Vad har jag för mal??

#1 - 6 juni 2008 15:04
Snälla hjälp mig [:-101]

Kan tyvärr inte få någon bra bild då dom drar sig undan.
Men den ena är ca 3-4 cm mörkgrå med vita/ljusgråa prickar
Den andra lite större 4-5 mörkgrå med vita/ljusgrå prickar men har liksom några ljusa strån som skägg 4-5 st
Båda har ryggfenor (heter det så?) och stjärtfena, men oftast ihopdragna. Tillhör sugmalen.
Har säkert inget speciell sort, men kan vara kul att veta vad man har.

Har försökt att söka på nätet, men inte det lättaste :confused:

Hur 17 lägger jag in en bild :confused:

Kikki [:-75]
#2 - 6 juni 2008 15:24
Frågan "Vad har jag för mal?" brukar kunna besvaras med "vanlig Ancistrus", eller möjligen med "vanlig pleco". Har du kollat de artbeskrivningarna?
#3 - 6 juni 2008 16:02
Frågan "Vad har jag för mal?" brukar kunna besvaras med "vanlig Ancistrus", eller möjligen med "vanlig pleco". Har du kollat de artbeskrivningarna?

Tack, kollade där med.
Men den fanns inte med [:-5] å va korkad jag va som inte tog reda på vad den hette när jag köpte in dom. Det var så rörigt i affären. Fast det är inte säkert att jag hade fått rätt namn ändå, för en fisksort som jag köpte där var helt fel [:(!] Det är inte lätt att vara fisk eller nybörjare....:p
#4 - 6 juni 2008 16:08
kikkipikki skrev:
Tack, kollade där med.

Men den fanns inte med [:-5] å va korkad jag va som inte tog reda på vad den hette när jag köpte in dom. Det var så rörigt i affären. Fast det är inte säkert att jag hade fått rätt namn ändå, för en fisksort som jag köpte där var helt fel [:(!] Det är inte lätt att vara fisk eller nybörjare....:p
Du kan inte skicka en bild på den det brukar underlätta:);)
#5 - 6 juni 2008 16:09
Tryck på bifoga bilder när du ska skicka nåt.
#6 - 6 juni 2008 16:12
Man måste vara goldmedlem för att få bifoga bilder tror jag.
#7 - 6 juni 2008 16:12
Det går inte eftersom hon inte är goldis.
Däremot kan hon lägga upp bilden på tex www.photobucket.com och länka den hit:).
#8 - 6 juni 2008 20:39
ansjo skrev:
Det går inte eftersom hon inte är goldis.

Däremot kan hon lägga upp bilden på tex www.photobucket.com och länka den hit:).

oki ska försöka, är ju inte så haj :D
#9 - 6 juni 2008 20:49
Tryck på bifoga bilder när du ska skicka nåt.

Har ansökt idag om Guldmedlemskap... så snart sätter jag in en bild :)

Annons