@Janne: Mja, det är nog inte värre än t.ex. klorin, formalin (finns i bl.a. vitaprickmediciner) eller kaustiksoda, men spontant, och med reservation för koncentration och hur polymeriseringen påverkar giftverkan, kanske jag kunde tycka att det borde sitta en varningsetikett på flaskan.
Nej, det är säkert inte värre än många andra saker. En skillnad är att på de flesta av dessa produkter deklareras innehållet och innehåller dessutom en varning samt ev. försiktighetsåtgärder. Många substanser är också välkända och vet man vad de innehåller hanterar man dem därefter.
På EasyCarbo anges ingen innehållsdeklaration alls. Jag efterfrågade innehållet via återförsäljaren men de fick inget bättre svar än reklambrochyrer som berättade hur förträffligt medlet är. Detta är ju lite märkligt eftersom någon som vill kopiera innehållet säkert har resurser för att utföra analyser för att bestämma innehållet. Så varför vill man inte upplysa om innehållet?
Att det är tillåtet att sälja en produkt som kan ha oönskade effekter, vissa ev. hälsovådliga, utan att upplysa om vare sig innehåll eller effekter tycker jag är märkligt. Fast jag är kanske färgad av att jag jobbar inom läkemedelsindustrin där det finns rigorösa regelverk som styr den här saken.