Har haft akvarie sedan jag var liten. För några årsedan tappade jag lusten för det och slutade ha det. Men jag ville ha akvarium igen och innförskaffade därför nya stenar och sköljde allt rikigt noga, precis som jag alltid gjort. Jag köpte det man behöver till vattnet innan fiskarna anländer och lät det stå i gång en vecka. Nu har fiskarna varit i akvariet i en vecka. Det har varit fint och klart vatten som det alltid har varit i mina akvarium. Men i förrgår började det bli grumligt. Jag böt ca 35% av vattnet och hoppades på att detta skulle hjälpa. Men det är fortfarnade alldeles grumligt. Man har svårt att se de svarta fiskarna längst in. Har aldrig varit med om detta innan. Mina "stora" gul/oranga mollys gömmer sig hela tiden bakom stenarna på botten och verkar inte alls vilja simma runt och leka som de andra. Men övriga fiskar verkar må bra. Ska tillläggas att jag fått sluta ha på lampan i akvariet då det blvit på tok för varmt för fiskarna, 27 grader. Men nu har det en normal temp. Har försökt med det blå medlet jag köpte i djuraffären för det grumliga, men det såg ut att bli värre då. Någon som vet vad detta kan vara?
tacksam för snart svar
Mvh, Erika