Jag har köpt ett 540 liters kar som jag hade tänkt ha altum scalarer i, nu står det nästan tomt sånär som på 5 svärdbärare och en segelfenspleco.. Dom fick flytta in bara för att starta upp det..
Nu har jag åkt omkring och kollat efter altumscalarer med följden att jag är totalförvirrad och tvekar på om jag ens ska ha sådana..
Prick precis alla säger olika saker, en del att dom inte ens finns att köpa, dessutom har jag upptäckt att en del talar om scalarer från peru, vad är skillnaden och hur vet man att en fisk som det står är en altum verkligen är det och inte en sådan peru? Är det på priset, det är ju minst sagt varierande..
Eller är det rent av samma sort??
Som sagt så tvekar jag på om jag ska ha altum..
Jag har aldrig haft ciklider (förutom scalarer då alltså) för jag känner mig för osäker..
Nu kanske det är dags iaf, jag skulle vilja ha en liten större fisk och kanske inte så många.. Dock får det inte vara en sort som smutsar ner för mkt eftersom jag inte har så mkt filter..
Kan jag få några förslag vore jag jättetacksam!!
Jag har kollat runt på fiskbeskrivningarna men det känns som om det är så mkt info att jag druknar i den på nåt vis.. Om jag hittar en fisk jag gillar så finns den antingen inte att köpa eller så är den jättesvår att sköta..
Nu blev det här rätt långt upptäckte jag, hoppas det inte gör nåt..
Vill vekligen ha tips för det är så tråkigt med ett sånt stort akvarium och nästan inget i det...kliar i fingrarna:)
/M