svårt o se, på ena bilden såg den ut som nån guldancistrus o på nästa nån bulldog ancistrus variant..
Kolla runt på artbeskrivningen för l-malar o se om du hittar nån som passar..
Fin var den iaf :)
Det där är ingen vanlig art; jag är rätt säker att jag aldrig har sett den förr. Jag tror inte du får den artad här, testa www.goc.se eller www.planetcatfish.com - där hänger malexperterna.
Jag tycker den ser ut som en L081,L018 golden nugget.
Grundfärg svart med små vita/gula prickar och ett gult band längst ut på rygg och stjärtfenan och varefter fisken blir äldre mattas prickarna något, de gula fälten kan variera från smala till breda fält eller nästan inget gult alls.
L81 har mindre och fler prickar än L18 men förväxlas lätt med denna och importeras ofta tillsammans som golden nugget mix där då även L177 ingår.
Din mal verkar vara ett ganska stort exemplar.. dessa förändras väldigt mycket vid större storlek. färgen blir inte den samma om man säger så.
är det inte L081 så tror jag iallafall att det är någon annan typ av ancistrus.
Har funderat på nugget med.
kompisen har en likadan fast hans saknar den gula sömmen på fenpartiet.
Kanske försvinner med storleken med,hans är något större.
Laledan: Seriöst, testa på antingen www.goc.se eller www.planetcatfish.com. Det är möjligt det där är en gold nugget, men jag tror inte nån här på zoopet kan säga säkert.
Med tanke på hur lite såna här malar odlas, tror jag det är rätt osannolikt.
azur tänkt på att laedan kanske inte är medlem på goc :) ?
Det är bara att registrera sig, det är gratis.
Guest
#18 - 18 april 2007 20:29
ser faktiskt ut att vara en baryancistrus art....skulle nog tro att det är en riktigt stor L081 den brukar ha de minsta prickarna av golden nugget arterna.