på forumet, även om vi tycker olika om saker och ting ibland.

Kram på er alla från Anneth
#86 - 3 juni 2007 19:29
Att någon ska svara i associationstråden.
#87 - 13 juni 2007 11:33
Jag vill ha trevligt:P
#88 - 9 augusti 2007 22:17
Bump
#89 - 10 augusti 2007 00:19
3 guppy skrev:

Ändrat

Annons