[QUOTE=ansjo]Även jag har stort förtroende för de killarna, men det med odlad altum som är fulla av hormoner vet jag inte hur mycket av sanning det ligger i.
Om Altumen odlas kommersiellt i Tyskland så tycker jag att man borde hört mer om det, än bara på ryktesvägen. Jag vet inte om vår guru Kjell Fohrman har hört något om det, men han ser kanske vårt inläggoch kan svara på det. Jag har ett gäng av dessa sk. "hormon"altum och det är inget fel på dessa, det var kanske avunsjukan på priset som gjorde att snacket kom igång.[/QUOTE]
Hmm... För min del var det så att han, vars namn börjar på Ch (ingen uthängd ;) ), faktiskt rekommenderade mig de odlade istället för VF eftersom de, enl. hans mening, var något tåligare. Tyvärr så nappade jag på ett erbjudande av en privatperson (som förvisso sålde för någon annan) och fick in 5 VF Altum som bar någon form av smitta/sjukdom och där 4 av 5 inte längre är i livet. (gruppen var först 6st men en av dem hade insjuknat redan tidigare med liknande symptom. Jag borde ha backat redan då...)
Som läget är nu så vågar jag inte köpa in fler av rädsla att den stackare som överlevde (numera kallad Lepra) kan ha någon form av sjukdom/parasit latent. Det känns inte kul med att låta honom vara ensam men vad gör man...
Mycket passus i detta inlägget men hursomhelst så har vi nog inte fått riktigt samma information från Stenåsa.
/J