Vad kan denna landdel vara av?

#1 - 22 januari 2010 21:41
Hittade denna bilden och blev väldigt intresserad av att få veta hur landdelen kan vara gjord av http://krabbenphotoblog.de/becken/vampirkrabbenbecken.jpg

skulle så gärna vilja hitta något liknande att göra en landdel av,,,,
#2 - 22 januari 2010 22:57
Fråga personen som gjort den?
#3 - 22 januari 2010 23:26
chainy skrev:
Fråga personen som gjort den?

Skulle göra det om jag dels kunde tyska (bilden ligger på en tysk sida) och dels visste vem som gjort den ;) En till fråga,, är det någon som vet om man kan göra en landdel av torvblock? Tänkte det går väl även att plantera i?
#4 - 22 januari 2010 23:29
ser ut som torvblock måste jag säga...
#5 - 23 januari 2010 07:52
jag är ganska säker på att det är kokosfibrer, väldigt vanligt att använda sig av till till exempel pilgiftsgrodor och daggeckos.
#6 - 23 januari 2010 09:14
Marnat skrev:
jag är ganska säker på att det är kokosfibrer, väldigt vanligt att använda sig av till till exempel pilgiftsgrodor och daggeckos.

okej det har jag aldrig hört talas om,,, är det något man kan köpa och vars i sådana fall,,?
#7 - 23 januari 2010 10:25
Maethor skrev:
okej det har jag aldrig hört talas om,,, är det något man kan köpa och vars i sådana fall,,?

brukar finnas att köpa i zoaffärer som sysslar med såna djur :)
#8 - 23 januari 2010 12:20
Marnat skrev:
brukar finnas att köpa i zoaffärer som sysslar med såna djur :)

Okej tack så mycket! Då ska jag in till veckan och titta om det finns i lilla Pite annars blir det en sväng till Lule har jag en känsla av :)

Är det någon som vet om man kan stoppa i torv i akvariet? eller snarare aquaterrariet. Jag vet ju att det blir ju förändrade värden men det kommer ju inte att vara fiskar i det,,
#9 - 23 januari 2010 12:30
Maethor skrev:

Är det någon som vet om man kan stoppa i torv i akvariet? eller snarare aquaterrariet. Jag vet ju att det blir ju förändrade värden men det kommer ju inte att vara fiskar i det,,

Det kan du förutsatt att du inte tänker plantera kalkälskande växter i den. Kolla upp vilka behov växterna har innan du stoppar ner dem.
#10 - 23 januari 2010 13:26
Det kan du förutsatt att du inte tänker plantera kalkälskande växter i den. Kolla upp vilka behov växterna har innan du stoppar ner dem.

Okej, tack så jätte mycket! :)

Annons