andreassofus skrev:jag har aldrig varit med om en så konstig person här inne på zoopet förut som trådskaparen.
andreassofus skrev:jag har aldrig varit med om en så konstig person här inne på zoopet förut som trådskaparen.
är du seriös eller?
andreassofus skrev:men staratar man en sån här tråd med överskriften "Vad ni vill" och sen "just det" i inlägget så tror jag nog inte det är många som förstår vad han menar, och det var väldigt konstigt tycker jag.
sen om man har sett hans tidigare inlägg här på zoopet så är det inte första gången han beter sig konstigt, därför frågade jag om han var seriös.
andreassofus skrev:ok ursäktar för att jag var spydig 3 guppy.
har faktiskt missat att han bara är 10 år så då får man väl ha lite överseende kanske.
stene skrev:Jag har en sak att berätta såg en mördad man ligga i diket utanför hans hus allt detta hände utanför Hörby i Skåne.Jätte otäckt min dotter såg Mördaren sen i byn det var dem som kontaktade polisen om det hela så nu är hela byn rädda för han är inte gripen än tror jag.
[:-75]BluesBoy skrev:Riktigt låga kommentarer!! Ställ er i skamvrån ett tag och ta med Guy som tyckte denna tråd var den bästa han sett på zoopet. Taskig humor och inte likt honom :mad:
.
men vadå?
berätta om tråkiga/roliga händelser
dina fiskar mm
Tack:)Maria - Sjöjungfru skrev:
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kanske det här![/COLOR][/FONT]
Maria - Sjöjungfru skrev:
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kanske det här![/COLOR][/FONT]
Tors hammare skrev:Jag vill få igång mitt 540 liters akvarium, ha semester, slippa få in pest alger i mina saltvattensakvarium.
I övrigt så tycker jag det är tufft av en 10 åring att fortfarande vara aktiv på forumet. Trots flertalet mycket elaka och otrevliga påhopp du fått av flera "vuxna" personer på forumet, bland annat i denna tråd.
Så stå på dig:)
GasseG skrev:Skulle nog vilja att mitt liv kunde lugna ner sig lite mer....eller mycket mer rättare sagt. Mitt arbetsliv är som ett X2000 lok i maxhastighet och det känns ständigt som om jag ligger långt efter! Kraven är för höga och tiden är för knapp och adderar man tre ungar på det så förföljs man av ständigt dåligt samvete. Min yngsta son vet nog inte riktigt vem den där konstiga mannen som sitter vid datorn och fräser när han närmar sig är. Han har hunnit bli 8 år nu och det känns som om vi inte känner varandra.....vet inte om det är värt det!? Sedan har man ådragit sig alla konstiga symtom som går att få, magont, rädslor och tvångstankar, ofta huvudvärk, hjärtklappning, dåligt minne vad det gäller familjen (sätts väldigt mkt i andra hand), sömnsvårigheter, koncentrationssvårigheter....kan fan inte föra ett normalt samtal utan att tankarna åker till jobbet direkt.
De äldre barnen tar det dock bättre, de är ju som sagt äldre och kan ta hand om sig själva mer....men ändå. Samlivet med min kvinna är väl noll, för hon är egenföretagare och lägger fler timmar på arbetet än jag. Hennes företag åker väl ganska mycket berg o dalbana också så där måste man vara inne och styra upp dessutom, röja, styra och ställa. Jag har väl blivit som en stenstod, känsomässigt kall och hård....fast jag inte är sådan egentligen.
Jag forskar, och är i min forskning 24 timmar om dygnet i tanken, utom när jag är här på zoopet*hehe*.
Slängde just bort denna helgen också på ännu en framläggning av mina resultat medan solen sken ute....allt vad jag gör börjar kännas meningslöst. Men känner att om jag slutar eller trappar ner så vem är jag då? Skulle förlora mig själv känns det som om jag bytte livsstil.
Min dröm som jag håller fast vid är att en dag vakna upp och vara 65 år gammal, ha gjort allt det som jag gör klart och kunna ägna mig åt det jag vill göra då! Hoppas att man får ha hälsan......men den risken är väl inte överhängande.
Kommentarer eller "tips och råd" om mitt leverne undanbedes. Tack!
Fiddan skrev:3 guppy 7 neontetra 2 mal, läs om det jag skrev
3 guppy 7 neontetra 2 mal skrev:Precis sådana inlägg vill jag ha inte ironiskt trams!
gladys skrev:Joacim: Börjar fundera lite när jag läser ditt inlägg. (Ta det inte personligt jag menar det inte så.)
Varför är det så viktigt med pengar egentligen?
Joacim skrev:"Money makes the world go around". :)
Frågar du alla här (och de svarar ärligt) så tror jag att en stor majoritet hellre har för mycket pengar än för litet.
/J *som nog får få lite mer "elaka" frågor för att ta det "personligt" :)*
Joacim skrev:
Att ha pengar (och då gärna i överflöd) tar bort några naggande problem och skapar friheter som en person utan pengar inte har.
Joacim skrev:
Som en fortsättning OT här så skulle jag bara vilja säga att människor som tycker att "pengar är inte allt" eller "du kan inte köpa allt för pengar" etc. fullständigt har missuppfattat eftersom de tittar på pengarna istället för möjligheterna (och inte sällan missunsamt eller än oftare avundsjukt i samband med förnekelse).
/J
gladys skrev:Jag håller inte med, egentligen tycker jag faktiskt tvärt om. Fast det känns som en enkel lösning vid första tanken.
Skulle känna mig så mycket friare om jag finge bo i en koja i skogen, utan att behöva bekymra mej om ifall mitt kök är nytt nog.
3 guppy 7 neontetra 2 mal skrev:Alltså jag menar att ni får skriva om allt möjligt nu om 50 år spelar ingen roll gjorde tråden för att den skulle vara inteesant att läsa.
Kjell Fohrman skrev:Jag vill gärna att mitt akvarierum skall bli klart.
Bara för att man nu tycker att frågan är ointressant så finns det väl ingen anledning till att vara oförskämd.
Varför måste ni kommentera allt - om ni ändå inte har något annat för er än att ge spydiga kommentarer så är det bättre att knipa käft.
Det finns 100-tals med intressanta akvaristiska trådar på Zoopet som ingen skriver i - skriv i dom istället
gladys skrev:Jag tror inte att de sociala myndigheterna går med på att jag flyttar in i en koja med ett treårigt barn.
Joacim skrev:"frihet kommer med ansvar" - Jaså? Utveckla gärna det påståendet./J
3 guppy 7 neontetra 2 mal skrev:Jag vill att vi slutar klaga på kompisröstningen i melodifestivalen eftersom vi själv ändå är bäst på det.:(
Men det är väl sant som admin skriver eller? Låt bli att skriva i trådar om det enda du eller någon annan vill förmedla är hur dålig tråden är eller hur knäpp trådskaparen är eller osv osv, onödigt dravel mao.Arek91 skrev:Borde inte admin vara lite shystare och låta bli att säga att man ska knipa käft ? Många tycker det är taskigt.
3 guppy 7 neontetra 2 mal skrev:Alltså jag menar att ni får skriva om allt möjligt nu om 50 år spelar ingen roll gjorde tråden för att den skulle vara inteesant att läsa.
3 guppy skrev:Går det att byta användarnamn?