Vad kan man köpa hem ifrån Japan?

#1 - 16 december 2009 19:53
Har möjlighet att få lite saker fraktade hit ifrån Japan då en av mina kussiner bott där senaste halvåret och skall tillbaka hem nu.

Fick reda på detta med lite kort varsel och behöver väl ha tips idag och imorgon.[:o]

Skall väl helst inte vara för skrymmande och väga för mycket, vad är vettigt att lägga på inköpslistan? Har själv så dålig fantasi.:d
#2 - 16 december 2009 19:55
Tja vad skall man handla om man inte verkar behöva något. :d
#3 - 16 december 2009 20:07
Ätpinnar är väl hmm fina? ;) Inte skrymmande heller :p
#4 - 16 december 2009 20:31
Har fått för mig att det mesta är ordentligt dyrt i japan, så vad gällande fiskar och dyligt är det nog bättre att ta sig till tyskland.
#5 - 16 december 2009 20:32
Tänkte man kunde passa på att få hem lite roliga saker nu medan man har chansen att få lite billiga grejer:)
#6 - 16 december 2009 20:33
Inte helt säker på att det är Japan hon skall köpa det i, eller om det är Thailand det blir inköp i
#7 - 16 december 2009 20:34
VF Betta?
#8 - 16 december 2009 20:37
Fisk behöver importeras med allt vad det nu innebär = Dyrt
Tillbehör, vad för roligt kan man tänkas behöva i framtiden?
#9 - 16 december 2009 20:58
Sultanen skrev:
Fisk behöver importeras med allt vad det nu innebär = Dyrt

Tillbehör, vad för roligt kan man tänkas behöva i framtiden?

metallhalogen lampor om man använder sånna är inte så stora och extremt billiga i asien (kanske inte alla länder förståss).
pumpar/filter är billigt men lite mera skrymmande.
skulle själv nog letat stort billigt ytterfilter men kanske inget man ber nån annan släpa på :)
#10 - 16 december 2009 21:05
Så skall tips se ut! :D

Finns det något roligt foder eller annat sånt?
Intressant teknik som vi inte brukar se här?
#11 - 16 december 2009 21:15
vanligt flingfoder och frystorkat är nog bra priser på men det är ju färskvara så köp inte mer foder än du kan förbruka på rimlig tid.
tror annars dom har samma saker där men kanske lite mera noname grejer eller för oss okända märken, CO2 regulatorer och magnetventilpaket har oxå riktigt bra priser där ;)
#12 - 16 december 2009 21:21
Växter?
Bilagor:
#13 - 16 december 2009 21:29
Växter har jag för mig är svindyra i thailand. Inte mycklet sötvatten där.

Glasdiffusor till Co2 kostar en femöring i japan och thailand. Jag köpte för en dollar över internet där ifrån. Såg att på zookompaniet tog dom 400:- (!!!) för dom. Det mesta med Co2 kostar ingenting där.

Samma med automatiska utfodringsmaskiner.

i japan kan du säkert få det signerat av pikachu också ;)
#14 - 16 december 2009 21:46
Det är väl hi-tec prylar man ska köpa i japan :D Dom har säkert små kameror som fiskarna kan använda själva och fota varandra... eller varför inte en liten plattskärm till firrarna?!? Kanske robotfiskar?

Annons