<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
så varför byta koncept?
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Därför att det är omständigt och bara gör marginell skillnad?
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Då tillsätter jag allt "extra" som ska i. Vattenberedningsmedel direkt när jag fyller upp tunnan, sen får det gå med syresten ett dygn eller så. Sen tillsätter jag TMG (doserad efter vattenmängden i tunnan) och ekbarksextrakten som jag justerar pH med strax innan jag pumpar över vattnet till akvariet.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Låter som en expert är i farten att göra supervatten till sin fiskodling 8-) Fungerar säkert kanon, men är i dom allra flesta fall onödigt. Speciellt vattenberedningmedel.
Jag har 4 Chokladgurami som får vanlig ledningsvatten och efter vattenbyte blir dom pigga som tusan - men det beror kanske på att vattenet här i Linköping är så jäkla rent.
Kom ihåg att justera gödningsmängden om du till exempel gallrar ut större mängder med växtlighet, annars kan det bli algproblem...
Mycket bra tips.