[FONT=Verdana]Nån som kan hjälpa mig att lista ut varför vissa av mina fiskar dör efter några veckor i mitt akvarium?
[/FONT] [FONT=Verdana]Dom första som dog var mina fjärilsciklider, honan fick jag avliva efter att hon fått ett stort sår på ryggen men ungefär samtidigt blev hanen hängig och såg ut att hyperventilera lite, han dog någon dag senare. Två månader efter de skaffade jag fyra Skalarer, efter någon vecka hos mig utan förvarning var en av dom plötsligt död, en till blev hängig och höll till vid vatten ytan i nån dag innan den oxå dog, nu två veckor senare har dom två som är kvar slutat äta även om man lägger maten brevid dom o hänger mest i ett hörn vid vattenytan, tror inte dom har så långt kvar. Vad kan vara fel? bifogar 2 bilder jag precis tog fast att kan inte se något synligt fel på dom.
[/FONT] [FONT=Verdana]För övrigt så har jag 4 siamesiska algätare som vart med sedan starten ett gäng med kardinaltetor och en L-mal som alla lever, pigga o glada.
[/FONT] [FONT=Verdana]Akvariet är på 500 l har vart i gång sen i somras, gör ca 35% vattenbyte varje söndag, göder med pmdd och använder nutrafin, aqua plus vid vattenbyten. ph värdet är 7.5 och har ingen nitrit. Är det något annat av test jag borde kolla upp typ kh eller nått sånt?[/FONT]