Vad kan man ta??

#1 - 6 maj 2004 00:18
Jag ska sälja mitt 160 l akvarium för att köpa ett nytt hörnakvarium istället, har lite problem med plats i mitt lilla hus.
Problemet är att jag inte betalat en krona för det själv, så jag vet inte vad begagnade akvarier kostar. det var/är komplett med utvändigt filter, doppvärmare, lysramp och lite inredning. Det är inte alldeles nytt, har brunmelerade kanter/ram.
Nån som har nån idé om hur mycket man kan begära att få??
#2 - 6 maj 2004 05:01
Lättast är väl att kolla här på zoopet, blocket, annonsdirekt och jämföra det med det du har. Lite svårt för andra att bedöma som inte har sett det. Eller så kan du kolla vad det billigaste alternativet är på ett nytt kar + billiga grejer till det och ta hälften om allt är i mycket bra skick eller 1/3 av nypriset om det är omodernt eller har repor på sig.

Inget bra svar men det bästa jag kan råda dig till.
#3 - 6 maj 2004 15:11
Du behöver inte några av de gamla grejerna till det nya karet, doppvärmare eller filtret t.ex. ?
Om det inte ingår i det nya kostar det en hacka att komplettera.
#4 - 6 maj 2004 16:35
Jag hade sparat karet för att ha som backup ifall sjukdom eller,ännu värre, missöde med det nya karet skulle inträffa!
#5 - 6 maj 2004 17:55
Japp, definitivt spara på vinden någonstans. Eller ge bort det någon nära som inte hade skaffat akvarium annars.

Rätt vad det är står man där med ett knippe yngel som man inte vill se bli mat.....

Annons