Vad har ni för terrariedjur ?

#1 - 24 oktober 2009 17:55
Lite nyfiken vad ni akvarister har för djur i terrarium hemma ?
Själv är det mestadels ormar hemma. Det är en allskön blandning men huvudgrenen består av div arter med huggormar i viperasläcktet. Men en del snokar , pytons , boor skallerormar mfl finns här med . En trio med reeves kärrsköldpaddor finns här med .

Tot så är det i runda slängar ca 30-40 ormar hemma just nu . När det kläcks ungar så kan det bli uppåt 100 djur här hemma .
#2 - 24 oktober 2009 19:17
Flickvän! ;)
#3 - 29 oktober 2009 21:26
NIC skrev:
Flickvän! ;)

haha hadde eldbukssalamandrar förut är det terarie djur?
#4 - 30 oktober 2009 15:56
Klockgrodor, Bombina orientalis. Oerhört rara och kärleksfulla djur. Dyra i drift vintertid om man ska köpa levande syrsor för 4 spänn styck till dem.
#5 - 30 oktober 2009 16:33
Haha , ja flickvännen :D

Klart eldsalamandrar räknas som terrariedjur ;) Trevliga små krabater !

Orientalisar är vackra ! Har aldrig haft själv iof , men kan man inte mata dom med röda mygglarver ? Om du har många så kanske det lönar sig med att ha en lite kackerlacksodling hemma , väldigt produktivt och minimalt med skötsel . Sen kan man ju mata firrarna med överskottet ;)
#6 - 30 oktober 2009 22:09
Har en "liten" älskling på 55 cm, Skäggagam, som jag håller på att bygga större "lägenhet" till, hon går i ett 190X70x80cm nu men känner att hon vill ha mer, dock så börjar hon göra sig redo för vinter dvalan nu, så snart ser jag inte henne på 3 månader :)
#7 - 31 oktober 2009 07:16
Näe, de äter bara levande foder, verkar för korkade för att förstå att något som inte rör sig går att äta. Kackerlacksodling låter som en bra idé, ska testas. Tack för tipset!
#8 - 31 oktober 2009 07:26
Kul att höra gustinger att du ska bygga större :D

Telgefoto. Jag kan rekomendera en art som kallas argentinsk kackerlacka eller dubia.
De blir lite större , men otroligt lätta att sköta ! Hör av dig med ett pm till mig om du är intresserad av en startkultur . I så fal kan jag nog fixa ihop nåt bra .
#9 - 31 oktober 2009 13:14
Vanliga maggot på fiskeaffärer eller zooaffärer. Kläck endel så får grodorna lite sysselsättning på köpet.

Annons