Vad kan jag ha mer?

#1 - 2 mars 2007 19:30
Jag har ett 200 liters akvarium.
I detta simmar nu 2 palettciklider + yngel, 3 Viejitas med förhoppningsvis yngel när som helst, 2 svärdbärare och 1 ancistruspar. Även finns ett par guppy och några glödbandstetror, men dessa ska flytta så fort jag gjort iordning det mindre akvariet, vilket blir inom 1-2 veckor.
Vad kan jag ha mer för någonting? Skulle kunna tänka mig någon lite större tetra men eftersom det inte finns något direkt hot i akvariet är risken att de inte stimmar så bra, och det skulle jag gärna vilja att de gjorde. Tetror är väl riktiga yngeltjuvar också och jag skulle gärna vilja att några yngel iallafall överlevde.
Ytterligare en ciklidart kan jag gärna tänka mig, men tror att det skulle bli trångt.
Corydoras har jag tänkt på, vad tycker ni?

Fler förslag?
#2 - 2 mars 2007 20:33
kanske en mindre tetra, typ glödbandstetra? att du köper fler alltså. Större tetror, typ sorgmanteltetror äter ancistrusyngel *vet*
#3 - 2 mars 2007 20:35
coradyas samt L malar sen skulle jag nöjt mig
#4 - 2 mars 2007 20:54
Förslag på någon L-mal?
#5 - 2 mars 2007 21:14
SandraW skrev:
Jag har ett 200 liters akvarium.

I detta simmar nu 2 palettciklider + yngel, 3 Viejitas med förhoppningsvis yngel när som helst, 2 svärdbärare och 1 ancistruspar.

Vad kan jag ha mer för någonting?

Ytterligare en ciklidart kan jag gärna tänka mig, men tror att det skulle bli trångt.

Corydoras har jag tänkt på, vad tycker ni?

Fler förslag?

Jag skulle nog försöka bestämma mig för vilken fiskart av dessa jag gillar bäst och sedan välja fiskar från ungefär samma världsdel (men det är ju en smaksak) eller åtminstone ungefär samma vattenvärden

Nu har du ju fiskar från nästan alla världsdelar men dom klarar ju av att kompromissa om vattnet.

Corydoras är gulliga små rackare. Men varför inte vänta tills du vet hur mycket av ynglen som överlever.

/Lotta
#6 - 2 mars 2007 21:39
Ja, jag tänkte det från början men sen blev det inte riktigt så... Från samma världsdel alltså. Men alla fiskar verkar trivas tillsammans så jag tror inte att det går nån stor nöd på dom, både paletterna och viejitas har ju lekt så de borde ju må hyfsat iallafall ;).

Ja, jag tänkte inte köpa nåt nytt nu på ett tag för att som du sa, se hur många av ynglena som överlever. Just nu finns 14 palettyngel kvar, okänt antal ofödda Viejitas och 27 (!) svärdbäraryngel i en separat balja. Dessa hoppas jag dock ska gå att ge bort eller sälja, känner en del som skulle kunna vara intresserade av dem.

Tack för svaret!

Annons