Vad har jag för ciklider?

#1 - 18 oktober 2011 07:32
Har några ciklider jag inte vet vad det är för några, inte heller om det är honor eller hanar....
Dock vet jag inte hur man laddar upp bilder här, nån som vet?
När jag lägger upp bilden här så blir det bara text när jag förhandsgranskar den...Blir det en bild sen ändå?
#2 - 18 oktober 2011 07:34
baileys84 skrev:
Har några ciklider jag inte vet vad det är för några, inte heller om det är honor eller hanar....

Dock vet jag inte hur man laddar upp bilder här, nån som vet?

När jag lägger upp bilden här så blir det bara text när jag förhandsgranskar den...Blir det en bild sen ändå?

Du kan bara ladda upp bilder om du är Guldmedlem...
Du kan däremot ladda upp bilder på t.ex. flickr, photobucket och liknande ställen och sedan länkar du bilden här i inlägget!
:)
#4 - 18 oktober 2011 07:48
de två första är malawiciklider. men vilken sort vet jag inte. den sista är en zebra-ciklid från amerika.

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=212&SOK=1
#5 - 18 oktober 2011 07:51
Ok ja jag visste att dom två va malawi men vill gärna veta vilken sort, antar att dom är hanar så tänkte fixa tjejer till dom :)
#6 - 18 oktober 2011 07:53
hur stort är ditt kar? tycker inte du ska ha zebra med malawi. kommer från olika världelar o även om malawi kan vara rätt aggro så är nog zebrorna ännu värre.
#7 - 18 oktober 2011 07:55
375 liter, har massa blandat i nu som jag fick till ett annat akvarie... men ska sälja några
den enda av dessa som är tjurig är den grå, han jagar iväg den gula men inte den lilla zebran...
#8 - 18 oktober 2011 08:09
Ingen som vet rasen på dom andra två??
#9 - 18 oktober 2011 09:22
Den första är en gul OB Zebra hanne, inte jättvanliga men snygga.
Den andra malawin, tror jag är en korsning tyvärr.Janne

malwi.forum24.se
#10 - 18 oktober 2011 12:28
Den första ser ut som en Aulonocara av nå´n sort, en OB (fläckig), men vilken art vet jag inte. Den andra är en Mbuna, men vet inte vilken art där heller, men förmodligen är det nå´n art av Pseudotropheus, kanske rödzebra, men är osäker. Den centralamerikanska zebran är en hona, för övrigt.

Se´n vill jag låta det vara osagt om det är korsningar eller inte, så´nt får man tydligen se upp med när det gäller Malawi som man inte riktigt vet vad det är.
#11 - 22 oktober 2011 12:23
Ok tack så mycket!

Nu har jag ett annat problem. Jag har även två papegojciklider där i som levt med dessa. Vet inte vilka kön det är men den ena är mycke större än den andra iaf. Den stora är den som varit mer "aggressiv" och jagat bort de andra fiskarna och även den andra papegojan. Fast dom två har varit "kompisar" ändå.
Nu i en vecka har dom städat och fixat vid sin rot, tagit bort all sten och jagat bort alla fiskar som kommer nära. Men inte rört varandra tills idag, dom är jättearga på varann och biter fast i varandras munnar vid boet. Båda fortsätter ändå fixa med stenarna fast bråkar ändå hela tiden.... Tror knappast det är nån parningslek....
Antar att nån av dom kommer lägga ägg men vad har hänt mellan dom? Kan det va två honor så båda kommer lägga ägg och därför är dom sura på varann?
#12 - 23 oktober 2011 00:37
1: Aulonocara OB
2: Troligtvis en hybrid mellan Metriaclima estherae och Labeotropheus trewavasae.

Jag tror att det kommer funka fint med Malawi tillsammans med zebraciklider.
#13 - 24 oktober 2011 16:27
Det blev massa ägg! Papegojorna har lagt ägg som dom är såååå himla måna om :) Får se om dom klarar sig :D
Dom la dom igår förmiddag så natten gick bra iaf. Har film på dom som jag tänkte lägga upp på Youtube sen :)
#14 - 24 oktober 2011 16:28
Och tackar endymion!
#15 - 24 oktober 2011 17:21
Här är filmen där papegojorna lägger ägg!
Hoppas dom klarar sig bara :)

" target="_blank">

Annons