Vad heter Äppelsnäckan

#1 - 30 november 2007 19:53
Är det korrekta latinska namnet på Äppelsnäcka [COLOR=windowtext][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Ampullaria [/SIZE][/FONT][/COLOR][COLOR=black][SIZE=3][FONT=Times New Roman][I][COLOR=black]bridgesii:confused:[/COLOR][/FONT][/SIZE][/COLOR][/I]

[COLOR=black][SIZE=3][FONT=Times New Roman][COLOR=black][FONT=Verdana][SIZE=2]Har sökt i forumet för att hitta, men är fortfarande osäker[/SIZE][/FONT][:o][/COLOR][/FONT][/SIZE]
[/COLOR]
#2 - 30 november 2007 20:26
Pomacea bridgesi

//C
#3 - 30 november 2007 20:32
Pomacea bridgesi

//C

Tack!
#4 - 30 november 2007 21:07
Har du tittat på denna siten? http://www.applesnail.net/
#5 - 1 december 2007 23:44
Mona skrev:
Har du tittat på denna siten? http://www.applesnail.net/

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jaha, ett nytt träsk att undersöka;)[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Med andra ord, jag har en snäcka som förmodligen är en äppelsnäcka. Det är ungefär som att säga att jag har en fisk som troligtvis är en tetra:)[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Men jag bryr mig inte så jätte mycket (just nu) bara dom städar ordentligt:D[/SIZE][/FONT]
#6 - 2 december 2007 01:38
Jag har hittat en tjej som lyckats få fram lila äppelsnäckor, och eftersom jag älskar violpolkagrisar väntar jag nu med spänning att hon ska få så pass många så jag kan köpa några av henne :D
#7 - 2 december 2007 10:26
surinam skrev:
Jag har hittat en tjej som lyckats få fram lila äppelsnäckor, och eftersom jag älskar violpolkagrisar väntar jag nu med spänning att hon ska få så pass många så jag kan köpa några av henne :D
Jag har lila posthorn som lagt ägg ;)
#8 - 2 december 2007 10:29
Ja du har fler levande ting jag skulle vilja ha ;)
#9 - 2 december 2007 10:33
surinam skrev:
Ja du har fler levande ting jag skulle vilja ha ;)

Jaaa, det var du som var sugen på blå räkor också va? Nu du har jag ytterligare två blå räksorter.:D Fast förstås inte så många än.
#10 - 2 december 2007 10:36
Det var jag det :D
#11 - 2 december 2007 15:37
surinam skrev:

Lila snäckor är inte unikt, har sett till försäljning ett antal gånger i Sverige. I USA och England är de vanligare men finns nog ett 30-tal i Sverige som har den färgen. Jag har haft den men har den inte för tillfället.

Annons