Då är det alltså Hongi de flesta. Jag funderar på en sak bara, kan det vara så att dessa är hybrider ? Det var en fisksoppa utan dess like i akvariumet som idioten (förlåt uttrycket) hade i akvariumet, även efter att dessa var uppfångade. Jag kände igen Johanni, Röd zebra och korallzebra. Kände även igen Delfinen (Cyrtocara moori) och jag tror att det var 4 eller 5 olika sorters Aulonocaror (Aulonocara har jag haft för en del år sedan, så de kände jag igen någorlunda) Var nog en hel hög olika Afror däri, och det var några "trubbnosiga" som han påstog var Trewawasae ( men det tror inte jag, för de har jag också haft tidigare, det är dessutom en av mina favoritmalawi, så de känner jag igen ;) ) Crabro (som Kjell påpekar) fanns i massor, han hivade hit 8 stycken ....I mitt lilla 275 liters [:O] Höll på att få chock när jag läste om dem lite senare, kom underfund om att de blir alldeles för stora för mitt akvarium, elaka är de tydligen också. Nåja, det är bara tre kvar av dem nu (hane +2honor) de åker på Måndag till ett större akvarium.
Han kom hit med några stycken till idag, utan att ens fråga mig först. Det var dessa "trubbnosar" och en, iofs. jättefin, men det tror jag är en hybrid. Har inte sett den sorten någonstans tidigare.
[ATTACH=CONFIG]68558[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]68559[/ATTACH]"Trubbnosarna" Tycker mest de ser ut som missbildade RödZebror :( Dessa har dottern i sitt 375 liters akvarium.
[ATTACH=CONFIG]68560[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]68561[/ATTACH]Detta tror jag kan vara hybrider, tydligen hane och hona (enligt han jag fick dem av) Men jag vet inte om det kan vara en "renrasig", har inte sett dem förut i varje fall.