Vad kan det kosta?

#1 - 6 januari 2009 16:32
Vad kan det kosta att lämna in ett akvarie(ca 200L) för omlimning hos en glasmästare?
Vad kan det tänkas kosta? när man lämnar in akvariumet som det är?
Mvh jossan
#2 - 6 januari 2009 18:14
56:- i materialkostnader så jag skulle tro att en glasmästare tar mellan 500-1000:- om det är ett helglaskar, ett aluminiumkar vågar jag inte ens tänka på vad det skulle kosta.
#3 - 6 januari 2009 19:18
Billigare att omsilikonera själv.
Om man inte har tummen precis mitt i handen så kan nog även den mest hängivne amatören få det tätt och bra.
Finns ju många bra illustrationer om hur man silikonerar ett akvarium eller bygger ett helt nytt.
Ex. Stora Akvarieguiden blå bokrygg(finns på biblioteket att låna).
Beräknad materialkostnad för att göra själv runt 100kr o sen tålamod och bra ventilation.
#4 - 6 januari 2009 19:19
Ända gången jag lämnade in ett akvarium så var det ett stort på 1200l och då kostade det mycket pengar.
Anledningen var att jag hade dagarna innan brutit båda händerna när jag skulle bära upp det till ställningen.
#5 - 6 januari 2009 19:57
Billigare att omsilikonera själv.

Om man inte har tummen precis mitt i handen så kan nog även den mest hängivne amatören få det tätt och bra.

Finns ju många bra illustrationer om hur man silikonerar ett akvarium eller bygger ett helt nytt.

Ex. Stora Akvarieguiden blå bokrygg(finns på biblioteket att låna).

Beräknad materialkostnad för att göra själv runt 100kr o sen tålamod och bra ventilation.

Ja, det är det säkert, men det var inte det jag frågade efter...;)

Annons