en del har grymt bra bilder på sina kar och invånare.
har ni knep hur ni får så bra bilder eller är det en svin dyr kamera som gäller?
Det är sant, det går att ta bra bilder med usla kameror - men det är jäkligt mycket *enklare* att ta bra bilder med en bra kamera än med en dålig.Micke skrev:-"det inte är kameror som tar bilder, det är fotografer"
Jodå, jag laborerar med saken, men det verkar väldigt svårt att få kameran överens med mig om hur bilden skall exponeras. Märkligt nog hade jag aldrig det problemet när jag körde med kabel, men å andra sidan fick jag ingen manual med kameran heller, så troligen är det nån inställning jag inte hittat än.Micke skrev:Varför utlöser du inte den externa blixten med den inbyggda "Azur"?
Som jag skrev tidigare (efter meningen som du citerar) så hjälper det självklart att ha en bra kamera. Med bra kamera menar jag en systemkamera, det är överlägset en kompaktkamera i funktion.
Azur skrev:Fast där tycker jag du går över för långt åt andra hållet - visst är en systemkamera bättre, men en bra kompaktkamera kommer man långt med, och framförallt har man den med sig istället för i en väska på hotellrummet...
polysperma skrev:en del har grymt bra bilder på sina kar och invånare. har ni knep hur ni får så bra bilder eller är det en svin dyr kamera som gäller?