Nyfiken pga av att jag själv inte kan bestämma mig för vilken stimfisk jag ska ha i mitt stora räkkar.
Hade funderingar på Microrasbora sp. Galaxy men de är tydligen ganska dyra fortfarande.
Eurydike skrev:Då var ni på fel ställe, här kostar de 4,50 eur ;) http://217.172.172.50/zidian2-p1069h236s237-Microrasporas_galaxy.html
Här kostar de dock 59kr/st. Men de ynglar av sig väldigt friskt så man får ju ändå betydligt fler än man betalar för.
Tipsade redan om fisk i din andra tråd om microrasboror. Men ifall någon är intresserd som läser just den här tåden så är mitt tips på räksällskap Iratherania werneri. Bild i min avatar. De är vackra, lättskötta och går super ihop med räkor. Tar inte yngel ens.
Ja det gör de. Men jag har ännu inte lyckats få några yngel att överleva. Ynglena är väldigt små med microskopiskt små munnar.surinam skrev:Jag vill inte ha nån fisk som ens äter ett räkyngel.
Iratherania werneri ska jag kolla in extra noga, de är fina och skulle bli läckert med ett större stim.
Ynglar de av sej med?
Eurydike skrev:
Hos mig är fiskarna så snälla att räkorna ibland simmar upp och tar mat mitt framför ögonen på fiskarna.
surinam skrev:Men de är ju lika små som galaxy och de äter ju ett o annat yngel?
surinam skrev:kan man ha ett större stim av Birgittae, typ 15-20 st?det borde väl bli ganska effektfullt i ett 240L akvarium som ensamfisk?