Idag när jag badade i en liten, liten sjö i skogen hittade jag den här växten. Den växte i dyn på botten.
Vad heter den? Kan man ha den i akvariet?
[ATTACH]3730[/ATTACH]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag vet inte vad dom heter, men jag har testat en gång, funka inget vidare hos mig i alla fall, fast det var innan jag började mixtra med PMDD och sån´t :)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det blev bara massa alger på, sedan vittrade den bort. Men det går ju alltid att testa.[/COLOR][/FONT]
Jag skulle gärna prova, men jag bor lite långt bort. Skall dock se om jag kan hitta några notblomster lokalt - fast jag tror alla sjöar här är för övergödda.
Har också sett dom i en del sjöar här, när man fått bottennapp och dratt upp nåt =)
Orkade aldrig ta hem den, eller jag glömde väl egetligen ;) Kan ju vara kul att testa, enda jag kan tänka mig är tempen, är ju ganska stor skillnad i temp mellan ett kar och en sjö, inte på sommaren kanske, men hösten, våren, vintern iaf.
Den enda Lobelia jag känner till som används som knark är en art som växer i Kalifornien (lämpligt nog). Jag har inte hört nåt om att notblomster (eller nån av de lobelior som är vanliga trädgårdsväxter) skulle användas så.
Ja, vill du skicka mig notblomster tas det förstås hemskt gärna emot. Du måste lägga den fuktig i en plastpåse, samt förstås skydda den mot att krossas i postens brevhantering. Små exemplar är förstås lättast att skicka.
[quote=Azur]Ja, vill du skicka mig notblomster tas det förstås hemskt gärna emot. Du måste lägga den fuktig i en plastpåse, samt förstås skydda den mot att krossas i postens brevhantering. Små exemplar är förstås lättast att skicka.[/quote]
Äsch, min pv hade slängt mitt lilla mosspaket... [:o] sorry...