Vad heter fiskarna?

#1 - 25 januari 2007 19:51
Hej hej. Vi har nyligen skaffat oss ett akvarie på 240 l och köpt ciklider. Nu har jag glömt namnen på fiskarna, kan rödzebror och demasonin, sen kanske det är saulosi och yellow top afra? Sökt lite på nätet och fått fram de sista uppgifterna. Stämmer de? Lägger upp en (rätt dålig) film, så kanske nån kunde berätta deras namn? En av malarna simmar förbi.. ingen aning om vad de heter.

:) vore jättesnällt! / Emelie

http://smg.photobucket.com/albums/v253/pg_luttan/?action=view&current=100_0907.flv
#2 - 25 januari 2007 20:05
De gula skulle kunna vara saulosihonor. Malen är en Synodontis av nå´n sort, kanske petricola.
#3 - 25 januari 2007 20:11
Så saulosin är bara honor? Jag såg en annan bild på rödzebror för ett tag sen på nätet, där det stod att hannarna blir blå, vi har en som har börjat bli mycket blå den senaste tiden, men det är bara en. Är det något som kommer mer ju äldre de blir? Och honorna förblir oranga eller?
Är rätt mycket amatör på det hela :)

När vi köpte de stora blå med gula fenkanter sa han bara att de hette yellow top.

/ Emelie
#4 - 25 januari 2007 20:13
Honor och outfärgade hanar är gula, utfärgade hanar liknar demasoni lite.

Vanligast i naturen är nog de blå rödzebrahanarna tror jag, men i akvarium är nog de flesta orange eller rosavita.

Annons