[QUOTE=Juni;n2347965]Tack, det är roligt att se alla signaturer igen! Det ska bli spännande med bägge projekten men fick lite griller i huvudet igår. Jag har ett 190 liters kar som jag hade tänkt använda till Diskus. Nu förstår jag att det är för litet för Diskus och har börjat plantera idèn om ett större kar. Det svåra är ju som du vet att få idén att verka som om det var min mans idé från början. Just nu står mitt akvarium ganska högt vilket gör skötseln svårare men fiskarna får vara ifred. Hur känsliga är Diskus för barnhänder som tar på rutan? De håller inte på och knackar och stör men står ofta och tittar och pratar med dem[/QUOTE]
Du ska visa din man vrålsnygga bilder/filmer på Diskuskar, finns ju massor av den varan här på Zoopet, sen ska du låta honom smälta det några timmar sen kör du på igen tills din käre make säger KÖÖÖP [:-110]:D. Ja, du har helt rätt att 190 är för litet, ett 400+ skulle passa bra.
Vet inte om Diskusar är känsligare för barnahänder än någon annan art, hos mig får barn sätta sig på en stol vid karen och bara titta men inte röra. Sen ska du veta, att det är ingen lätt fisk men det vet du säkert vid det här laget [:)].
//Inger